Sidor: 1, 2, 3
Motti
Har förståt att nu för tiden får man inte ha ett hårstrå på kroppen förutom huvudet då,helt ute att vara hårbeväxt både här och där.Men man undrar vem som kommit på det ?att man ska vara hårfri under halsen.Tycker det är ett jädrans påfund igentligen vi är ju skapta sådana och det finns ju där för ett syfte för att skydda.Nu vet man ju inte vad man ska ta sig till när man ska till docktorn eller Gyn,är man osund och äcklig ,anses det fortfarande normalt att ha hår eller är det bara ett innfall rån den yngra generationen och modevärlden.skulle vara intressant och höra vad ni andra har för åsikter om det?

Mvh Motti
cic
Det är väl upp till var och en kan man tycka. En del har långt hår, en del kort, nån är blond en annan färgar det rött.. Vill man ha hår under armarna är det väl inte konstigt precis som det som rakar benen får göra just så. :-)
netaave
Det är ju farligt att vara utan på vissa ställen, det finns ju en orsak till att det är som det är.
Jag har aldrig rakat benen trots att jag är mörk o nog har haft ett o annat strå där, men armhålorna har jag gjort det med och nu på äldre dar får man ju rycka ett o annat hårstrå från hakan wink.gif
Biggan_
Jag tycker också att det är upp till var och en hur man vill ha det. Angående gynekologer så är dom nog vana vid både och!
Kom att tänka på den här historien när jag läste ditt inlägg Motti! giggle.gif



Ett gott skratt för alla er kvinnor som verkligen ser fram emot det underbara ögonblick varje år då ni får vara lite "intima" med vår gynekolog!

På en av Sydneys radiostationer i Australien kan man ringa in och berätta om sina mest genanta historier. Man kan vinna mellan 1000-5000 dollar. Denna historia resulterade i $ 5000:

Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov. Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma morgon klockan 9.30.
Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.

Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt "där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut. Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.

Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.

Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.

Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss!
Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.

Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.

Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet: "Mamma, var är min tvättlapp?"
Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg i tvätten.
Hon svarade: "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!
Motti
rotfl.gif rotfl.gif naughty.gif
Red Top
"I dag har vi verkligen ansträngt oss..."

Tack snälla Biggan för det skrattet. Ett underbart sätt att börja dagen på.
Aqvakul
Jag har också funderat på varför man ska raka bort allt kroppshår numera. Handlar det om en rädsla för att vara ohygienisk? Är det ett sätt att fjärma sig från urtidmänniskan, ett försök att verka mer civiliserad? Eller handlar det om ett nytt ungdomligt skönhetsideal?
Gossen Ruda
Grupptryck, eller gruppförtryck.
mamamaggan
Vissa kläder , t ex dagens bikini , kräver en insats av de flesta kvinnor . Använder inte sån själv så ...............

Säger som flera andra att det måste var upp till var och en hur man vill göra . Borde inte vara något tvång.
skogstroll
hahaaaa det var ju helt galet rotfl.gif nu tittade folk konstigt på mig när jag satt och garvade för mig själv på rummet...

svårt det där inför såna besök, jag brukar ha problem med vilken tröja jag ska ha på mig... helst långklänning *s*
Fny
CITAT
Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Okej hörrni nu tänker jag svara helt ärligt på den ställda frågan så om man är känslig av sig så kan man ju skippa resten av det här inlägget.

Okej, från halsen och neråt, varför raka? Fram till 20-årsåldern då jag fick min första pojkvän (numera fästman och blivande make tongue.gif ) så brydde jag mig inte så mycket om det där med rakning. Rakade ben och under armar om jag skulle stå på scen (medlem i dansgrupp) men inte så mycket mer.

Sen fick jag plötsligt en karl. Och han uppskattar rakade ben och allmän hårlöshet hos tjejer. Så jag började raka ben och armhålor och bikinilinjen regelbundet för att jag visste att han uppskattade det. Det gjorde att jag kände mig sexigare, helt enkelt. Tog till och med beslutet att testa att raka mig helt och hållet mellan benen, vilket tidigare varit en helt omöjlig tanke för mig. Tro nu inte att jag är nån hunsad flicka som bara gör som karln vill, tvärt om kändes det lite som att ge honom en gåva. Det var inget han krävde men hans förtjusning över resultatet gjorde det helt klart besväret.

Sen är det ju så att oavsett om det är benen, armhålorna eller intimområden man talar om så vänjer man ju sig vid att vara hårlös. Nu känner jag mig inte bekväm i hårigheten längre, för jag har blivit medveten om hur rent det känns när det är rakat. Det KÄNNS mer hygieniskt mellan benen nu när jag inte är hårig, en tanke som jag tidigare fnyste åt. Men det är så det känns.

När det gäller KARLAR och rakning så är min personliga uppfattning att det är sexigt med en hårig manskropp. Modet med vaxade mansbröst ryser jag bara åt, tycker det är mycket stiligare med en NATURLIG manskropp.

Min inställning kan sammanfattas med följande punkter:
1. Det borde vara helt upp till var och en om man vill raka sig och man borde INTE anses äcklig om man väljer att INTE raka.

2. Men man måste också inse att alla har olika uppfattning om vad som är estetiskt, och precis som jag måste få lov att tycka att rakade manskroppar är osexigt så måste andra få tycka att orakade tjejben är osexigt.

Okej.... nu har jag pratat klart tror jag...
skogstroll
själv känner jag mig nog inte riktigt fräsch med hårtussar här å där, även om jag inte ligger i direkt på vinterhalvåret giggle.gif sen är det ju en hygiengrej tycker jag på vissa ställen...
Fny
På tal om tidigare inlägg måste jag bara få dela med mig av en helt egen historia från mitt första gyn-besök som ung tonårsflicka... innocent.gif Gynekologen var en ung kille (nyutexaminerad?) som uppenbarligen inte var helt van vid att undersöka unga tjejer, alla andra i väntrummet var väl 50+ ungefär. Så när jag klev in och lite osäkert tar plats i gyn-stolen blev han så vaaansinnigt nervös. Han hade lite svårt att prata, rodnade och varje gång han skulle resa upp huvudet slog han huvudet i lampan. giggle.gif Jag tyckte så synd om stackarn att min egen nervositet helt försvann... laugh.gif
skogstroll
CITAT (Fny @ 25-03-2010, 09:26) *
På tal om tidigare inlägg måste jag bara få dela med mig av en helt egen historia från mitt första gyn-besök som ung tonårsflicka... innocent.gif Gynekologen var en ung kille (nyutexaminerad?) som uppenbarligen inte var helt van vid att undersöka unga tjejer, alla andra i väntrummet var väl 50+ ungefär. Så när jag klev in och lite osäkert tar plats i gyn-stolen blev han så vaaansinnigt nervös. Han hade lite svårt att prata, rodnade och varje gång han skulle resa upp huvudet slog han huvudet i lampan. giggle.gif Jag tyckte så synd om stackarn att min egen nervositet helt försvann... laugh.gif


å gud vad jobbigt... jag hade nog sprungit ut därifrån i ren panik...
theseraphim
Det här med avlägsnande av kroppshår har uppenbarligen människan gjort sedan de gamla egyptierna enligt forskning och en del menar att man för gjorde det för att bara djur och män är håriga.... Man vet inte exakt om det är orsaken men man vet att detta har pågått i tusentals år.
Själv tycker jag att det ska vara upp till var och en att avgöra om man ska vara golfgreen eller åkergräs
Chamomille
CITAT (Biggan_ @ 25-03-2010, 00:13) *
Jag tycker också att det är upp till var och en hur man vill ha det. Angående gynekologer så är dom nog vana vid både och!
Kom att tänka på den här historien när jag läste ditt inlägg Motti! giggle.gif
Ett gott skratt för alla er kvinnor som verkligen ser fram emot det underbara ögonblick varje år då ni får vara lite "intima" med vår gynekolog!

På en av Sydneys radiostationer i Australien kan man ringa in och berätta om sina mest genanta historier. Man kan vinna mellan 1000-5000 dollar. Denna historia resulterade i $ 5000:

Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov. Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma morgon klockan 9.30.
Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.

Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt "där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut. Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.

Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.

Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.

Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss!
Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.

Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.

Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet: "Mamma, var är min tvättlapp?"
Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg i tvätten.
Hon svarade: "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!

a0a.gif
Ralf
CITAT (Biggan_ @ 25-03-2010, 00:13) *
Jag tycker också att det är upp till var och en hur man vill ha det. Angående gynekologer så är dom nog vana vid både och!
Kom att tänka på den här historien när jag läste ditt inlägg Motti! giggle.gif
Ett gott skratt för alla er kvinnor som verkligen ser fram emot det underbara ögonblick varje år då ni får vara lite "intima" med vår gynekolog!

På en av Sydneys radiostationer i Australien kan man ringa in och berätta om sina mest genanta historier. Man kan vinna mellan 1000-5000 dollar. Denna historia resulterade i $ 5000:

Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov. Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare, samma morgon klockan 9.30.
Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till mottagningen så jag hade lite bråttom.

Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt "där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut. Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min undersökning.

Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till doktorn.

Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt borta.

Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss!
Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för denna gången.

Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.

Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon från badrummet: "Mamma, var är min tvättlapp?"
Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den gamla låg i tvätten.
Hon svarade: "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!

ny variant på gammal skröna
Red Top
Men, lika rolig varje gång!

Fast det kanske mest är kvinnor, som tycker att den är härligt dråplig. Ni karlar slipper ju att utsätta er för den, för vissa kvinnor, minst sagt pinsamma situationen, att klättra upp i en gynstol och spreta med benen inför främmande karlar.
Rosmarin
CITAT (Biggan_ @ 25-03-2010, 00:13) *
..... "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället. Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!


a0a.gif a0a.gif a0a.gif

CITAT (Red Top @ 25-03-2010, 10:43) *
Men, lika rolig varje gång!

Fast det kanske mest är kvinnor, som tycker att den är härligt dråplig. Ni karlar slipper ju att utsätta er för den, för vissa kvinnor, minst sagt pinsamma situationen, att klättra upp i en gynstol och spreta med benen inför främmande karlar.


Så sant!
Gossen Ruda
Det är mer eller mindre tvunget i porrbranchen numera att kvinnor men även män skall vara intimrakade. Det skall väl vara sexigt. För mig är det tvärtom, en lurvig trekant är att föredra. Smaken är precis som den motsatta kroppsdelen rätt så delad, men eftersom modet växlar är det nog snart tillbaka till dörrmattor.
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 25-03-2010, 11:14) *
Smaken är precis som den motsatta kroppsdelen rätt så delad, men eftersom modet växlar är det nog snart tillbaka till dörrmattor.

eller som en bekant sa "det växer inget gräs på en räserbana"
personligen tycker jag det är sorgligt att kvinnor tar bort hårväxt på kroppen för att män tycker om det ..
Aqvakul
CITAT (herkules @ 25-03-2010, 11:19) *
eller som en bekant sa "det växer inget gräs på en räserbana"
personligen tycker jag det är sorgligt att kvinnor tar bort hårväxt på kroppen för att män tycker om det ..


personligen förstår jag inte varför män tycker om det... confused.gif
Fny
CITAT
personligen tycker jag det är sorgligt att kvinnor tar bort hårväxt på kroppen för att män tycker om det ..


Behöver väl inte vara sorgligt att göra något för sin partner? På samma sätt som han väljer att ta på den där tajta tröjan som jag tycker han är så stilig i, trots att han föredrar loose fit. Som jag sa i mitt tidigare inlägg behöver det inte handla om att man är undergiven mannens önskan, utan att man gör något fint för sin partner. Ger en gåva. Kan ju tillägga att min karl har slutat raka sig under armarna på somrarna just för att jag tycker det är manligare med håriga karlar. Så det går åt båda hållen. Vad är sorgligt med det?
netaave
CITAT (Fny @ 25-03-2010, 11:25) *
Behöver väl inte vara sorgligt att göra något för sin partner? På samma sätt som han väljer att ta på den där tajta tröjan som jag tycker han är så stilig i, trots att han föredrar loose fit. Som jag sa i mitt tidigare inlägg behöver det inte handla om att man är undergiven mannens önskan, utan att man gör något fint för sin partner. Ger en gåva. Kan ju tillägga att min karl har slutat raka sig under armarna på somrarna just för att jag tycker det är manligare med håriga karlar. Så det går åt båda hållen. Vad är sorgligt med det?


Inte ett smack, det handlar ju som du säger att ge den man tycker om något som man vet uppskattas.

Nackdelen med att raka sig på sånna ställen är ju däremot att slemhinnorna kan förändras utan sitt naturliga skydd och ge infektioner lättare.
skogstroll
men ibland kan det slå fel... karlar som har lurvig rygg och rakar den kan möjligen uppnå en rätt obehaglig igelkottseffekt sick.gif
Fny
hahaha, ja det där med stubb är ju inte så skoj...
Huggorm
Numera rakar även vissa av de mest fåfänga männen sig under armarna. Men det är väll ännu bara ett fenomen som finns bland "metrosexuella". Här ute på bondvischan där jag bor skulle man nog bli kraftigt mobbad om man gjorde något sådant.
skogstroll
ja tycker "blanka" karlar är rätt läbbigt giggle.gif
Motti

Vad jag tänker på är vad det ger för signaler om man kommer helrakad mellan benen till gynekologen blush.gif Jag provade en gång att ta rubbet men jag trodde jag dog när det växte ut det var som att ha en igelkott mellan benen ju giggle.gif jo jag rakar armhålorna regelbundet och benen och bikinisnittet på våren och sommaren ja man ansar till sig lite.Har en vännina som har två tonårsöner och hon berättade att där är det "totti balutti"de rakar sig i skrevet och allt hår som finns på kroppen så det är nog lite ungdomskultur i det att det är inne.Hörde en skolsköterska på radion som var bekymrad över detta mode eftersom många kom till henne med kvesor finnar och bölder i underlivet på grund av rakningen vilket ju inte är bättre att ha än hår confused.gif
Vi har en dam här i byn som gillar att bada här på badplatsen på sommaren det är bara det att hon har två stora gråsprängda tomteskägg som växer nerpå låren nästan ner till knäna och det ser förskräkligt ut ju santa.gif Då är det läge att ta fram rakhyveln tycker jag.Antar att det finns en mening med att vi har hår i underlivet annars skulle det väl inte finnas där confused.gif men har man en rysk pälsmössa där nere ja då kanske man borde ansa till den lite giggle.gif
skogstroll
haha jag tror jag skrattar ihjäl mig rotfl.gif "totti balutti" ... rysk pälsmössa...

ja jösses... ibland kanske det kan bli lite för mycke... ok att man vill vara naturlig men man behöver ju inte vara ÖVERnaturlig
Chamomille
CITAT (Red Top @ 25-03-2010, 10:43) *
Men, lika rolig varje gång!

Fast det kanske mest är kvinnor, som tycker att den är härligt dråplig. Ni karlar slipper ju att utsätta er för den, för vissa kvinnor, minst sagt pinsamma situationen, att klättra upp i en gynstol och spreta med benen inför främmande karlar.

Jamen... Hur är det för karlar då som får nån slags nål uppstoppat i apparaten? Det kan inte vara speciellt skönt.

CITAT (skogstroll @ 25-03-2010, 12:23) *
men ibland kan det slå fel... karlar som har lurvig rygg och rakar den kan möjligen uppnå en rätt obehaglig igelkottseffekt sick.gif

rotfl.gif

Rysk pälsmössa... a0a.gif
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 25-03-2010, 15:12) *
Jamen... Hur är det för karlar då som får nån slags nål uppstoppat i apparaten? Det kan inte vara speciellt skönt.
rotfl.gif


Drog på mig gonnoré i ungdomen. Den undersökningen gick inte av för hackor..
Motti
Ungdomsynderna ja !nål i apparaten giggle.gif ja vad har inte vi kvinnor fått stå ut med !snacka om att föda barn help.gif
skogstroll
CITAT (Motti @ 25-03-2010, 15:25) *
Ungdomsynderna ja !nål i apparaten giggle.gif ja vad har inte vi kvinnor fått stå ut med !snacka om att föda barn help.gif


jo fast det är ju i alla fall frivilligt
Roine
Ja, ska man vara rakad eller inte??
Som många skriver, det är upp till var och en.
Personligen tycker jag det är trevligt med en en kvinna som är "hårfri" både här och där, men jag skulle aldrig tvinga min fru att göra det. Det är upp till henne. Det är inte konstigare att raka sig mellan benen som att raka sig i ansiktet. Vissa har skägg, vissa inte. Men hur som så är ett annsat skägg finare än ett vildvuxet...

Hörde på radion för ett tagsedan att vara rakad på de intima stället är inte så farligt som man tror. Visst finns håret där av en anledning, skydda och ge en luftspalt. Men idag så har de flesta av oss bra intimhygien så man slipper svamp och annat mindre roliga bekymmer. Okej, vissa har känsligare hy och råkar ut för otrevligheter ändå. Att få rakblemor och annan rådnad pga rakning tyder på dålig rakhyvel. Måste vara frächa grejer man använder där nere, och inte använda samma hyvel till resten av kroppen. Sen ska man inte smörja in hela underlivet i tvål varje gång man tvättar sig. Det räcker med ljummet vatten. Tvålen tar bort det naturliga skyddet.

Nog bäst att sluta där innan det blir en halv uppsats...

Rakad eller inte. Är upp till var och en.
Meriona
Hmmmm skulle jag få tag på en karl som visade sig vara helrakad skulle jag nog inte kunna hålla mig för skratt tror jag. blush.gif
skogstroll
CITAT (Meriona @ 26-03-2010, 10:27) *
Hmmmm skulle jag få tag på en karl som visade sig vara helrakad skulle jag nog inte kunna hålla mig för skratt tror jag. blush.gif


håller med... tycker nog det är mer osmakligt...
PeterDeleter
ha-ha

En polare kallade det för "bebisstuket" vara rakad. Låter ganska kinky då på något sätt. Men en stor majoritet, speciellt tjejer är ju det idag. Nada konstigt med det. Finns värre saker folk pysslar med som botox, blekning där bak etc etc. Jösses vilken industri det skapas för vår fåfänga egentligen.
Fny
varning för intima detaljer, är du känslig så läs ej detta!

rtfm.gif
rtfm.gif
rtfm.gif
rtfm.gif





När det gäller killar som är helrakade även mellan benen, så kan jag ju hålla med om att det ser lite läskigt ut. Men det har funnits tillfällen då jag insett att det hade varit trevligare med rakat så man slipper få hår i munnen vid oralsex. Detsamma gäller ju åt andra hållet, betydligt trevligare att ge oralsex till en tjej som är rakad. Lättare att komma åt, mindre hår i munnen, trevligare resultat för båda parter. Enligt min erfarenhet iallafall. shy.gif
Alexander-VG-zon3
här gäller det all natural, den lilla badrumsmatta jag fått på bröstet stannar kvar. där nere ansas det när det behövs. och jag gillar faktiskt hår.
Anma
Jag tillhör de lyckligt(?) lottade som har svag hårväxt överallt förutom på huvudet, där är det desto mer hår. Tur att det på huvudet är ganska tunt i sig själv, annars skulle jag se ut som Sideshow Bob från The Simpsons, fast med rakt hår.


Rakar mig på sommarhalvåret under armarna en gång i veckan eller så, på vintern mer sällan. Ben har jag aldrig behövt raka, det lilla som finns syns inte. Bikinilinjen har jag heller aldrig behövt raka oavsett bikinimodell. Men därmed inte sagt att jag inte rakat där ändå. Har nog testat de flesta frisyrer. Att ta bort allt där tycker jag inte om alls, det blir lite väl tja, ska nog låta bli att säga vad jag får för accessoarer.

Man får göra som man vill tycker jag. När jag var yngre tyckte jag att det såg äckligt ut med hår under armarna, eller man skulle väl tycka det och då tyckte jag det. Med åren har jag fått en egen vilja som inte bryr sig så mycket om vad man ska och inte ska. Nu tycker jag att håriga armhålor är helt ok.

Angående hygienen, själv känner jag mig renare under armarna med hår än utan. Men finare utan.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Fny @ 26-03-2010, 11:15) *
varning för intima detaljer, är du känslig så läs ej detta!

rtfm.gif
rtfm.gif
rtfm.gif
rtfm.gif





När det gäller killar som är helrakade även mellan benen, så kan jag ju hålla med om att det ser lite läskigt ut. Men det har funnits tillfällen då jag insett att det hade varit trevligare med rakat så man slipper få hår i munnen vid oralsex. Detsamma gäller ju åt andra hållet, betydligt trevligare att ge oralsex till en tjej som är rakad. Lättare att komma åt, mindre hår i munnen, trevligare resultat för båda parter. Enligt min erfarenhet iallafall. shy.gif


hmm alltid är där någon nackdel annars får man hår i käften eller känns det som en igelkott.
Fny
Igelkott mellan benen är inte skönt... Men det blir faktiskt bättre ju mer man håller på. Inte lika vass stubb numera...
Gossen Ruda
Här kan man läsa det mesta. Jag drar mig till minnes några porrbilder i en tidning jag hittade en gång. Tjejen var givetvis rakad men inte nyrakad. Blev liksom ett antiklimax, närbilder på mus med halvcm lång hårstubb är ordentligt avtändande. laugh.gif

Jag har med tanke på Aquas inlägg om gonnore letat efter en seriestrip med den norska serien Pondus men hittar det inte nu. Härlig serie med ofta lite skruvad verklighet. I strippen har Pondus´ kompis Jocke dragit på sig gonnore och har gått till läkaren. Lite pinsamt och det blev inte mindre pinsamt när läkaren var kvinnlig. Nåja, hon skulle ta ett prov och Jocke frågade om det skulle göra ont. Hon sträcker fram en pinne och säger bara: Bit i den här. laugh.gif
Aqvakul
Min läkare var också kvinnlig (vilket gjorde det oerhört pinsamt för en ung kille), men bita i någon pinne var aldrig aktuellt...
Piccante
Jag orkar inte ens försöka trimma, klippa och raka överallt. Rakade bröst på män ser bara löjligt ut och i de nedre regionerna tycker inte spelar någon större roll hur folk ser ut.
Meriona
CITAT (Markus_H @ 26-03-2010, 21:48) *
Jag orkar inte ens försöka trimma, klippa och raka överallt. Rakade bröst på män ser bara löjligt ut och i de nedre regionerna tycker inte spelar någon större roll hur folk ser ut.

smiley_small_hug.gif

Håller med, inte orkar man var perfekt överallt inte, har man plockat ögonbrynen så har pu-eshåren vuxit sig ostyriga, när man trimmat där så hänger det en lock under armen, när man klippt den, så är det på tårna det sticker ut nåt växtligt. Nääääää jag har annat att göra i mitt liv! tummenupp.gif Vem hinner med sticklingarna och frösådderna om man måste hålla efter allt annat som växer och frodas? flirting.gif
zissi
CITAT (Meriona @ 26-03-2010, 21:55) *
Vem hinner med sticklingarna och frösådderna om man måste hålla efter allt annat som växer och frodas? flirting.gif

rotfl.gif Så sant!
Huggorm
Min sydeuropeiska arbetskamrat tycker jag ser ut som ett drägg när jag inte orkar raka mig i ansiktet mer än 1-2 gånger i veckan, men han säger det inte rakt ut laugh.gif
Motti
Hör upp ni alla snofsiga underlivivsprofeter giggle.gif rotfl.gif !enligt Docktors på TV4+ så kan man färja tuffsinuffsan nu i grönt orange eller lila eller vad du vill ha för färg!ursäkta om jag tycker det har gått för långt kiss.gif Urfånigt ju!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon