Eva i Skåne
Lagom mätt, eftersom jag inte är så förtjust i julmat. Alla har fått sina julklappar och verkar nöjda. Hemma igen sedan några timmar. Alla ungdomar har gått och lagt sig. Maken sover framför tv:n, som vilken kväll som helst wub.gif Oh, vad det är lugnt och skönt nu. Strax ska jag också sova, men det känns så skönt att sitta här en stund och bara koppla av.
Resten av helgdagarna är mer till för avkoppling, men fram till julafton är avklarad vilar det en stress över allt och alla.
Jag hoppas ni också är nöjda med att julen går vidare.
Sylvia
Ja, det är lugnt nu när julaftonen med alla måsten är avklarat!! Nu ska vi bara ta det lugnt och om vädret tillåter senare under dagen, ta en stilla promenad och testa makens nya skinnpaj (tack för de uppskattade rimmen till den!) och mina nya vinterdojor! Fast vinter, var är den? Här regnar det just nu...
Posse
CITAT (Sylvia @ 25-12-2003, 09:22)
.... Fast vinter, var är den? Här regnar det just nu...

Här var snöfallet och -täcket riktigt skapligt tajmat, fastän kunde förstås fått ligga kvar över hela julhelgen.
renate
Jag var ute med hunden på en långpromenad,blöt var det men inte kallt.Nu ligger Olivia nyduschat under en varm filt i sin egen soffa. tongue.gif tongue.gif
Idag får jag huset fullt,barnbarnen kommer och yngste sonen med sambo och katt.Det blir viltsvin till middag.
Hälsn. Renate
*Felix matte*
Juldagen är slapparedan hos mig. biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif
äta av julbordets rester och fylla på med alla mumsiga praliner biggrin.gif wub.gif
sitta vid datorn och kasta kor & tomtar och smocka pingviner med snöbollar laugh.gif .... bättre kan det inte bli wub.gif biggrin.gif
Eva i Skåne
Lugnt och tyst. Resten av familjen är på bio blink.gif . Beundransvärt att de orkar. Det var väckning med klocka idag för att hinna till 11.45-visningen. Jo, då, jag steg också upp och ordnade frukost, men aldrig att jag offrar 110:- för att sitta 3½ timme på en bia och se en film som inte lockar mig. Jag som knappt kan hålla mig vaken vid en tv-film.
Så lugnt och skönt jag har det, läst Kvp i lugn och ro, druckit mer te, tittat på julklapparna igen. Nu sitter jag här och kastar kor och när jag känner för det kan jag lägga mig i soffan med min bok och jag hinner t o m sova middag utan att det behöver störa biobesökarna. wub.gif

Ikväll blir det väl lite gemenskap igen, testa de nya julklappsspelen t tex.
yla
ja själv ska jag ta o tända några ljus i badrummet o gona ner mej i illhett vatten sätta på en cd me skön o lugn musik o fylla ett glas vin o bara ligga där o slappa en låååååång stund

rolleyes.gif

sen ska jag packa o imorrn bär de av ner till skåne
be till vädermakterna att dom e snälla nu
stannar där en vecka o petar barnen i maggen o läser sagor o får pussar av prinsen ,ska bli kul o se hur den minste utvecklat sej sen jag sist va där
Adri-Anne
Regn, blött, grått och skitit. Två katter slåss.
Annars intet nytt från "östfronten".
Annki
Skulle ocksåvilja kasta kor! Länk!? Den ursprungliga orkade inte min dator öppna. Den är lite "trött" ibland, trots att den ska vara så stor coh stark.
*Felix matte*
Det är samma länk som Åsa gav
hos mig funkar den bra biggrin.gif
Annki
Okey, nu funkar den! Men var det så kul? Vad har jag missat nu? Man blir slöifierad av att vara ledig...
*Felix matte*
CITAT (Annki @ 25-12-2003, 19:38)
Okey, nu funkar den! Men var det så kul? Vad har jag missat nu? Man blir slöifierad av att vara ledig...

jag är ledig året om biggrin.gif
kanske därför jag är så lättroad tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Sylvia
Finns det några fler idiotroliga enkla spel som man kan roa sig med? Förr i världen spelade vi t.ex Tetris halva natten, men nu har jag nästan glömt bort alla spel...
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 25-12-2003, 13:37)
ja  själv ska jag ta o tända några ljus i badrummet o gona ner mej i illhett vatten sätta på en cd me skön o lugn musik o fylla ett glas vin o bara ligga där o slappa  en låååååång stund

rolleyes.gif

sen ska jag packa o imorrn bär de av ner till skåne
be till vädermakterna att dom e snälla nu
stannar där en vecka o petar barnen i maggen o läser sagor o får pussar av prinsen ,ska bli kul o se hur den minste utvecklat sej sen jag sist va där

sad.gif har inget badkar.
jag har bett och bett och...det ser ut som du slipper halka biggrin.gif
Kör försiktigt. wub.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 25-12-2003, 22:18)
sad.gif har inget badkar.
jag har bett och bett och...det ser ut som du slipper halka biggrin.gif
Kör försiktigt. wub.gif

stackars stackars du
jag skulle bli tossig utan mitt badkar rolleyes.gif
det gör så gott i lederna

men du kanske har en bastu
o de smäller ju lika högt rolleyes.gif

lovar att ta de isigt på vägen wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Sylvia @ 25-12-2003, 22:15)
Finns det några fler idiotroliga enkla spel som man kan roa sig med? Förr i världen spelade vi t.ex Tetris halva natten, men nu har jag nästan glömt bort alla spel...

Här hittar du många spel
jag vet inte om de är "idiotroliga" , har själv fastnat på Bitch
jagar svärdotterns rekordpoäng biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Berith
Jösses! Det blir inte mycket gjort här idag heller förstår jag.... wink.gif

biggrin.gif wub.gif
Eva i Skåne
"Vattna blommor" heter det ena spelet såg jag. Det låter som ett spel för Odlare laugh.gif laugh.gif
Jag provade snabbt, men hade visst inte rätta tekniken........än smile.gif
Annki
Buskul! Så lyckades man undvika städningen idag också!! Kan också rekommendera Filmspelet på SF:s hemsida till er som gillar film! Här parar man ihop kärlekspar med filmer, testar sina kunskaper i filmmusik m m.
http://www.sf.se/filmspelet/index.jsp
Berith
CITAT (Felix matte @ 26-12-2003, 10:52)
Här hittar du många spel
jag vet inte om de är "idiotroliga" , har själv fastnat på Bitch
jagar svärdotterns rekordpoäng biggrin.gif  :lol:  :P

Varning!! ohmy.gif

Jag testade spelet Bitch häromdan och nu kan jag bara inte sluta. Jag är på sista nivån - Out of control - och jag klarar inte av den!! Men jag kan ju inte bara ge mej, jag måste helt enkelt klara den nivån också.

wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 29-12-2003, 19:03)
Jag testade spelet Bitch häromdan och nu kan jag bara inte sluta. Jag är på sista nivån - Out of control - och jag klarar inte av den!! Men jag kan ju inte bara ge mej, jag måste helt enkelt klara den nivån också.

wacko.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Bitch är beroendeframkallande tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
det vet jag efter snart 2 års spelande laugh.gif

Idag fixade jag sista banan igen men tyvärr räckte inte poängen
till att slå rekord. sad.gif
Berith
2 ÅR!??!

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
*Felix matte*
Jepp laugh.gif

de andra spelen har jag inte hunnit testa än tongue.gif
eva-louise, S-Halland
Måste man registrera sig som medlem för att spela. Började fylla i men så kostar det, stämmer det.
mvh Eva-Louise
Fialotta
Det undrade jag också blink.gif unsure.gif
Berith
Nää.... det kostar ingenting att spela på blip.se.

Eller menar ni på SF:s filmsida? unsure.gif
*Felix matte*
Fler beroende wink.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Berith
Yes!! Yes!! Yes!! Jag har precis klarat av sista nivån på Bitch!!
Nyårsaftons morron klockan sju - ett magiskt ögonblick. biggrin.gif

56574!
Ja jag vet att man måste ha minst tre gånger så många poäng för att ens komma med på 100-listan men jag är lite mallig i alla fall för min insats. sleep.gif
nilla
CITAT (Sylvia @ 25-12-2003, 22:15)
Finns det några fler idiotroliga enkla spel som man kan roa sig med? Förr i världen spelade vi t.ex Tetris halva natten, men nu har jag nästan glömt bort alla spel...

Det här är ett vanebildande och ganska kul spel Zookeeper

Gunilla
Eva i Skåne
Tack Gunilla och ni andra.
Detta är precis spel på min nivå laugh.gif . Jag blir mer än tillräckligt uppstressad av denna typ av spel, som tonåringarna tröttnar på efter 10min.
nilla
Jo tack! Nu har jag också fastnat på bitch... ett förträffligt sätt att bedriva en seg nyårsdag på - tack för det tipset!

Gunilla
Berith
CITAT (Felix matte @ 29-12-2003, 19:43)
laugh.gif  :lol:  :lol:
Bitch är  beroendeframkallande tongue.gif  :D  :lol:
det vet jag efter snart 2 års spelande laugh.gif

Idag fixade jag sista banan igen men tyvärr räckte inte poängen
till att slå rekord.  :(

Klarade Out of controll för andra gången - 74 219 pointers - slog mitt gamla rekord med 17 645 poäng. biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Berith @ 23-01-2004, 09:09)
Idag fixade jag sista banan igen men tyvärr räckte inte poängen
till att slå rekord.  sad.gif

Klarade Out of controll för andra gången - 74 219 pointers - slog mitt gamla rekord med 17 645 poäng. biggrin.gif


Som sagt... två år har jag varit fast tongue.gif laugh.gif laugh.gif
men....jag tar paus ibland. biggrin.gif
Min "personliga tränare" tyckte att jag skulle träna fler muskler än högerarms. rolleyes.gif wink.gif laugh.gif
yla
finns möjligen den där bitch på nätet
eller måste man köpa spelet
en som sällan spelar
fast börjar förstå vitsen då jag kastat tomtar
o slagit pingviner ett antal gånger

hehe man garvar lika rått varje gång pingvinen står på näbben
i snön laugh.gif biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
o ibland flyger den rakt iväg o ibland i en båge
o vissa gånger far den som om man kasta macka
smile.gif smile.gif laugh.gif biggrin.gif
Betty
Här finns Bitch! - och en massa andra spel med.
http://blip.se/
Klicka i rutan Snabbval. (Alla spel) så hittar du det! smile.gif
Och det är gratis!
yla
tack ska genast testa laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon