badabing
Nu är det så att en brorsdottern till mig fyller år. Hon är 16 år och vill börja på dans. Så jag + brorsan tänkte ge henne ett startpaket på en dansskola som ligger centralt, men vad bör man tänka på när man ska anmäla sig till dansskolor? Utöver danstyp och svårighetsgrad. För det verkar finnas så många olika dansskolor så man vet inte riktigt vart man ska vända sig, dock har jag läst om en ny dansskola som har öppnat nyligen på Jungfrugatan 23 som heter Base23. De verkar ju trots allt ha fått uppmärksamhet i media och tycks ha erfarna lärare.
Chamomille
Vilken dans hade hon tänkt sig?
badabing
Det vet jag inte riktigt, risken finns ju alltid att hon vill byta inriktning efter ett par träningar. Det bästa vore om det fanns någon nybörjarkurs som en blandning av olika dansstilar. Men annars gissar jag på att hon är intresserad av Street-Dance o sånt som är populärt bland unga just nu.
*Stintan*
CITAT (badabing @ 13-01-2010, 14:20) *
Det vet jag inte riktigt, risken finns ju alltid att hon vill byta inriktning efter ett par träningar. Det bästa vore om det fanns någon nybörjarkurs som en blandning av olika dansstilar. Men annars gissar jag på att hon är intresserad av Street-Dance o sånt som är populärt bland unga just nu.



http://www.danscompagniet.se/ Här gick en av mina döttrar i ett par år och hon tyckte det var bra men det är ju några år sedan nu.
Chamomille
Själv är jag ju en fan av Håkans dansskola. Men det var ju bugg som gällde på den tiden biggrin.gif Men han kanske har fler danser. Duktig är han iaf yes.gif
badabing
CITAT (*Stintan* @ 13-01-2010, 14:26) *
http://www.danscompagniet.se/ Här gick en av mina döttrar i ett par år och hon tyckte det var bra men det är ju några år sedan nu.


Ok, tackar för länken!! Ska kika igenom det, sen får vi se vilken skola det blir happy.gif
turtles
Jag lånar denna tråd istället för att starta en ny. Jag såg att dansskolan Base23 har startat upp en musikalutbildning, och jag skulle vilja ha tips på fler utbildningar inom dans i Stockholm. Tips?
*Stintan*
Det beror ju på vad det är för dans du siktar på men det finns ju massor av dansskolor så det bästa är nog om du själv kollar vad dom har för utbud. Googla på dansskolor så hittar du kanske någon som passar.
turtles
Jo det är väl lite det att jag inte vet vad för typ av dans det ska vara. Men det kanske bara är lättast o plöja igenom internet o se vad man hittar smile.gif
*Stintan*
Ja och så är det ju skillnad på om man vill gå en yrkesutbildning eller bara lära sig dansa lite olika varianter som kvällskurs. Base 23 var väl en 3-årig yrkesutbildning och då är det ju inte bara dans på schemat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon