kricko
Ja, nu har man gjort det igen !!!! Beställt alldeles för mycket Fröpåsar åh Amatör är man oxå, men kul e det

Nu till saken: Vi har flyttat och har nu lite ont med plats för alla brätten/krukor där vi vistas
men har ett Vindsutrymme med 2 Fönster där vi kan reglera värmen smile.gif
Kan man ställa in Lagerhylla med extra belysning och reglera värmen efter groning, omplantering där ?
Ute i våran Gäststuga är det totalt omöjligt att ha något där .. går ju inte att dra på värme där i ett oisolerat hus .. (tänker på Elräkningen)

Vad lämpar sej bäst som extra belysning i en Lagerhylla? Lysrör, spotlight? .. av vilken typ?

Tacksam för svar .. för det känns bråttom, bråttom, med en del fröer !!

Mvh
Kricko
Peztis
Jag har i min källare en lagerhylla där jag har satt två lågenergilampor över varje hyllplan. Köp dock högre än de som motsvarar 60 W om du väljer denna lösning.
15-18 grader är idelalet, som jag förstår det.

Och välkommen till gänget med alldeles för mycket fröer och för liten plats!!! biggrin.gif

Vi har här på Odla kommit fram att det är en sjukdom! giggle.gif
De har identifierats som Förmycketus fröus samt Fullus te breddus.

Om du är osäker på om det är detta du lider av kan du söka här i forumet för symptom.

biggrin.gif
Irene_L
Jag har också trångt och sår en maaaaassa frön. Jag har en sån här hylla:

http://blomster-tips.blogspot.com/2009/12/sa-tips.html

Det funkar väldigt bra!
kricko
CITAT (Irene_L @ 13-02-2010, 20:06) *
Jag har också trångt och sår en maaaaassa frön. Jag har en sån här hylla:

http://blomster-tips.blogspot.com/2009/12/sa-tips.html

Det funkar väldigt bra!


Vilken trevlig, informativ Blogg du hade smile.gif .. Den ligger nu bland mina Favoriter smile.gif
Får nog försöka fixa till min Lagerhylla med ljusrör snabbare än snabbast känns det som
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon