Full version: The Alexandra Rose
octachoron
Jag har försökt hitta något ställe i Sverige som säljer 'The Alexandra Rose' men det verkar vara svårt.
Om jag förstått rätt så säljer inte Koggens austinroser på postorder längre och det var enda stället som jag hittade med Alexandra Rose i sortimentet.

Någon som har något tips?
oliv
Rosenposten har den i sitt sortiment. (Det är postorder, men ligger förstås inte i Sverige...)
octachoron
Tack för det snabba svaret.

En så pass populär ros bland kännare som inte säljs allmänt...
Ezereht
Jag tror det är för att den är enkel, och de flesta föredrar kanske fyllda rosor. Enkla rosor för tankarna mer mot vildrosor. Men den har en härlig färgskala. Härdig till zon 4.
Dag
Det er ikke mange roser jeg har sagt så mye positivt om som 'The Alexandra Rose' gjennom mange år. Jeg tror det må være verdens vakreste, enkle rose tummenupp.gif Det er alba-blod i denne rosen, og den greier seg bra opp mot sone 5. Tre slike busker i en gruppe, er et syn - og så remonterer den.
Da jeg besøkte David Austin i 4 dager i juni -08, stilte jeg spørsmål om hvorfor de ikke lanserte flere enkle roser? Svaret var at kundene ikke var interessert i dem. Mange av deres enkle har rett og slett gått ut av sortementet fordi de ikke selges særlig godt.
Så pass på å kjøpe den fra Rosenposten før den helt forsvinner og ta stiklinger av den, slik at du selv bevarer den i mange år.
Dag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon