Full version: kolonistuga
Ralf
http://www.hemnet.se/beskrivning/617395
billig stuga som visst är till salu nästan gratis.

Aqvakul
saftigt pris - men ett enormt fräckt läge..
Huggorm
Ja, med det läget är priset knappast förvånande
Ralf

Utsikt från min lott.
Berith
Fantastisk utsikt du har Ralf! tummenupp.gif Den skulle jag välja många många gånger hellre än den här:

[attachment=48203:SFDD4166...ED9_700x.jpg]
Ralf
Måste vara mkt mygg med alla dom dära våtmarkerna....
Berith
Usch för att betala en miljon för en massa mygg! fear.gif

Och inte såg man så mycket av odlingar och trädgård heller på bilderna.
Aqvakul
Myggen blåser nog bort. Däremot så brukar ju koloniföreningar vara förbehållna kommuninnevånarna, men jag ser inga begränsningar här. Annars känns det mer som ett enklare fritidshus än som en koloni.
Huggorm
Myggen är nog inte så illa där nere, det är ju saltvatten. Då är nog risken för översvämning värre, tänk när den arktiska isen smälter biggrin.gif

Jag skulle trivas utmärkt på både stället i annonsen och Ralfs ställe. Jag vet inte vilket som är bäst, de öppna vidderna vid havet i Skåne eller lummiga områden vid sötvatten i Mälardalen(?). Odlingsmässigt är nog Ralfs lott bättre, men odlingssäsongen är säkert mycket längre i Landskrona.
Motti
Så där fint vid vattnet bor jag året runt rolleyes.gif om man nu får skryta lite yahoo.gif Jag visste inte att det fanns så vackra kolonilotter !jag har set om "Iris" på tv:n jättemysigt program med härliga människor:).
*Stintan*
Näe det där låg väl inte särskilt vackert så jag skulle aldrig köpa det även om jag hade råd. För dom pengarna kan man få något mycket bättre.
Aqvakul
Det är ett ganska unikt objekt. Jag kan se en del nackdelar med att det ligger på en ö. Det kräver ju båt och är väldigt utsatt för väder och vind. Samtidigt är jag övertygad om att det finns en hel hoper människor som ser detta som ett drömfritidsboende. En del av dem är säkert beredda att hosta upp en miljon eller lite till..
*Stintan*
Smaken är som baken men jag gillar det inte alls. Platt och intetsägande o så ser det konstgjort ut. Jag har högre krav för att kalla något vackert.
Huggorm
Det kan vara vackert på olika vis, och jag tycker absolut att det här stället har sin charm. Priset är ju högt, men med det läget får man räkna med att det kostar.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 20-03-2010, 20:48) *
Det kan vara vackert på olika vis, och jag tycker absolut att det här stället har sin charm. Priset är ju högt, men med det läget får man räkna med att det kostar.


Naturligtvis men det innebär inte att alla måste tycka att allt är vackert. Som sagt det är en smaksak.
Motti
Skönheten ligger i betraktarens ögon rolleyes.gif
Monica M zon 4
Utsikten från Ralf kolonilott tyckte jag var mycket finare. Havet är inget för mig alls. Gillar inte blåsten och saltet och tång och maneter. Fräckt läge på stugan men jag hade inte betalat en krona för det läget.
Huggorm
Bara lukten av salt havsvatten är ju värt mycket wink.gif
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 21-03-2010, 09:21) *
Bara lukten av salt havsvatten är ju värt mycket wink.gif

yes.gif
Uggi
[attachment=48249:Viken_sj_sidan.jpg]

Jag föredrar nog insjö och detta, men som sagt smaken är olika, allt har sina för och nackdelar.
Wilmer
CITAT (Huggorm @ 21-03-2010, 09:21) *
Bara lukten av salt havsvatten är ju värt mycket wink.gif

Japp!!!!
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 21-03-2010, 09:21) *
Bara lukten av salt havsvatten är ju värt mycket wink.gif


Det finns båtar whist.gif
Ralf
[attachment=48251:koloni_mars_21.jpg]
Igår var det hygglo väder, 11 grader varmt.
(idag snöar det)

[attachment=48252:g_ngv_g.jpg]
Min stuga ligger till vänster om lyktstolpen.

Aqvakul
Rönningesjön?
Elisabeth-Västkustkolonisten
där vi hade stugan, är det samma priser nu. Vi sålde några år för tidigt......

Det träkiga är ju att det betraktas som sommarstugor och inte som kolonistugor. Vi hade ju stor stuga (60 qm ) och stor trädgård ( ca 1000 qm ), något som är ju ovanligt in kolonier.

Men sambon wille ha något vid havet för att han inte skulle kunna stå ut med alla myggor vid en insjö....... Och med glädje påpekade jag alla myggor på kvällen trots att det var vid havet.

Jag var kolonist, jag odlade och höll på i trägården men nu är det inte många där som gör det. Jag tycker att man skall skärpa reglerna igen. Där vi var, köper nu golfare men dom orlar ju inte ens klippa gräsmattan för dom skall ju vara på golfplatsen....

Elisabeth

Ralf
I min förening tror jag det får vara max 20% gräsmatta.
Inte heller kan sälja min lott på öppna marknaden till vilket pris som helst. Den måste säljas till föreningens kö till pris som föreningen bestämmer. Det värsta var dock att markägaren ville bara ge oss 5-års arrenden...

Idag var våren inställd..
herkules
CITAT (Ralf @ 21-03-2010, 19:19) *
Idag var våren inställd..


men när den kommer tillbaka så bjuder du på kaffe där, visst?
CurlySue
det är en jättefin kolonitomt du har Ralf.. bästa läget..
Eva i Höga
Uggis bild är absolut det vackraste jag vet! tummenupp.gif Kanske för att det minner om min barndom.
Aqvakul
CITAT (Eva i Höga @ 01-04-2010, 14:48) *
Uggis bild är absolut det vackraste jag vet! tummenupp.gif Kanske för att det minner om min barndom.

helt sagolikt vackert...
Meriona
CITAT (Ralf @ 21-03-2010, 13:04) *
...
[attachment=48252:g_ngv_g.jpg]
Min stuga ligger till vänster om lyktstolpen.


Varifrån kommer alla dessa människor?! -fear-.gif
Bengalow
Dom kommer säkert från en högmässa från en kyrka lite längre bort. Brukar ju krylla ut sådär efter gudstjänsten....
Eva i Höga
CITAT (Bengalow @ 01-04-2010, 14:58) *
Dom kommer säkert från en högmässa från en kyrka lite längre bort. Brukar ju krylla ut sådär efter gudstjänsten....


april, april whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon