Full version: Saffran
Noak
Har någon fler än jag råkat ut för saffran från Asian Import? 39.90 för 0,5 gram, noll saffranssmak och brödet knappt gulaktigt när det är klart.

Jag brukar alltid köpa saffran på apoteket, men glömde och fick rusa ner till Tempo närköpet och inhandla för 160 kr färgpulver. ranting.gif
zissi
Nej, jag köpte saffran på ICA för 32,50/0,5g och det var nog smak och färg som vanligt tyckte jag.
Jag har bara gjort Ernsts saffranspannkaka än så länge i och för sig, saffransbullarna gräddas nu så jag får väl se vad jag tycker om dom sen.
Alba
Jag köpte ICA' s saffran men jag kan ju säga att det blir ingen fler gång.
Bullarna blev visserligen gula....nästan för gula......men saffranssmaken kan man inte ens ana sig till.

I fjol köpte jag Willys egen.....med samma usla resultat.

Fny
men usch vad tråkigt, jag får alltså vara försiktig med vilket saffran jag köper till bullarna!
zissi
Det kanske inte är så stark saffranssmak (ICA:s) i mina saffransbullar jag gjorde idag du Alba. Men var ska man få tag i saffran som smakar som saffranet gjorde förr då (låter som jag vore 80+)?

Ser nu att Noak tyckte apotekets var bättre. Kanske får köpa där istället. Vilken sorts saffran köper ni andra?
Snöflinga
Jag säger då bara det: köp på apoteket, för se det är riktig saffran det och man blir inte besviken på smaken rolleyes.gif Köpte på COOp ett år men det gör jag inte om ... Förresten är den så dyr nu så man förväntar ju sig att få äkta vara.
netaave
Ö & B säljer finfin saffran för 20 kr/0,5 gr
Berith
CITAT (netaave @ 01-12-2009, 00:54) *
Ö & B säljer finfin saffran för 20 kr/0,5 gr

Köpte den häromdan men har inte provat den än.
Alba
CITAT (zissi @ 30-11-2009, 22:46) *
Det kanske inte är så stark saffranssmak (ICA:s) i mina saffransbullar jag gjorde idag du Alba. Men var ska man få tag i saffran som smakar som saffranet gjorde förr då (låter som jag vore 80+)?

Ser nu att Noak tyckte apotekets var bättre. Kanske får köpa där istället. Vilken sorts saffran köper ni andra?


Det var bättre förr wink.gif säger den andra 80-åringen biggrin.gif

Nästa år ska jag testa Apotekets.
gladepetter
Har ni vänner som är från Iran? Nästa gång de åker och besöker sitt hemland be dem köpa saffran. Billigt som bara den och en bra kvalitet! Än idag har jag inte hittat så bra saffran som den jag fått levererat från gamla Persien.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon