Full version: Läskigt
sobbe
ranting.gif Har precis tagit ut pizzan ur ugnen, satt oss ner vid bordet för att äta. Då smäller det, ugnsluckan exploderar glas över hela köket.
Så nu är det bara att köpa ny ugn.
herkules
fy så hemskt! ingen blev skadad iaf?
Aqvakul
Herre j-e, det är ju sånt som bara inte händer. Inga personskador hoppas jag. Ingen vidare lördagskväll... no.gif

trostar.gif kompiskram.gif
Myosotis
-fear-.gif
Alba
Nämen fy - hur kan detta hända - det får ju inte hända. Tänk om någon varit vid spisen.
Jag hoppas ni klarade er bra.
Motti
Snälla nån !har aldrig hört talas om att det hänt förut .Hoppas ingen av er blev skadade men det här är ju bara för hemskt ju fear.gif Vad var det för märke på ugnen undrar man ?
malarmaster
Händer då o då.Beror på härdat glas i ugnsluckan o spänningar i glaset.kan hända på bilar också,framförallt kombibilar o rutan bak. Tur att ingen blev skadad för det händer det också. Ulf
sobbe
Nej då ingen skadad, var snabb att stänga in katterna.
Det var en ElektroHelios ungefär 7 år gammal. Har också hört talas om det, men vem tror att det
ska hända en själv.
mamamaggan
Vilken tur att ingen blev skadad.


Ett sådant glas sprack för många år sedan på min dåvarande spis men den exploderade inte .
sobbe
ranting.gif Då var det dax igen, ganska exakt 1,5 år sen sist så small det igen. Förra gången fick vi själva bekosta en ny lucka för 1800 kr.
Spännande att se vad dom säger den här gången.
Men en sak är säker aldrig att jag kommer köpa ElektroHelios nått mer.
merlin68
Kan du anmäla det nånstans? Tänk om ett litet barn hade stått framför luckan när det small -fear-.gif
Iren
Måste säga att det har jag aldrig hört talas om men fy så otäckt!! Kommer att behandla min ugnslucka med en annan respekt/rädsla nu;-P
sobbe
Ska prata med försäkringsbolaget och ElektroHelios på måndag. Förra gången fick vi bara till svar att sånt händer.
Men den här gången vill jag inte ha en ny lucka utan en ny spis.
Eva i Skåne
Det måste vara maximal otur att samma person och samma ugn drabbas två gånger av en så pass ovanlig sak.
Hoppas du får nån ersättning. Det låter inte som nåt man ska behöva stå för själv, inte i mina öron.
rtfm.gif
Huggorm
En gång är en tillfällighet, men inte två gånger. Kanske luckan är lite skev så glaset sitter i spänn?
Biggan_
Otäckt är det! Tur att ingen kom ivägen för skärvorna!
KRT
Håller med Huggorm, en gång är otur men två gånger måste något vara fel.
Kräv ansolut en ny ugn, ni kan ju inte ha ugnsluckor som smäller vartannat år!!!!!
sobbe
Tror också något är fel. Det var en av deras egna som montera den nya luckan.
Nån ny lucka vill jag inte ha, blir en helt nu ugn.

Iren gissa om jag varit försiktig under den tid den höll.
Jag har läst nånstans att det hänt förut bla hoss en barnfamilj och en dam som tog ut sockerkakan då small det.
Myosotis
CITAT (sobbe @ 07-10-2011, 18:47) *
ranting.gif Då var det dax igen, ganska exakt 1,5 år sen sist så small det igen. Förra gången fick vi själva bekosta en ny lucka för 1800 kr.
Spännande att se vad dom säger den här gången.
Men en sak är säker aldrig att jag kommer köpa ElektroHelios nått mer.

Men va?!! Det kan ju verkligen inte vara en slump! Ända två gångerna jag har hört talas om det och så är det samma person som drabbats båda gångerna. Det är så otäckt att tänka sig att man böjer sig ner och tittar in genom rutan, då har man väl inga ögon kvar om det skulle smälla just då -fear-.gif Det FÅR inte hända!!!
Iren
Ja just det - Alla gångerna man ju står NÄRA för att se om det är klart....
Whiskuchi
Ooops, nu är det jag som går raka vägen in på tretti.se och kikar efter ny spis! Vi har också en elektrohelios (med konstaterat skev lucka, kylen av samma märke är lika dålig den!) och mina barn står gärna framför spisen och tittar och känner på hur varmt det är på luckan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon