Full version: Kakmascara jippi !
Motti
I dag hittade jag ISAdoras kakmascara på nätet så jag skikade efter två askar på stubinen bravo.gif om ni visste vad lycklig jag är smiley_small_hug.gif att äntligen få tag i gammal hederlig kakmascara!har säkert köppt 50 olika Roll On mascaror sista två åren men jag kan bara inte hantera dom och så lovar de mer än de håller tex superlånga ögonfransar på sekunden få filmstjärneögon på tre sekunder osvSkulle vilja kalla det för falsk marknadsföring för det stämmer inte ett skit.Nu kan jag börja måla mina ögonfransar på mitt sätt rolleyes.gif Ja mitt upp i världen kan det ju låta fånigt att jaga upp sig över kakmascara men för mig är det viktigt att kunna hantera min make upp som jag är van vid yahoo.gif
herkules
CITAT (Motti @ 09-01-2010, 21:48) *
I dag hittade jag ISAdoras kakmascara på nätet så jag skikade efter två askar på stubinen bravo.gif om ni visste vad lycklig jag är smiley_small_hug.gif att äntligen få tag i gammal hederlig kakmascara!har säkert köppt 50 olika Roll On mascaror sista två åren men jag kan bara inte hantera dom och så lovar de mer än de håller tex superlånga ögonfransar på sekunden få filmstjärneögon på tre sekunder osvSkulle vilja kalla det för falsk marknadsföring för det stämmer inte ett skit.Nu kan jag börja måla mina ögonfransar på mitt sätt rolleyes.gif Ja mitt upp i världen kan det ju låta fånigt att jaga upp sig över kakmascara men för mig är det viktigt att kunna hantera min make upp som jag är van vid yahoo.gif

den finns på kicks också wink.gif
Motti
Kicks i både Jönköpin och Nässjö har slutat att ta in kakmascara !man kan undra varför ?jag kan ju inte vara den enda spillran från sextiotalet som vill ha kakmascara giggle.gif
Peztis
Håller med om att kakmascara är jättebra! Använde det alltid i tonåren. Vet inte varför jag slutade med det, egentligen. Det är ju rätt bekvämt i o f s med dem i hylsa men de torkar ut och så får man oanvändbar kakmascara i stället...
Hej igen
Har då inte sett någon kakmascara på Kicks här i stan.
Motti
Man får mycket snyggare ögonfransar med kakmascara !inte så mycket plumpar och kråksparkar,ser en del av mina vänninor som är över femtio att de är alldeles kladdiga på ögonlocken av plumpa lika så på underdelen av ögat,ibland undrar jag om de målar sig i mörker ?jag tycker att om man ska sminka sig ska det vara snyggt och inte en massa klad runt ögonen,blir det kladd så finns ju topps.Många i dag målar sig fruktansvärt illa de bara slänger på lite färg utan att kolla närmare.Själv målar jag mig alltid i dagsljus så jag ser att jag inte blir eller ser ut som en Clown
mojan
CITAT (Motti @ 09-01-2010, 21:48) *
Nu kan jag börja måla mina ögonfransar på mitt sätt rolleyes.gif


Hur gör du?
Har du några specialknep?

Jag målade alltid med kakmascara förr. (Fanns det något annat?)
Inga från Närke
Har för mig att många slutat med kakmascaran p.g.a. bakterihärdarna som växer i den. Anses renligare med roll.
Motti
Kan tala om att en Roller ska slängas efter minst tre månader just för bakterier,kakmascara ska man inte spotta i ,det var väl där problemet låg förr, själv tvättar jag borsten vid varje annvändande då unviker man det problemet,en kakmascaea torkar mellen gångerna en Roller är fuktig hela tiden,jag har en viss utbildning på det här genom kurser jag gick på för Fleur de Sante.
Mojan !man målar först ett varv låte det torka och så fortsätter man tills man får längd och tjocklek börja med att bara borsta på topparna på fransarna då är det lättare att få längd på dom,man kan ta en torr mascara borste och borsta mellan varven för att få bort plumpar men då få fransarna inte ha torkat,för att borsta upp en fin kräm i mascaran annvänder man ljumet vatten,händer att jag tar en nål och delar fransar med som klibbat ihop fast man bör va lite försiktig med det flirting.gif Det jag tycker är så bra är att man kommer åt fransrötterna så man slipper den där vita randen längs in.Hoppas du hängde med smile.gif
mojan
CITAT (Motti @ 11-01-2010, 16:33) *
Mojan !man målar först ett varv låte det torka och så fortsätter man tills man får längd och tjocklek börja med att bara borsta på topparna på fransarna då är det lättare att få längd på dom,man kan ta en torr mascara borste och borsta mellan varven för att få bort plumpar men då få fransarna inte ha torkat,för att borsta upp en fin kräm i mascaran annvänder man ljumet vatten,händer att jag tar en nål och delar fransar med som klibbat ihop fast man bör va lite försiktig med det flirting.gif Det jag tycker är så bra är att man kommer åt fransrötterna så man slipper den där vita randen längs in.Hoppas du hängde med smile.gif


Jodå, jag hängde med.
Har bestämt för mig att jag sett kakmascara i någon affär i stan men tänkte inte på att jag saknat den. wub.gif
Ska leta runt när jag har tid igen.
Tack för tips!
Motti
Fick min mascara i dag !två askar för 248 ink frakt direkt i brevlådan kan inte bli bättre och inte var det dyrt heller tummenupp.gif och snabb leverans.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon