Epikuros
Vad tror ni om det?

Jag har världens möjlighet att plocka sticklingar från Rhododendron, Azalea, Lager och en massa annat skoj, bl.a Fargesia Murielae, om det ens är möjligt!
Sollan A
Testa... enligt GDSGD teorin... Det borde ju finnas en massa slumrande växtkraft som kanske kan omvandlas till rötter cool.gif
Epikuros
GDSGD?

Antar att det är nåt slags skämt?
hattstugan

Skulle tro att Sollan A menar Går Det Så Går Det!!
Epikuros
Ahaa! Jag rrodde det var "Gör det själv G D" något =)
Harvey
Funkar bra att ta vintersticklingar nu. Vi gjorde det på skolan igår. Nu vet jag inte om bambu, rhododendron mm är bland det lättaste ;-) Men lager borde går ganska lätt, och det finns en massa andra.
Peztis
Håller med! Om du kan - PROVA!!!! Det är ju inte som att du har något att förlora, eller hur!

Lycka till!
Epikuros
Det är gjort och jag väntar nu med spänning.

Jag har sisådär 36 frösådder på gång och bara 12-15 krukor på golvet i mitt sovrum...
Har jag månne överdrivit en aning detta år?
Peztis
Kallar du det där överdriva... ? tongue.gif
Min man är beredd att kasta ut mig i snödrivan tilsammans med sådder och frön!
Epikuros
För min del är det lite överdrivet eftersom att det tar upp en hel del golvyta i mitt sovrum, min flickvän blir lite less ibland.

Det är svårt att driva upp växter på 24kvm! =)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon