Full version: Hatar!
PeterDeleter
Hemma igen efter en resa för att slippa julen....

Bilen startade inte på långtidsparkeringen, ta bort massa snö, blöt/kall upp till knäna i gympadojjor..... Försenat flyg också såklart. Starthjälp, 1 på natten. Usch! Hemma då? Skottat? Ja, vi fick infarten skottad men vi fryser fortfarande...

Trots detta en ny tur utomlands direkt efter nyår. Vi försvinner igen och hoppas vädret blir bättre här hemma när vi återvänder. Gnälligt det låter va?

PS. Ser till att fåglarna har mat etc.



Motti
Självplågare där giggle.gif ja vad står man inte ut med för att få åka iväg rolleyes.gif
hattstugan
Kan ju inte vara kul och komma hem och börja med att frysa!! Men ni hinner väl tina upp till nästa resa!!
Ha en bra nästa resa!!
PeterDeleter
Bugar och tackar! crazy.gif

(Måste byta min avatar....)
Piccante
Låter mycket förståndigt att dra över vintern. Om det inte vore för att min deltidslön inte räcker så långt och jag inte kan ta så mycket ledigt så hade jag också åkt och lämnat eländet bakom mig tills det börjar bli ljust och anständig temperatur igen.
PeterDeleter
Bra sagt!

Jag har en kvinna som idag har bättre lön än mig så mitt tips är att du gör som mig... -Klär upp dig och får ihop det med en nyrik kvinna....


/Lite på skämt men just nu så har jag det så.
Christina i Taxinge~
Men....åker du bort när vi har en sån underbar vinter för en gångs skull!? ohmy.gif tongue.gif flirting.gif

Kan du inte berätta vart du varit och vart du ska?
Inte för att jag tror att jag blir avundsjuk, men ändå......? smile.gif
PeterDeleter
Christina---->

Tack du är avundsjuk men inget vara det på. Visst är vintern här hemma härlig med snö och det blir ljusare också nu.

Jag åker inte till Thailand eller USA tex. Så nu vet du det.

Jag fiskar iofs från en is där solen når på Mälaren. Detta är underbart när solens strålar värmer i slutet på februari, mars. Annars så gillar jag inte att ligga på en "playa" utomlands utan vill upptäcka saker och ting.

Givetvis se upptäcka saker under ytan också är fantastiskt. Nu har du fått lite var/vart jag varit ska till (inte Egypten eller men det är underbart dyka i röda havet iofs).

Gör snöänglar nu, ska jag med göra i full mundering i morgon, snöbollskrig samt ge fåglar käk ligger också på tapeten.....

Fridens 3 liljor
Calypso_bulbosa
rolleyes.gif Ja,jisses vad du fått utstå... a0a.gif crazy.gif flirting.gif
PeterDeleter
Uselt "bräka" här kanske?

Men jag hatar verkligen detta kalla vädret förutom när det ger isar fiska på iofs. Marsisar när man känner solen värma är strålande.

Skrapat bilen hemma, frysit, kall hand, skakar, ingen fiskeoverall på, halt, vidrigt!

Kan inte uppskatta detta när t o m att man drar andetag i näsan så näshåren fryser det till is...... Blääää

Blir ta "Turkflyget", allt för att komma till varmare trakter just nu. Inte Malaysia som jag älskar men man "får vara glad för det lilla"....

Önskar er andra en härlig fortsättning etc etc.
Alba
å jag som trodd du skulle till ishotellet i Jukkasjärvi......du gillar ju snö eller läste jag fel .......och is .....eller är det bara i drinken.

Ha en riktig trevlig resa.
PeterDeleter
Alba----->

Tack, ska packa lite nu för morgondagen men ser fram emot komma hem igen och kanske få möjlighet att hjälpa dig med PC-saker. Tycker det är kul med vetgiriga personer såsom du är.

Fridens 3 liljor!

Edit: Borde kanske ändra min avatar nu när "hjulen" är slut?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon