Full version: Kattbilder
nadde
Jag vet inte om det kanske finns en sån här tråd tidigare. Men i vilket fall måste jag bara visa upp mina underbara sötnosar! Jag skulle gärna vilja se era kattbilder med! biggrin.gif[attachment=49471:titut.JPG][attachment=49470:nuvarande.JPG] Molly och gucci heter de underbara gullungarna.
Myosotis
wub.gif Åå vad söta! Någonstans finns det en kattbildtråd men vissa tyckte att det bara var raskatter som gällde där, så då gjorde vi en bondkatttråd, där finns många fina bilder som du kan titta på.

Här är mina killar:



Båda är "vildkatter", den röde skulle skjutas och den svartvite kommer från KKS och är bara halvtam än så länge. wub.gif

Edit: Inget fel på raskatter!! Det kanske lät så men det var inte så jag menade.
nadde
Underbart söta är dina killar! Aningen större än mina än så länge tongue.gif.
Min är två små flickor. Jag hade en kille innan som försvann spårlöst =( Inte alls kul, men nu har jag ju mina små gummor iaf smile.gif
Vilken tur att den söta röda katten inte sköts föresten!
skogstroll
[attachment=49517:019.JPG]
Mollis
mina gullisar
skogstroll
CITAT (Mollis @ 01-05-2010, 14:05) *
mina gullisar


verkligen gullisar, jag tror vi har lika mycket pyssel wink.gif
Mollis
Ja det var skönt när de blev trötta...
nadde
Underbart söta kattungar! Det går ju inte att motstå såna sötnosar!
zaaritha
Den "röde" ser ut som vår Curry! En av våra äldsta!
Han o Speedy var de första kattungar som
Zirran födde!
Vår lilla kattmamma--som somnade in i höstas!
Anja Danmark
Hvor er de dejlige alle sammen!

Her er mine to, som hedder Bobby og Pim - de ligger og nyder varmen i drivhuset:

[attachment=49537:DSC_0812_1.jpg]

Det er to kastrerede hankatte - storebror og lillebror med et år imellem.


mvh
Anja
Myosotis
CITAT (nadde @ 01-05-2010, 12:11) *
Min är två små flickor.

Är de systrar?



Anja - vilken ovanlig färg på den högra! w00t.gif Randig bara i nacken, det har jag aldrig sett.
Anja Danmark
CITAT (Myosotis @ 03-05-2010, 14:09) *
Är de systrar?
Anja - vilken ovanlig färg på den högra! w00t.gif Randig bara i nacken, det har jag aldrig sett.


Hej Myosotis -

han er slet ikke stribet - det er bare skygger fra planterne! Han er helt sort pånær en lille hvid plet på brystet.....

mvh
Anja

[attachment=49603:minijulestrejfer.jpg]
Whiskuchi
Min Doris, brittiskt korthår
[attachment=49614:dorisknoppar.jpg]
och Whiskey, huskatt
[attachment=49615:whis.jpg]
nadde
Åh underbart söta kattbilder ni har lagt upp! Jag smälter. Jag älskar verkligen alla typer av katter!
Brittiskkorthår är en underbar ras, min förra findus va också det smile.gif
Myosotis
CITAT (Anja Danmark @ 03-05-2010, 20:59) *
Hej Myosotis -

han er slet ikke stribet - det er bare skygger fra planterne! Han er helt sort pånær en lille hvid plet på brystet.....

mvh
Anja

Vad lustigt att det kunde bli så på bilden!
nadde
Ja vill se mer bilder! tongue.gif
Anja Danmark
Et billede mere af Pim - han er en meget fotogen kat:

[attachment=49708:sk_rmpim.jpg]

mvh
Anja
Inga från Närke
Här finns en till tråd med kattbilder http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=98289
Kan vi försöka att enas om en tråd när det gäller bilder för det blir ett himla bläddrande och letande tycker jag i alla fall.
Använd söksystemet om ni vill kolla att det inte finns flera trådar om samma ämne.

Tack på förhand.
Whiskuchi
Denna tråden är ju äldre och med fler inlägg än den du hänvisade till, vore väl mest logiskt att fortsätta på den här i så fall? wink.gif
Inga från Närke
CITAT (Whiskuchi @ 07-05-2010, 13:04) *
Denna tråden är ju äldre och med fler inlägg än den du hänvisade till, vore väl mest logiskt att fortsätta på den här i så fall? wink.gif

Givetvis var det så jag menade men tyvärr hade jag lite för bråttom när jag lade in genvägen. Tack för att du uppmärksammade detta.
Platinum
Då måste jag ju bara visa vad som flyttat hem till oss idag, två toksöta små bondkattungar. Nog för att vi har lite husdjur sedan tidigare som akvariefiskar, sköldpadda och kaniner...men vem kan motstå sötnosar som dessa? Dessa valdes ut innan de fått ögon ens och nu har de vuxit på sig tillräckligt och kommit hem, riktigt hemtama är de inte men de har börjat våga kila runt på upptäcksfärd.


GrönAnna
Min lille Melvin första kvällen här hemma


Och min älskade Alice, 16 år
Whiskuchi
I mitten av juni flyttar denna lille killen in här:

Anki på Öland
Borde vara olagligt att vara så söt..... wub.gif
Anki
Platinum
Favorit i repris:


Och när de inte busar och jagar varann runt hela huset så sussar de tätt tätt ihop.
Ingela i Segersberg
Sötnosar!!! wub.gif wub.gif
Motti
Önskar jag hade lärt mig lägga in bilder här :)har försökt med det står alltid att mina bilder är för stora!Skulle vilja visa er min (eller vår ) Helge halvskogis med väldigt annorlunda teckningar!han är 9 år nu skrutten,en väldigt vacker katthane kastrerad förstås;)ja han är lite ovanlig i sin päls och teckning och semilånghårig.men vilka fina katter ni har ni andra här :)man vill ju ha massor av dom igentligen rolleyes.gif
mosquito
Riktigt gulliga och fina katter tongue.gif
Whiskuchi
Nu har Rulle bott här en vecka
green
La in en bild i denna video istället. Tyckte att resultatet blev rätt bra ändå biggrin.gif

Kattvideo
Whiskuchi
Nu har britterna verkligen funnit varandra, jag är så glad att jag köpte Rudolf också så Doris fick en vän att gosa med wub.gif
[attachment=52569:gospruttar.jpg]
Platinum
CITAT (Whiskuchi @ 20-07-2010, 19:28) *
Nu har britterna verkligen funnit varandra, jag är så glad att jag köpte Rudolf också så Doris fick en vän att gosa med wub.gif
[attachment=52569:gospruttar.jpg]


Så söt teckning lille Rudolf har.

Och mina småmissar har vuxit.

Kryddan03
Två av mina katter - Myrrdin t h och hans dotter Shekhina t v:

[attachment=52979:DSC00003.JPG]

(Mobilbild - sorry för kvaliteten)
simson68
OJ OJ OJ vad många snyggingar det var att titta på, här bidrar jag med mina som busungar yes.gif

Den röda heter Tiger och den grå heter Simson döpta av mina barn.
Myosotis
Vad fina, vad är det för ras? De ser så mjuka ut, särskilt vid halsen.
simson68
Ja visst ser de mjuka ut och det är dom också. De är norskskogkatt och syskon är de också, två pigga 3- åringar.

Men väldigt snälla och fogliga. De finner sig i allt. Även personer med alleri tål dem, har en kompis vars barn är allergisk och det går hur bra som helst när de är här.

Dessa två var räddningen då vi var tvugna att ta bort våran 17 år gamle huskatt Snuffe som fick problem med urinblåsan, vilket är väldigt vanligt på kastrerade hankatter. Det var tur att vi då hade dessa små ulltussar i-alla-fall för barnen.

Jag älskar djur över allt annat jag har haft häst, hund, fåglar, kanin och hamstrar. Jag kan nog inte leva utan djur, de ger en så mycket.

Det blev en massa skrivande i ett huj.

Ha det bra !!!! blomma.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon