Tingsborg
Hej,

Det ser ut som att Runeåbergs inte saluför sockerärten Engelsk sabel i år.
Vet någon var man kan få tag på denna istället för på Runeåbergs? Har den något engelskt namn ?

MVH
Fredrik
Anemone nebulosa
Jag vet inte var man kan få tag på den, men har läst om sorten och hört att den ska vara väldigt god, och blev därför nyfiken på om detta är din favorit vad gäller sockerärter? Hoppas du hittar den någonstans, och om du gör det så säg gärna till var den finns att få tag på; är själv intresserad av att prova sorten.
Preussen
den finns på Nordgen. du kan nog få ut ett smakprov.
Tingsborg
Ja det är en favoritsort, tillika morsans också som egentligen är den som efterfrågar var man kan köpa den. Enda sockerärt hon odlar. Det blir riktigt stora supergoda baljor och lång blomning.

Tackar för nordgen tipset. Ska kolla upp det.
Anemone nebulosa
Då tackar jag också för nordgen-tipset!

Förresten, vill bara dubbelkolla att jag minns rätt om att Engelsk Sabel är högväxande, höjd 180/200 cm?
Tingsborg
Japp den blir hög. Runeåbergs säger att den skall bli omkring 150cm och det stämmer bra med mina erfarenheter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon