cissi i onsala
Tja, ni har väl tänkt på det, antar jag. Men i går när jag låg och skulle somna tänkte jag på att det är ju inte så konstigt att trädgårdsintresset är världens bästa fritidsaktivitet - tänk bara på så mycket som ryms inom trädgårdsintresset:

motion, kreativitet, botanik, alla våra fem sinnen, frisk luft(kan kanske bero på var man bor), zoologi(tja för min del är väl inte småkryp huvudintresset men man stöter ju på dem), snickeri, målning, metallslöjd, betonggjutning, flätning av tex vide, annläggningsteknik(gångar, murar osv), konst(både att skapa och att välja), inredning, ljussättning, foto, latin, pc(för forum och hemsidor mm), resor till andra trädgårdar, kontakt med andra människor runt om i landet och världen(för en del), matlagning(något måste ju göras med kryddor och grönsaker). Listan kan säkert göras ännu längre, men nu tog min fantasi slut. Undrar hur många fritidsintressen som kan få in så många moment?

Tänk vad vi trädgårdsintresserade är lyckligt lottade!
Fast det visste ni ju redan.
Hannele
Nu är det ju lågsäsong, på vintern tar jag det bara lugnt;
läser om växter, tittar på växter, drömmer om växter, fotograferar växter,
målar växter, broderar växter, vattnar växter, planerar växter, äter växter,
köper växttavlor, köper växtböcker - hela året, varje dag... här är det lugnt...
Lite bakning förstås; morotsbröd, lingonbröd, äppelkakor, rabarberkakor, hallonpajer, sleep.gif
krusbärs- och körsbärspajer, plommonkakor, smultrontårtor, päron- och jordgubbsefterrätter....
*Felix matte*
CITAT (cissi i onsala @ 12-12-2003, 08:55)
Tänk vad vi trädgårdsintresserade är lyckligt lottade!
Fast det visste ni ju redan.

Och så lyckligt lottade vi (åtminstone jag) är, som inte har egen trädgård
men får följa er i ert arbete och se alla framsteg och njuta av alla vackra bilder i album wub.gif ´

Tror att du drömde många vackra drömmar efter allt funderande biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon