netaave
[attachment=49293:Bild0232.jpg]

Ni ser vad den är sydd av va?

[attachment=49294:Bild0233.jpg]

Första årets gymnasieelever på Designlinjen har gjort dom av Ikeas egna kassar.
Huggorm
Lite lagom genomskinliga också w00t.gif
Motti
Herre gud !kan inte bli någon storsäljare ,hur många kan ha den av den svenska kvinnliga befolkningen,1% men va fan man kan väl offra sig och kläma i sig i en storlek 44 med risk för att se ut som en Bakelse,fan vilket löjligt Mode giggle.gif Vad i all sin da ska man göra i en sådan kreation ?sitta på en stol och se vacker ut ?för inte kan man köra koskit eller jord i den eller kan man det naughty.gif
Huggorm
CITAT (Motti @ 24-04-2010, 00:29) *
Herre gud !kan inte bli någon storsäljare ,hur många kan ha den av den svenska kvinnliga befolkningen,1% men va fan man kan väl offra sig och kläma i sig i en storlek 44 med risk för att se ut som en Bakelse,fan vilket löjligt Mode giggle.gif Vad i all sin da ska man göra i en sådan kreation ?sitta på en stol och se vacker ut ?för inte kan man köra koskit eller jord i den eller kan man det naughty.gif

Den borde funka bra när man kör dynga, materialet tål att man spolar av den med vattenslangen efteråt tummenupp.gif
Motti
Ja all sin da !allt är inte som det ser ut ju,men nog attans är Fiberpälsen ett bättre alternativ. På landet alltså.
Tobb
Två kompisar i mi klass hade fått en klänning och en kostym sydda till sig av en tredje kompis i klassen när vi skulle ha maskeradfest på skolan. Hon som sydde dem gjorde den toksnygga =)
mamamaggan
Tycker de var fina , duktiga elever som kan få ihop det så bra.



Kanske kan bli den nya arbetsklädseln på IKEA ? Tjejerna i gult och killarna i blått. flirting.gif
Red Top
Vilken underbar kreativitet! bravo.gif Kan inte vara lätt att göra något så elegant i plastmaterial. Tjusigt att använda, t ex som förkläde över festblåsan, när det kommer gäster. giggle.gif
Skruttis
Den där gula lilla saken vill jag ha!
Väldigt praktiskt med regntåligt material. Och lättvättat. laugh.gif
RitRat
Finns det någon direktlänk till bilderna/idén? På Ikeas hemsida, eller skolans?
Det är ju helt fenomenalt.
Länge Leve den ohämmade kreativiteten!!!!!!!!
Aqvakul
CITAT (RitRat @ 24-04-2010, 09:57) *
Finns det någon direktlänk till bilderna/idén? På Ikeas hemsida, eller skolans?
Det är ju helt fenomenalt.
Länge Leve den ohämmade kreativiteten!!!!!!!!

Enormt imponerande! tummenupp.gif wub.gif bravo.gif yahoo.gif
*Stintan*
Läckert och kul! wub.gif
Christina i Taxinge~
Å, va snyggt!!!!
Tänk om man kunde komma i en sån där.....helst den blå.....
*Stintan*
Kassar som kan gå hem själva vore ju inte så dumt. Man kanske skulle sy en blåsa av ICA.kassar giggle.gif
Gita
Häftigt, läckert och kreativt!
Tyvärr är den tiden förbi då man kunde se tilltalande ut i något sådant.
Numera får jag lov att hålla mig till den något mer "skäddade" stilen,
Gita
Klura
Verkligen läckra bravo.gif
netaave
Motti dom är som tur är inte menade att användas, dom tränar väl på sånt matriel innan dom får sätta saxarna i riktiga tyger men jag måste säga att jag är imponerad.

Yngsta dotterns klass fick i 9ans syslöjd gå ut o handla billigt på second hand som dom fick göra om eller piffa upp, det är ju ett annat sätt att träna sin kreativitet på. Dessutom gillade jag tanken på att dom får lära sig att det går att göra om kläder inte bara köpa nytt.

Idag har eleverna som gjort plastkläderna modevisning på vårt Ikea, förhoppningsvis inte bara i plast biggrin.gif
Motti
Dottern vår jobbar på Ikea och jag tror dom klänningarna är sydda av Ikeas superduperkassar som de också säljer till kunderna,dom där bautakassarna man får låna när man inte vill ha en vagn.
gnon49
Hmm, kläder av plastkassar! Är inte risken stor att man åker på påssjukan om man bär dom? tongue.gif
Motti
rotfl.gif Påsjuka all sin da !den var bra rotfl.gif
netaave
CITAT (Motti @ 24-04-2010, 21:25) *
Dottern vår jobbar på Ikea och jag tror dom klänningarna är sydda av Ikeas superduperkassar som de också säljer till kunderna,dom där bautakassarna man får låna när man inte vill ha en vagn.


Ja precis som det står i första inlägget
netha
CITAT (netaave @ 23-04-2010, 23:47) *
[attachment=49293:Bild0232.jpg]

Ni ser vad den är sydd av va?

[attachment=49294:Bild0233.jpg]

Första årets gymnasieelever på Designlinjen har gjort dom av Ikeas egna kassar.

Jag har sett designprogram på teve ... dessa klänningar slår många av deras deltagares objekt
med hästlängder. bravo.gif
Otroligt bara att komma på idén och sedan förverkliga och få fram så vackert. tummenupp.gif
Motti
funderar på om jag kan sy något raffigt av säckarna i papp som vi köppte solrosfrön i giggle.gif men det får inte vara regnväder då !för då kan man ju stå där helt näck med pappermassa vid fötterna naughty.gif crazy.gif
netaave
CITAT (Motti @ 25-04-2010, 00:59) *
funderar på om jag kan sy något raffigt av säckarna i papp som vi köppte solrosfrön i giggle.gif men det får inte vara regnväder då !för då kan man ju stå där helt näck med pappermassa vid fötterna naughty.gif crazy.gif


Fast på 60-talet hade vi ju både papperstrosor och pappersklänningar wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon