Full version: Tibetansk svamp
nisse44
OBS! Tibetansk svamp får man absolut inte ta betalt för.Meningen är att den skall spridas runt om i VärdenGRATIS.Jag har Svamp kostnad endast frakten. Nils-Olof tel.0701110575
*Stintan*
Är det en sån här?

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=9093
Meriona
Varför regar man sig på ett forum för att ge bort svamp? Nä det där är det nåt lurt med. wacko.gif
*Stintan*
Ja visst verkar det jätteskumt unsure.gif det var därför jag googlade och då kom odlalänken upp wink.gif
Myosotis
blink.gif sick.gif nono.gif
Aqvakul
eller så är det en vänlig man som gärrna vill dela med sig av sin svamp...
skogstroll
jag vet inte varför men jag har ett inbyggt motstånd att äta utländsk svamp...
nisse44
CITAT (*Stintan* @ 08-03-2010, 11:32) *

måste det vara något skumt bara för att det ärnågot possitivt n-o
*Stintan*
CITAT (nisse44 @ 08-03-2010, 16:24) *
måste det vara något skumt bara för att det ärnågot possitivt n-o


Det som var skumt var att du reggar dig som ny medlem på ett forum för att erbjuda gratis svamp. En svamp som uppenbarligen inte många vet vad det är så det kanske hade varit på sin plats att du åtminstone förklarat. Hur ska man kunna veta att det är något positivt när man inte vet vad det är du vill ge bort?

Varför svarar du inte på min fråga om det är en sån svamp som det talas om i länken jag la in?
Gossen Ruda
Varför "får" man inte ta betalt för svampen?
Aqvakul
Välkommen till Odla, Nisse!
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2010, 17:26) *
Välkommen till Odla, Nisse!

Den stora frågan är dock VAD han odlar? biggrin.gif
nisse44
läs om Tibetans svamp på nätet så får du svar på dina frågor.
*Stintan*
CITAT (nisse44 @ 08-03-2010, 18:03) *
läs om Tibetans svamp på nätet så får du svar på dina frågor.


Trevligare att du som erbjuder den också berättar om den. Jag är inte medlem på Odla för att sitta och Googla.
nisse44
CITAT (*Stintan* @ 08-03-2010, 18:26) *
Trevligare att du som erbjuder den också berättar om den. Jag är inte medlem på Odla för att sitta och Googla.


=dåligt intresse.
Gossen Ruda
Det är svårt att bli intresserad av något när man inte vet vad det är frågan om...
CurlySue
det lilla jag får fram på att Googla, är att detta är en drog. Det är därför han inte "kan" ta betalt.. det är olagligt att sälja droger.

sorry, glömde "K" i tibetansk . det är tydligen ngn yoghurt svamp...skit skumt. jag skulle aldrig våga mig på det.
herkules
CITAT (nisse44 @ 08-03-2010, 16:24) *
måste det vara något skumt bara för att det ärnågot possitivt n-o

ja, iaf här på odla.
Mentha-Arvensis
Varför måste det automatiskt vara något positivt bara för att det är gratis?

En drog är väll en drog även om den är väldigt lätt.

Precis som mellanöl/2.5 är alkohål.

Var försiktiga med svampen,
En del är allergiska/intoleranta...
Farbror Blå
[b]Ät du din svamp själv,Nisse
b]
skånepåg
Hehe det är ju ingen (knark) svamp, bara typ läkeskit som allt annat ört saker, vill man se massa saker och massa färger så finns det ju bättre och enklare svamp att få tag i ^^
Aqvakul
Jag tror fortfarande att det var en äldre herre som var nyfiken på Odla och som hade en liten present med sig som man ska ha när man besöker någon för första gången.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 08-03-2010, 22:34) *
Jag tror fortfarande att det var en äldre herre som var nyfiken på Odla och som hade en liten present med sig som man ska ha när man besöker någon för första gången.


Som lägger ut ett telefonnummer??? Som inte vill tala om vad man har svampen till???
Mentha-Arvensis
CITAT (skånepåg @ 08-03-2010, 21:50) *
Hehe det är ju ingen (knark) svamp, bara typ läkeskit som allt annat ört saker, vill man se massa saker och massa färger så finns det ju bättre och enklare svamp att få tag i ^^


Filosopherstone finns i Tibet...

...säkert inte sånna, för tryffel är dyrt.

Ville igentligen bara poängtera
att det är en möjlighet,
För precis som i alla andra länder
finns det även i Tibet väldigt mycket svamp.


http://resources.metapress.com/pdf-preview...mp;size=largest
skånepåg
CITAT (Mentha-Arvensis @ 08-03-2010, 23:47) *
Filosopherstone finns i Tibet...

...säkert inte sånna, för tryffel är dyrt.

Ville igentligen bara poängtera
att det är en möjlighet,
För precis som i alla andra länder
finns det även i Tibet väldigt mycket svamp.
http://resources.metapress.com/pdf-preview...mp;size=largest

Hehe de tryfflarna e feta, kan man köpa i holland ^^
Psilocybesin e ju den aktiva ingrediensen, vi har ju en av de starkaste magiska svamparna i sverige oxå ^^

Psilosebin heter det nog, sen finns ju psilosecin tror jag det andra heter som är lite svagare som finns även i några svampar till som de oxå växer i sverige men då får man äta typ ett halvt kilo tongue.gif
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 08-03-2010, 23:35) *
Som lägger ut ett telefonnummer??? Som inte vill tala om vad man har svampen till???


Att lägga ut sitt telefonnummer tyder snarare på naivitet än på förslagenhet. När han sen blev bemött med misstänksamhet, så är det väl inte så konstigt att han blev stum...

Berith
CITAT (*Stintan* @ 08-03-2010, 11:32) *

Åh vad många gamla godingar det fanns med där! kompiskram.gif

Frågar bara om du läste inläggen i den tråden Stintan? smile.gif Eftersom du undrade vad man ska ha svampen till...

Kanske att nisse läste den tråden och tänkte skriva ett inlägg där men klickade på fel knapp och det blev en helt ny tråd...?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 09-03-2010, 06:32) *
Åh vad många gamla godingar det fanns med där! kompiskram.gif

Frågar bara om du läste inläggen i den tråden Stintan? smile.gif Eftersom du undrade vad man ska ha svampen till...

Kanske att nisse läste den tråden och tänkte skriva ett inlägg där men klickade på fel knapp och det blev en helt ny tråd...?


Jag skummade tråden lite men vad är det för fel att fråga TS om det var en sån han menade? Tibetansk svamp kan väl vara vilken konstig svamp som helst. Vad är Finsk svamp, Svensk svamp eller Thailändsk svamp? Jag skiter i vad Nisse kanske eventuellt tänkte eller gjorde. Varför ringer ni inte Nisse och ber att få en svamp ni som inte blir ett dugg misstänksamma när ni ser sånt här.
Aqvakul
Man behöver inte vara blåögd för att man vill uppträda vänligt mot nya medlemmar. Jag kollade faktiskt upp det här med tibetansk svamp och konstaterade att de har med Kefir att göra - tämligen oskyldigt mao. Jag kollade faktiskt också upp telefonnumret och konstaterade att det tillhörde en Nls-Olof född 1944 - inget skumt där heller.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 09-03-2010, 08:28) *
Man behöver inte vara blåögd för att man vill uppträda vänligt mot nya medlemmar. Jag kollade faktiskt upp det här med tibetansk svamp och konstaterade att de har med Kefir att göra - tämligen oskyldigt mao. Jag kollade faktiskt också upp telefonnumret och konstaterade att det tillhörde en Nls-Olof född 1944 - inget skumt där heller.


Jaha och....???

Att vara misstänksam är inte detsamma som att vara otrevlig. Det sprids så mycket skit över internet så det är väl bara ett sundhetstecken att vara lite misstänksam när något erbjuds på det här viset. Jag tycker inte att man ska behöva sitta och leta fakta på nätet bara för att någon postar ett intetsägande inlägg. För mig ligger det närmare till hands att fråga skribenten. Det är väl ändå ett diskussionsforum vi är på. Att ställa frågor till en ny medlem är också en invit men i det här fallet nappade till synes inte TS på den.
Berith
Du är rolig du Stintan. laugh.gif

tummenupp.gif till Aq!
*Stintan*
CITAT (Berith @ 09-03-2010, 09:30) *
Du är rolig du Stintan. laugh.gif

tummenupp.gif till Aq!



Tack detsamma Berith! crazy.gif
skogstroll
CITAT (*Stintan* @ 09-03-2010, 09:06) *
Jaha och....???

Att vara misstänksam är inte detsamma som att vara otrevlig. Det sprids så mycket skit över internet så det är väl bara ett sundhetstecken att vara lite misstänksam när något erbjuds på det här viset. Jag tycker inte att man ska behöva sitta och leta fakta på nätet bara för att någon postar ett intetsägande inlägg. För mig ligger det närmare till hands att fråga skribenten. Det är väl ändå ett diskussionsforum vi är på. Att ställa frågor till en ny medlem är också en invit men i det här fallet nappade till synes inte TS på den.


jag har lite svensk gratis svamp om du är intresserad wink.gif
pejori
CITAT (Aqvakul @ 09-03-2010, 08:28) *
Man behöver inte vara blåögd för att man vill uppträda vänligt mot nya medlemmar. Jag kollade faktiskt upp det här med tibetansk svamp och konstaterade att de har med Kefir att göra - tämligen oskyldigt mao. Jag kollade faktiskt också upp telefonnumret och konstaterade att det tillhörde en Nls-Olof född 1944 - inget skumt där heller.

Misstänkte också att det var Kefirsvamp.

Men eftersom Nisse inte svarade på stintans fråga, misstänkte jag, att det var en helt annan svamp.
Han kunde svarat ja eller nej på*Stintans* fråga, istället hänvisade han till nätet, i ett betydligt mer tidskrävande svar. dunno.gif

Ett klart svar från Nisse, hade underlättat för alla och ev."ovänligt bemötande" kan jag nog se, att han bäddade för själv. unsure.gif

CITAT (*Stintan* @ 09-03-2010, 09:06) *
Jaha och....???

Att vara misstänksam är inte detsamma som att vara otrevlig. Det sprids så mycket skit över internet så det är väl bara ett sundhetstecken att vara lite misstänksam när något erbjuds på det här viset. Jag tycker inte att man ska behöva sitta och leta fakta på nätet bara för att någon postar ett intetsägande inlägg. För mig ligger det närmare till hands att fråga skribenten. Det är väl ändå ett diskussionsforum vi är på. Att ställa frågor till en ny medlem är också en invit men i det här fallet nappade till synes inte TS på den.


tummenupp.gif
skogstroll
det är inte lätt att ta sig in på odla...
*Stintan*
CITAT (skogstroll @ 09-03-2010, 11:11) *
det är inte lätt att ta sig in på odla...


Ändå är det många tusen som lyckats flirting.gif
pejori
CITAT (skogstroll @ 09-03-2010, 11:11) *
det är inte lätt att ta sig in på odla...



Det kan bero på, hur man försöker ta sig in. smiley_small_hug.gif
Meriona
Jag skulle inte våga mig på att stoppa nåt i munnen som jag köpt av en okänd privatperson via nätet. Undrar vilka människor det är som köper de där torkade trattkantarellerna som brukar säljas på Tradera, de kanske inte ens lever och kan reklamera? devil.gif

Motti
Tvättsvamp kanske confused.gif

Eller fotsvamp från de Tibetanska munkarna giggle.gif
Berith
CITAT (skogstroll @ 09-03-2010, 11:11) *
det är inte lätt att ta sig in på odla...

Är det ingen av dom i "originaltråden" om Tibetanska svampen som finns kvar här? Kefir är väl inget konstigt egentligen? En ny medlem som tar upp ämnet behöver väl inte bli avsnoppad direkt...?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 10-03-2010, 06:42) *
Är det ingen av dom i "originaltråden" om Tibetanska svampen som finns kvar här? Kefir är väl inget konstigt egentligen? En ny medlem som tar upp ämnet behöver väl inte bli avsnoppad direkt...?


Hur vet du att det är samma sorts svamp? Jag fick ju inte svar på den frågan unsure.gif . Finns det bara en sort i Tibet?
Berith
CITAT (*Stintan* @ 10-03-2010, 07:39) *
Hur vet du att det är samma sorts svamp? Jag fick ju inte svar på den frågan unsure.gif . Finns det bara en sort i Tibet?

Ingen aning.

Sånt kanske dom i gamla tråden skulle kunna svara på.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 10-03-2010, 07:50) *
Ingen aning.

Sånt kanske dom i gamla tråden skulle kunna svara på.


Hur ska dom kunna veta om det är samma svamp TS erbjuder?

Den enda som vet vad det är TS erbjuder är han själv. Därför är det väl inte orimligt att man ber honom svara på frågorna som ställs.
Berith
Ok, det var jag som tog för givet att Tibetansk svamp var det samma som Tibetansk svamp.

Ber alla om ursäkt! Guud så dumt man kan missuppfatta... slap.gif
theseraphim
Känns lika seriöst som att bli erbjuden billig sprit eller knepiga tabletter via någons baklucka tycker jag....Tja vill ni liksom tjacka lite billig fungus typ....tibetansk(blink-blink)....
pejori
CITAT (Berith @ 10-03-2010, 07:50) *
Ingen aning.

Sånt kanske dom i gamla tråden skulle kunna svara på.



Den Svampen finns kvar och fungerar utmärkt.
MEN är inte helt lätt att få tag i.
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=91439
Christa
CITAT (nisse44 @ 08-03-2010, 11:20) *
OBS! Tibetansk svamp får man absolut inte ta betalt för.Meningen är att den skall spridas runt om i VärdenGRATIS.Jag har Svamp kostnad endast frakten. Nils-Olof tel.0701110575


Är det den sorten man gör yoghurt med eller den sorten man lägger i te för att göra en dryck av?

Jag har haft båda sorterna och hållit på ett tag men så har jag missat ett tag och de har dött. De jag har fått dem av har dock inte kallat dem Tibetansk svamp så det kanske kan finnas andra namn också.
Daniel121
CITAT (nisse44 @ 08-03-2010, 11:20) *
OBS! Tibetansk svamp får man absolut inte ta betalt för.Meningen är att den skall spridas runt om i VärdenGRATIS.Jag har Svamp kostnad endast frakten. Nils-Olof tel.0701110575


Hej jag skulle vilja köpa lite tibertansk svamp , skicka betalningsuppgifter på Skatan20@hotmail.com
mvh Daniel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon