netaave
va hos sonen idag o sku resa mig från soffan, tar stöd med hö hand o hör hur det knastrar till sen ligger jag på golvet. tror jag halkade till m fötterna oxå för jag hade nylonstrumpor. har ont vid vissa rörelser i arm o axel men den är inte ur led och inget är brutet. hoppas vara bättre i morrn.
men tills vidare är det vä pekfinger som gäller på datorn.
aanderss
kram1.gif
Klura
Knastrade till... hu det lät läskigt.
Skickar en Iprenkram och hoppas det är bättre i morron.
elleave
Mamma hälsar och tackar! smile.gif
Krolliljan
Men stackars dig. trostar.gif
[attachment=45562:getwell.gif]
Aqvakul
Sköt om dig, Neta! smiley_small_hug.gif
Bettis
Usch så otäckt kompiskram.gif
Fny
kram2.gif

hoppas du blir bättre snabbt!
netaave
Verkar som det är i överarmen problemet ligger, har ingen som helst kraft i den. Kan inte lyfta upp armen men kan röra den obelastad hur som helst, även axeln.
Nån som kan nåt? Med tanke på ljudet kan det helt enkelt vara en muskelsträckning eller? Har inte ont annat än när jag försöker lyfta upp armen.
Har ingen lust att åka o sätta mig på akuten heller så avvaktar ett tag till.
Gudrun i Göteborg
En muskelsträckning knastrar väl inte? Usch det låter inte alls bra. Tycker nog du bör ge dig iväg till akuten. Det är säkert kö där, men ändå....

Ta det försiktigt! med armen smiley_small_hug.gif
Myosotis
Usch knastrar det lät ju otäckt trostar.gif
Aqvakul
ja, ett litet besök hos farbror doktorn skulle nog inte skada...
netaave
Nej blir inget sjukhus, börjar kunna röra den lite smått nu även om det ömmar och den känns tung så är det iaf en förbättring
herkules
det knastrar rätt rejält när man töjer senor så du har säkert sträckt dig ordentligt.
netaave
CITAT (herkules @ 26-12-2009, 15:15) *
det knastrar rätt rejält när man töjer senor så du har säkert sträckt dig ordentligt.


Ja det är min teori också
Motti
Men så tråkigt !kanske det är en förkalkning som gjort sig till känna ?hoppas du kryar på dig rolleyes.gif Elles flytt kanske giggle.gif Nja det är ju inget att skratta åt när man har ont,har själv en förkalkning i axeln bla som kan göra vannsinigt ont!sist ringde jag efter gubben så han fick åka hem trodde jag fått en infarkt men det visade sig vara axeln som stökade till det.Krya på dig!
netaave
CITAT (Motti @ 26-12-2009, 21:12) *
Men så tråkigt !kanske det är en förkalkning som gjort sig till känna ?hoppas du kryar på dig rolleyes.gif Elles flytt kanske giggle.gif Nja det är ju inget att skratta åt när man har ont,har själv en förkalkning i axeln bla som kan göra vannsinigt ont!sist ringde jag efter gubben så han fick åka hem trodde jag fått en infarkt men det visade sig vara axeln som stökade till det.Krya på dig!

Har inte burit något utan mest suttit och diskat hos E. men går ju med kryckor och har ibland haft ont i armar o axlar av dom så det behövdes väl "bara" det här nu.
Det har ju vänt nu iaf och nu går jag på värktabletter och fick rådet att ändå använda armen så mkt det går.
Motti
Ja har man inte för himmla ont så kan man ju försöka att jobba med armen !Men ta och kolla upp det nu efter helgerna inte ska det knastra i armen så där utan vidare inte.
netaave
Nu först har det dykt upp blåmärken, hur skumt som helst...
Peztis
Då är det ju något som har brustit där inne.

Jag gick ned i spagat en gång och sträckte mig - det knastrade till bra, det. Kan fortfarande känna av det och det är nog snart 25 år sedan...

Har du provat att kontakta sjukvårdsupplysningen? De kanske kan komma med något vettigt?
netaave
CITAT (Peztis @ 29-12-2009, 13:02) *
Då är det ju något som har brustit där inne.

Jag gick ned i spagat en gång och sträckte mig - det knastrade till bra, det. Kan fortfarande känna av det och det är nog snart 25 år sedan...

Har du provat att kontakta sjukvårdsupplysningen? De kanske kan komma med något vettigt?


Ja och jag har pratat med en sjukgymnast, funderar om jag slagit i armen i sömnen eller nåt men på insidan av överarmen.
Man kanske skulle ringa igen.
herkules
jag knäckte tummen helt bakåt och det knastrade så jag trodde minst den var bruten. det var den inte utan det var senorna som knastrade. ca 1 vecka efteråt kom blåmärket, tummen och halva handen blev blåsvart. sen lite lila,grön och gul tills allt var som vanligt igen.
netaave
CITAT (herkules @ 29-12-2009, 15:44) *
jag knäckte tummen helt bakåt och det knastrade så jag trodde minst den var bruten. det var den inte utan det var senorna som knastrade. ca 1 vecka efteråt kom blåmärket, tummen och halva handen blev blåsvart. sen lite lila,grön och gul tills allt var som vanligt igen.


Ok då kan det bli så alltså
herkules
CITAT (netaave @ 29-12-2009, 16:28) *
Ok då kan det bli så alltså

självklart ska du kontakta läkare om du är orolig men som sagt, efter min olycka så kom blåmärket efter en vecka.
netaave
Idag var jag till min husläkare och hon konstaterade att det var muskeltrådar från axeln som brustit. Jag har alltså gjort helt rätt hittills med de råd jag fick av kompisen som är sjukgymnast. Nu ska jag börja träna med ett gummiband.
Skönt iaf att veta vad som hände nu. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon