Full version: Programfråga datorn
Gossen Ruda
Finns visserligen en avdelning för sånt men den är dåligt besökt. Jag har investerat i ett USB-mikroskop, detta, men när jag installerar programvaran skriker XP:n och säger att programmet inte är godkänt av Microsoft och kan skada systemet. Frågan är om jag skall strunta i det och bara köra på eller avstå? Jag har mailat frågeställningen till Kjell & co men ännu inte fått svar. Hemsidan, eller vad kan kalla det för, Digi microscope , säger inte så mycket. Det kan ju vara firma Pyttemjuk som bara vill visa sin makt över monopolet XP.
Ralf
Jag har svarat ok på såna frågor massa gånger och min dator är helt ok! öldfk jzvljzclx-z-fölv xx.lcfv gkcmxvöclxkv dögldmf,v.dflope, gjkdlnxclkgdjfävmdxflk mblkc.v, mg-l xcv,bm xlcfgi jcmblvöx bjgtxcf-kmv,bjk xftgn-dfvblkfgärl kgjaaadägdf
g dsf bmÄGHb
dfs' gdfölsB_
Piccante
Det är säkert ingen fara att gå förbi microsoft, de skriker nog bara för att det inte är deras program.
skånepåg
Håller med föregående, ingen fara microsoft gnäller om det mesta tongue.gif
Gossen Ruda
Ok, jag chansar. Hör ni inte av mig på ett tag så gick det INTE. laugh.gif
Huggorm
Efter vad jag förstår måste mjukvarutillverkarna köpa licenser av microsoft för att godkännas, gör dom inte detta blir det så här. Men det borde inte vara minsta fara för datorn.
Piccante
CITAT (Huggorm @ 29-12-2009, 19:01) *
Efter vad jag förstår måste mjukvarutillverkarna köpa licenser av microsoft för att godkännas, gör dom inte detta blir det så här. Men det borde inte vara minsta fara för datorn.

Med tanke på hur många säkerhetshål MS-program brukar ha så känns det tryggt att de inte har godkänt programmet whist.gif

Jag hoppas vi får se lite mikroskopbilder sen. Jag är lite sugen på att köpa ett sådant.
Alba
CITAT (Markus_H @ 29-12-2009, 18:30) *
Det är säkert ingen fara att gå förbi microsoft, de skriker nog bara för att det inte är deras program.


Oh hjälp - jag ser "skära" elefanter. duh.gif help.gif
Gossen Ruda
Datorn överlevde!!! laugh.gif Mikroskopet fungerar men det tar nog ett tag att bli vän med det. Sen får man inte glömma att man får vad man betalar för, för 800 spänn får man inget superskop. Jag återkommer med bilder.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2009, 20:03) *
Datorn överlevde!!! laugh.gif Mikroskopet fungerar men det tar nog ett tag att bli vän med det. Sen får man inte glömma att man får vad man betalar för, för 800 spänn får man inget superskop. Jag återkommer med bilder.

Gör inte misstaget att undersöka vad din kudde innehåller för märkliga livsformer
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 29-12-2009, 20:03) *
Datorn överlevde!!! laugh.gif Mikroskopet fungerar men det tar nog ett tag att bli vän med det. Sen får man inte glömma att man får vad man betalar för, för 800 spänn får man inget superskop. Jag återkommer med bilder.

Jag är lite sugen att köpa något liknande detta

mer om mikroskop och luppar.
Gossen Ruda
Förmodligen i en helt annan klass, både vad gäller prestanda och pris.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon