Christa
Jag hade ett halsband med plastpärlor. Det är ett sådant där både pärlor och snöre har samma färg och pärlorna inte går att flytta på. Jag glömde det i ett provrum och eftersom jag använde det nästan varje dag och det var en del av mig så kunde jag nästan inte sova på natten när jag upptäckte det.

Ringde direkt på morgonen och blev jätteglad när det visade sig att personalen tagit hand om det.

Blev desto ledsnare när jag skulle hämta det. De hade virat pvc-tejp runt halsbandet och eftersom denna tejp innehåller mjukgörare så hade det löst upp ytan på pärlorna och förstört halsbandet. -cry-.gif

Jag kontaktade affärsinnehavaren och ville att de skulle skaffa ett nytt men hon bara ryckte på axlarna och sa att hon kunde ge mig pengar för det. De kostade inte många kronor att köpa men kruxet var att de inte längre gick att få tag på. Jag har letat överallt!

Har ni sett dessa halsband i någon webbbutik? De fanns i alla möjliga färger. Jag fick tag i ett med kantiga pärlor men det är obehagligt att ha på sig. Runda pärlor skall det vara.
ingrids
Andrahandsbutiker typ myrorna är mitt bästa tips.
mojan
Kan du lägga ut en bild?
Jag känner inte alls igen beskrivningen.
Hej igen
Menar du sån som hade knut mellan varje pärla ... har haft såna men barnbarnen har fått dem.

Halsband

fler halsband
KRT
Tror också att du får försöka i second hand-butiker, loppisar eller liknande.
Alternativt, lägg ut en annons på Blocket uner köpes....

Jag vet vad du menar för halsband, hade ett grått med lite större pärlor och ett blått med mindre, men tyvär gjorde jag mig av med dem för många år sedan....
mojan
Kollade länkarna, nu vet jag vad du menar.
Har tyvärr inget.
ängsvädd
Christa, du kan ju köpa pärlor och snöre i en webbshop, det finns massor av sådana som säljer pärlor. De kan kanske berätta för dig hur du ska få pärlorna fixerade också.

Här är länktips:

http://www.parlplatsen.se/

http://www.parlguiden.se/

http://www.fruparla.se/index.php
Christa
CITAT (Hej igen @ 08-12-2009, 17:55) *
Menar du sån som hade knut mellan varje pärla ... har haft såna men barnbarnen har fått dem.

Halsband

fler halsband


Det röda i länk 2 ser ganska likt ut men de verkar bara ha röda och det har jag redan ett. Fick det som avskedspresent i Österrike när vi tågluffade 1976 så det var tur att det inte var det som gick åt pipan.

När det gäller att trä själv så får jag fundera på det. Tack för tipset i alla fall.

När det svarta halsbandet blev förstört sprang jag i alla secondhandbutiker vi hade där jag bodde tidigare men inget napp alls. Frågade också runt bland sådana som köpte upp dödsbon men inget napp. Detta hände för ett antal år sedan och nu är det inte lika akut längre men nu finns det ju betydligt fler nätbutiker så jag tänkte att en fråga kan man ju alltid slänga ut.
netaave
Slängde ett gäng sådana där helt nyligen, har ju egen leverantör numera wink.gif Hittade dock ett brunt med fassetterade plastpärlor i en väska som du kan få om du vill.
Christa
CITAT (netaave @ 09-12-2009, 19:30) *
Slängde ett gäng sådana där helt nyligen, har ju egen leverantör numera wink.gif Hittade dock ett brunt med fassetterade plastpärlor i en väska som du kan få om du vill.


Aj, aj det var det jag trodde att många slänger dem. Om du med fassetterade menar att de är kantiga så brukar jag få klåda utav sådana men tack i alla fall. Jag har sådan där känslig hud som inte tål etiketter och sådant som sitter i kläder och jag har ett svart halsband med kantiga pärlor som jag får skavsår av.
netaave
CITAT (Christa @ 11-12-2009, 10:12) *
Aj, aj det var det jag trodde att många slänger dem. Om du med fassetterade menar att de är kantiga så brukar jag få klåda utav sådana men tack i alla fall. Jag har sådan där känslig hud som inte tål etiketter och sådant som sitter i kläder och jag har ett svart halsband med kantiga pärlor som jag får skavsår av.


Ok smile.gif
Wilmer
Vilken färg ville du ha, svart? Inte för jag har, men om jag ser någonstans?
Christa
CITAT (Wilmer @ 11-12-2009, 23:27) *
Vilken färg ville du ha, svart? Inte för jag har, men om jag ser någonstans?


Ja det var ett svart som blev förstört.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon