Full version: Om det tröga forumet
Gossen Ruda
Jag har upptäckt en sak med trögheten. Oftast funkar det bra när jag går in men sen blir det trögare och trögare. Om jag i det fallet stänger ner IE och öppnar den igen blir det plötsligt snabbt igen. Det verkar som om webläsaren blir full av något, reklamen kanske, och därför segar ner sig. Den som har problem, testa.
Aqvakul
Känner igen det - brukade göra så när jag hade min gamla långsammare dator. Med 4 GB i RAM så är problemet mycket mindre.
Gossen Ruda
Jag har bara hälften, dvs 2 GB ram. Kan vara att datorn måste spara ner på hårddisken.
Christina i Taxinge~
var ser jag hur mycket RAM-minne jag har?
Anki på Öland
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 04-01-2010, 21:00) *
var ser jag hur mycket RAM-minne jag har?

Högerklicka på "den här datorn" och klicka egenskaper.
ANki
Christina i Taxinge~
CITAT (Anki på Öland @ 04-01-2010, 21:04) *
Högerklicka på "den här datorn" och klicka egenskaper.
ANki

Tack!
Lady Hamilton
En fråga tiller som det går trögt för Har ni Facebook? och hur fungerar det där? Jag har inga problem på Odla men däremot på FB.....där går det trögt och webbläsaren stänger ner sig själv nästan hela tiden
Christina i Taxinge~
CITAT (Lady Hamilton @ 04-01-2010, 22:42) *
En fråga tiller som det går trögt för Har ni Facebook? och hur fungerar det där? Jag har inga problem på Odla men däremot på FB.....där går det trögt och webbläsaren stänger ner sig själv nästan hela tiden


Jag har tidigare haft stora problem med Odla pga trögheten. Numera fungerar det fint för mig (peppar, peppar)
Men jag har aldrig haft problem på Facebook eller några andra sidor - alltid bara på Odla.


renate
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 04-01-2010, 22:56) *
Jag har tidigare haft stora problem med Odla pga trögheten. Numera fungerar det fint för mig (peppar, peppar)
Men jag har aldrig haft problem på Facebook eller några andra sidor - alltid bara på Odla.

Samma här,inga problem längre med odla,inte FB heller.
Hej igen
I min gamla dator hade jag 2 x 512 Mb Ramminne. Hade aldrig problem med trögt forum.
I min nuvarande har jag 4 Gb Ram och det fungerar precis som alltid = ingen skillnad.

Kör med IE. Har också testat med Mozilla Firefox ... ingen skillnad där heller.

Facebook har jag också och har aldrig stött på segt där heller.
Kanske beror det på min uppkoppling ...
100 Mb fiber.
herkules
CITAT (Lady Hamilton @ 04-01-2010, 22:42) *
En fråga tiller som det går trögt för Har ni Facebook? och hur fungerar det där? Jag har inga problem på Odla men däremot på FB.....där går det trögt och webbläsaren stänger ner sig själv nästan hela tiden

facebook är segt ibland, förmodar att de fixar och grejar? odla har funkat perfekt för mig sista månaden, kanske något längre.
förut var det riktigt segt här men nu är det borta! tummenupp.gif
Berith
Verkar som om det fortfarande inte går att hitta nån gemensam nämnare.... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon