Sidor: 1, 2, 3, 4
Gillan
Egentligen skulle jag säga tack till både administration och Aqua. Till adm för att de äntligen försöker göra nåt åt spammen och till Aqua för att han ställer upp smiley_small_hug.gif .

Jag tror du kommer att göra ett jättefint jobb blomma.gif
ängsvädd
Det låter toppen biggrin.gif Kan alltså aqva själv ta bort dem?
herkules
toppen! tummenupp.gif
*Stintan*
Jättebra tummenupp.gif
Eva i Höga
Är det så? Då är det bara att gratulera! 000.gif
skogstroll
härligt!!! smile.gif
Alba
De kunde inte bli bättre.......rätt man på rätt plats.
Tack Aqua för att du ställer upp. rose.gif
Aqvakul
Tack för visat stöd. Jag har väl valts ut eftersom jag hänger här jämt.
Gunilla T
Nämen så bra, Aqvakul. Jag kan nog se flera skäl än enbart flitigt deltagande.....
blomkronan
tummenupp.gif kanon bra, nu kommer det bli ordning och reda yes.gif
Biggan_
Jättebra beslut! tummenupp.gif ....och så bra att du ställer upp Aqva! kompiskram.gif

....en liten uppmaning till dej bara, lås in basebollträet noga! biggrin.gif ....det kan som sagt vara väldigt mycket enerverande spam ibland!

aanderss
va bra!!!
Gillan
CITAT (ängsvädd @ 19-01-2010, 12:36) *
Det låter toppen biggrin.gif Kan alltså aqva själv ta bort dem?



Japp yes.gif , så har jag tolkat det efter att ha läst i supportavd tummenupp.gif
Peztis
Jättebra!!! Och ÄNTLIGEN!!!
Ingela i Segersberg
Kanonbra!!! thanks.gif bravo.gif
Irene_L
Åhhh så bra! En bukett blommor till dig, Aquakul!!
[attachment=46377:smilie_Bukett.gif]

[attachment=46376:smilie_applod.gif]
Vad skööönt att det äntligen händer något här på forumet!
Peztis
Ser tyvärr att han har lite jobb att göra.... sad.gif
mojan
Jättebra!
blomma.gif
Anma
Kanonbra! Lycka till aqva!
Huggorm
Utmärkt att dom gör något åt problemet, och rätt person på posten tror jag!
Krolliljan
Jättebra

[attachment=46380:yg265.gif]


kompiskram.gif
sommarhumla
Suveränt!! tummenupp.gif blomma.gif
Meriona
Äntligen!
För min del hade det passat med AQ som moderator också.... wub.gif

Alltså fullt ut menar jag....
Gossen Ruda
Jag tror vi är flera som begärt en moderator och spamborttagare, så även jag. Inte för att spammen besvärar mig men det ser lite stökigt ut ibland. En moderator skulle också behövas för att lugna ner känslorna men vem som skulle kunna passa vet jag inte. Det får vara en som läser det mesta men som håller sig utanför dom värsta diskussionerna eftersom h*n annars kan beskyllas för partiskhet. Jag är alltså totalt olämplig. laugh.gif
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 19-01-2010, 22:02) *
Jag tror vi är flera som begärt en moderator och spamborttagare, så även jag. Inte för att spammen besvärar mig men det ser lite stökigt ut ibland. En moderator skulle också behövas för att lugna ner känslorna men vem som skulle kunna passa vet jag inte. Det får vara en som läser det mesta men som håller sig utanför dom värsta diskussionerna eftersom h*n annars kan beskyllas för partiskhet. Jag är alltså totalt olämplig. laugh.gif

Jag tror nog att Aquakul skulle kunna stå emot driften att radera motpartens besvärande argument, men någon sådan moderator tycker jag egentligen inte behövs. Blir vi bara av med spammet inom rimlig tid så är mycket vunnet.
Snöflinga

Bra Aqua tummenupp.gif på dom bara ....
Berith
Att en medlem plockar bort spam är helt ok för mej, men en moderator ska inte vara "vanlig" medlem också.

Finns redan massor att göra för dej första dan på jobbet. yes.gif
Gillan
CITAT (Berith @ 20-01-2010, 06:35) *
Att en medlem plockar bort spam är helt ok för mej, men en moderator ska inte vara "vanlig" medlem också.

Finns redan massor att göra för dej första dan på jobbet. yes.gif



Och som tur är så är det inte moderator i "vanlig" bemärkelse han blev tummenupp.gif

Själv är jag överlycklig över att det äntligen finns nån som direkt kan ta bort all spam om receptfria ( i en del fall livsfarliga ) medeciner eller porr av alla de slag. Jag har aldrig öppnat en endaste spamlänk, men man ser ju direkt på "trådöverskriften" vad det handlar om och jag kämpade själv länge om att få bort dem innan jag gav upp. Jag är av den åsikten att vi alla har ett ansvar för varandra. Vem vill att ens tonårsbarn ska få tillgänglighet till förbjudna/livsfarliga medikamenter? Eller ett fritt utbud av porr som ev innehåller "barnporr"?? Inte jag i alla fall och inte nån av er andra heller misstänker jag flirting.gif
Berith
CITAT (Gillan @ 20-01-2010, 07:48) *
Och som tur är så är det inte moderator i "vanlig" bemärkelse han blev tummenupp.gif

---

Prexis. yes.gif Protesterade lite till vanlig moderator efter Merionas och Rudas inlägg.
Aqvakul
Nej, jag är obetald städerska.... crazy.gif
*Stintan*
CITAT (Gillan @ 20-01-2010, 07:48) *
Och som tur är så är det inte moderator i "vanlig" bemärkelse han blev tummenupp.gif


tummenupp.gif

och som sagt jättebra att vi fått någon som snabbt kan plocka bort spam!
Berith
Nu behöver väl ingen anmäla heller utan det sköts automatiskt?

MVG första dan Aq! tummenupp.gif
Aqvakul
Ni behöver inte anmäla spam. Jag är normalt sett inne varje dag. Hur vi ska göra när jag reser bort, får jag väl rådgöra med Göran om.
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 11:47) *
Ni behöver inte anmäla spam. Jag är normalt sett inne varje dag. Hur vi ska göra när jag reser bort, får jag väl rådgöra med Göran om.


ohmy.gif resa bort ohmy.gif nähädu det går inte, nu får du allt stanna hemma flirting.gif
Meriona
CITAT (Bettis @ 20-01-2010, 11:51) *
ohmy.gif resa bort ohmy.gif nähädu det går inte, nu får du allt stanna hemma flirting.gif


rotfl.gif
Alba
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 11:47) *
Ni behöver inte anmäla spam. Jag är normalt sett inne varje dag. Hur vi ska göra när jag reser bort, får jag väl rådgöra med Göran om.



Nä nä angry.gif - här är det dygnet runt jour som gäller. naughty.gif
Myosotis
bravo.gif Vad bra!

CITAT (Aqvakul @ 19-01-2010, 13:42) *
Tack för visat stöd. Jag har väl valts ut eftersom jag hänger här jämt.

Klart det måste vara någon som är här mycket, men du har nog också valts ut för att du varit så duktig på att anmäla spam. tummenupp.gif Nu är det slut på utlandsresor och du får säga upp dig på jobbet.
herkules
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 08:03) *
Nej, jag är obetald städerska.... crazy.gif

den nya arbetslinjen wink.gif
Inga från Närke
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 11:47) *
Ni behöver inte anmäla spam. Jag är normalt sett inne varje dag. Hur vi ska göra när jag reser bort, får jag väl rådgöra med Göran om.

Lycka till och vad bra att jag inte behöver skriva till Göran om att ta bort alla spam. Vi har ju liksom delat på detta när ingen annan anmält.
Ville ju bara hjälpa till för tiden kan ju inte räcka till att gå in och kolla varenda dag om det kommit något olämpligt.

En fråga till dig. Gäller det bara spam eller gäller det även för inlägg som ligger i fel avd ?
Gillan
CITAT (Inga från Närke @ 20-01-2010, 18:19) *
Lycka till och vad bra att jag inte behöver skriva till Göran om att ta bort alla spam. Vi har ju liksom delat på detta när ingen annan anmält.
Ville ju bara hjälpa till för tiden kan ju inte räcka till att gå in och kolla varenda dag om det kommit något olämpligt.

En fråga till dig. Gäller det bara spam eller gäller det även för inlägg som ligger i fel avd ?



Förlåt Inga, men vad är det som upprör dig så med att ett eller annat inlägg råkar hamna i vad du menar "fel" avd??
*Stintan*
Förstår inte det heller. Spelar väl ingen roll när det bara är enstaka gånger det händer.
Aqvakul
CITAT (Inga från Närke @ 20-01-2010, 18:19) *
En fråga till dig. Gäller det bara spam eller gäller det även för inlägg som ligger i fel avd ?


mitt uppdrag avser bara att ta bort spam...
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 20:08) *
mitt uppdrag avser bara att ta bort spam...

Och idag har du fått göra skäl för din obefintliga lön. biggrin.gif

Edit: Fast det finns mer kvar.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2010, 20:11) *
Och idag har du fått göra skäl för din obefintliga lön. biggrin.gif


om ni bara visste hur lätt det är att ta bort en tråd... flirting.gif
aanderss
där är ett spam nu ser jag
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 20-01-2010, 20:13) *
där är ett spam nu ser jag


inte nu längre...


tack för tipset... thanks.gif
aanderss
jo ett nytt

men de är borta nu bra!!!!!!
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 20-01-2010, 20:17) *
jo ett nytt

men de är borta nu bra!!!!!!


Operationen är väldigt enkel. Det gäller bara att inte radera fel tråd....
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 20:19) *
Operationen är väldigt enkel. Det gäller bara att inte radera fel tråd....

Raderar du helt och hållet, eller mjukraderar du bara, alltså döljer trådarna så vanliga användare inte ser dom?

Och kan du radera spamskrivarnas användarkonton?
herkules
CITAT (Aqvakul @ 20-01-2010, 20:19) *
Operationen är väldigt enkel. Det gäller bara att inte radera fel tråd....


aj f-n, raderade fel tråd. sånt som händer wink.gif

fast det går att återställa om det nu skulle bli så illa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon