Full version: Pernod Richard
elvisjö
Jag har försökt att hitta hur mycket skatt som Pernod Richard betalar i Sverige.
Är det någon som vet hur man skall söka för att ta reda på detta ?
Grå
Enklast är väl att ringa skatteverket och fråga, om det är viktigt.

http://allabolag.se/5564347077
elvisjö
Anledningen är att jämföra hur mycket mindre skatt som Pernod Richard betalar jämfört med de förra ägarna Vin och Sprit
Jag utgår ifrån att svenska skattebetalare har förlorat på affären, men jag kan ju ha fel.
Ralf
Pernod köpte ju Vin o sprit och det är väl Vin o Sprit du ska titta på om dom betalar mer eller mindre i skatt.
Men det blir nog svårt o jämföra, då ju Pernod sålt av en massa delar av det dom köpte.
elvisjö
Jag räknar inte med att det kommer bli lätt.
Jag har uppvaktat journalister om dom skall göra ett reportage om detta men intresset verkar minst sagt ljummet, de vill nog skriva om viktigare ämnen tex Anna Anka
Ralf
CITAT (elvisjö @ 08-12-2009, 10:40) *
Jag räknar inte med att det kommer bli lätt.
Jag har uppvaktat journalister om dom skall göra ett reportage om detta men intresset verkar minst sagt ljummet, de vill nog skriva om viktigare ämnen tex Anna Anka


ja jag förstår inte varför dom skulle betala mindre i skatt för över huvudtaget.
Bengalow
Nä, inte mindre alkoholskatt, men väl bolagsskatt. Man kan minska vinsten genom att föra den över gränsen, koncernbidrag o.dyl. och kanske skatta i ett land med lägre skatt. Nu har Sverige i o.f.s. en låg bolagsbeskattning, så jag ser ingen större fördel med operationen. Men så är jag inte ekonom heller....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon