Full version: Köttfri dag
ängsvädd
Jag undrar var man kan få info om den årliga köttfria dagen?
*Stintan*
Jag har massor av köttfria dagar varje år så ska man bara ha en så sådan dag får jag lägga om mina kostvanor totalt ohmy.gif
Rose
Google är din vän smile.gif
pejori
CITAT (*Stintan* @ 08-12-2009, 12:03) *
Jag har massor av köttfria dagar varje år så ska man bara ha en så sådan dag får jag lägga om mina kostvanor totalt ohmy.gif



Samma här...
Här är det inga problem med köttfri dag inte...
Inte ens köttfri vecka... tummenupp.gif
Nauti
"World Vegan Day is 1 November"

"World Vegetarian Day is observed annually on October 1st"
Överbölingen
Trevligt, då blir det en fiskdag till på året. Fast den 1 nov får jag nog hålla mig till knäckebröd, sallad och en kall pilsner.
netaave
Det har vi 2 ggr i veckan wink.gif en fisk och en vegetarisk dag
PX-21
Tänk även en cook and chillfridag/ helfritt från denna soppa) i alla sveriges skolor..
Ja inga E produkter över huvudtaget...(Alla har väl sätt Bert Karlssons program...refererar till det!
Vore nåt det!!

Mvh
Tintin67
Mycket mat kan man laga med svamp i stället för kött - t.ex. soppor, pajer, pastarätter, potatisgratäng med svamp mm - gott, lätt, nyttigt och kan ätas med gott samvete smile.gif
ängsvädd
Bra tips. Svamp är himla gott.

Jag har också åtskilliga köttfria dagar, men det vore kul med en manifestation som earth hour. Tack Nauti för datumen - hade aldrig hört talas om det!
Huggorm
Tur att det är nästan ett helt år kvar laugh.gif
bushman
Varför inte göra 2010 till ett köttfritt år? yahoo.gif En dag känns lite meninglöst.
Överbölingen
Med dryga 60 kilo kravproducerat älgkött i frysen?? Nääävör. Fast det är ju vegetariskt från grunden det med. Lite fågel och rådjur finns också. Fisk bör vara färsk.
Motti
Nä som sakt inte när man har älg rådjur hare och vildsvin i frysen,på ett år är ju nästan allt förstört.Jag vi gillar att äta kött men kan ställa upp på en köttfri dag.Undrar om Vegeterianerna ställer upp på en grönskasfri dag flirting.gif
bushman
CITAT (Motti @ 09-12-2009, 01:01) *
Nä som sakt inte när man har älg rådjur hare och vildsvin i frysen,på ett år är ju nästan allt förstört.Jag vi gillar att äta kött men kan ställa upp på en köttfri dag.Undrar om Vegeterianerna ställer upp på en grönskasfri dag flirting.gif

Hehe! Lätt! En dag kan man alltid gå på tom mage. Dessutom finns det ju svamp som sagt, supergott.
Men det är sannt att det vore dumt att slänga mat.
Nauti
CITAT (netaave @ 08-12-2009, 17:42) *
Det har vi 2 ggr i veckan wink.gif en fisk och en vegetarisk dag
Vad består dina fiskar fiskar av? :/ Alla de jag stött på har faktiskt haft kött av något slag, vissa rött, andra vitt men ändå alltid kött.

CITAT (Motti @ 09-12-2009, 01:01) *
Nä som sakt inte när man har älg rådjur hare och vildsvin i frysen,på ett år är ju nästan allt förstört.Jag vi gillar att äta kött men kan ställa upp på en köttfri dag.Undrar om Vegeterianerna ställer upp på en grönskasfri dag flirting.gif
Javisst, att ta avstånd från allt negativt kött- och animaliendustrin bidrar till är bara för skojs skull, så visst ställer nog alla veganer och vegetarianer upp på att stödja det för en dag sad.gif Jag har svårt att se det roliga.

Kan ju passa på att lägga in den här länken i den här tråden också så att folk ser vilken skillnad det gör:

http://www.djurensratt.se/portal/page/port.../temp/earthhour
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon