Motti
jädrar i min låda !nu rasar snön ner från taket och det låter som jordens undergång !katten ligger under bordet och är vettsförskrämd och det är jag med (fast inte under bordet)!fruktansvärt vad det låter ,som en Lavin .Det är ju faktiskt hundar tals kilon som rasar ner och det dånar i hela kåken -fear-.gif
gnon49
CITAT (Motti @ 28-02-2010, 01:11) *
jädrar i min låda !nu rasar snön ner från taket och det låter som jordens undergång !katten ligger under bordet och är vettsförskrämd och det är jag med (fast inte under bordet)!fruktansvärt vad det låter ,som en Lavin .Det är ju faktiskt hundar tals kilon som rasar ner och det dånar i hela kåken -fear-.gif

Jadu det går inte att förbereda sig för dånet. Låter som huset flyttar sig från grunden. jag väntar fortfarande på den stora smällen. Måtte det inte ske nattetid.
netaave
Samma här i kaninen stampar så jag är rädd hon bryter ryggen biggrin.gif
Simplicity
Här i dalarna har det inte börjat än.. men jag fasar för det! Är rädd att takpannorna följer med!
Så här mycket snö har vi inte haft under de tio år jag bott i det här huset.

Vi har minusgrader idag igen efter att ha haft plusgrader igår. Det var första gångern sen 13-14 december.
pejori
Vet inte om det är konstruktionen på taket som gör det, men här är det bara på gavlarna det rasar lite, resten smälter snyggt och fint.
mojan
Har just varit ute och kollat så det inte är stopp i stuprören av löv och skräp utan smältvatten det kan rinna ner. Det som inte rasar sin egen väg.

Har också tittat till brunnen i gatan utanför vårt hus. Jag tror grannen har koll på den för om den fylls av löv så rinner vattnet in i hans trädgård. w00t.gif
Myosotis
CITAT (pejori @ 28-02-2010, 13:34) *
Vet inte om det är konstruktionen på taket som gör det, men här är det bara på gavlarna det rasar lite, resten smälter snyggt och fint.

Så gör det här också, fast andra vintrar brukar det rasa. confused.gif Taket är konstruerat på samma sätt varje vinter.
mojan
CITAT (Myosotis @ 28-02-2010, 15:40) *
Taket är konstruerat på samma sätt varje vinter.


Intressant iakttagelse!

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
gnon49
Yees, nu rasade snön av taket med buller o bång. Skänker en tanke åt att ingen stod i vägen och att jag flyttat bilen bort från huset. Fick ringa efter snöröjarn. Snön är ju som cement efter att ha smält på taket. Och mina klängrosor lär inte klänga så högt i sommar, om dom nu överlevde raset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon