Rose
Rösta så att din favorit stannar i Aladdinasken! 000.gif
http://www.raddajulen.nu/

Likörtryffel är min favorit wub.gif
Aqvakul
Jag röstade på trillingnöt.
Berith
Jag var inne där för nån vecka sen men kunde inte bestämma mej.... blink.gif Alla är ju goda utom Körsbär i likör och Romrussin.

Undrar vad det är för nån som ska in?
Aqvakul
Trots att det faktiskt finns mycket godare choklad, t.ex. från Anton Berg, så är det något speciellt med Aladdin och särskilt till jul.

Väldigt stark nostalgifaktor!!!


En liten undran:

Har de tagit bort fransk nougat - en megafavorit?
Meriona
Ja och noisette också som var min favorit. Man borde få rösta bort istället, för ett par år sen gjorde de om och det kom in många som jag inte gillar. Blä för den vita.
skogstroll
jag röstade på trillingnöt för jag vet mamma tycker den är god smile.gif själv har jag lite olika favoriter. Ska nog fasiken köpa en ask till jul - det var länge sen!!!
Bee
Jag saknar också fransk nougat. Den var bäst. Så jag fick rösta på näst bäst: Körsbär i likör smile.gif
En ask Aladdin är ett stadigt inslag på min önskelista år efter år.... - och ibland hörsammar någon detta. Mums!


mojan
Jag älskar Körsbärslikören. Den får jag ofta ha ifred, den är inte så populär här.
elleave
Jag har röstat, på trillingnöten smile.gif
Anma
Min favorit (fransknougat) är redan borta, så nu har jag bojkottat alladinasken...
Klura
Jag försökte rösta men vet inte om det blev något.
Skrev in mailadress och klickade på röstaknappen, men vad händer sen då?
Mailadressen blinkade till å sen inget mer. Ingenting som -Tack för din röst el så..
Har jag röstat nu tro?
Rose
CITAT (Klura @ 27-11-2009, 17:09) *
Jag försökte rösta men vet inte om det blev något.
Skrev in mailadress och klickade på röstaknappen, men vad händer sen då?
Mailadressen blinkade till å sen inget mer. Ingenting som -Tack för din röst el så..
Har jag röstat nu tro?
Jag fick ett mail som tack, så kolla om du fått det också. smile.gif
zissi
Saknar också fransk nougat wub.gif och mörk choklad med mintfyllning wub.gif (om den nu har varit med i alladinaskarna någon gång). Nu röstade jag på trillingnöten wub.gif .....annars blir det inget gott kvar till slut.

Vet inte varför vi köper en ask varje år g.gif .....kanske är som du Aqva skrev.....hög nostalgifaktor.
Det mesta i asken är inte gott ens no.gif
Klura
CITAT (Rose @ 27-11-2009, 17:11) *
Jag fick ett mail som tack, så kolla om du fått det också. smile.gif


Okej..
Näe inget mail så då kanske det inte blev röstat då.
Jag får testa igen.
Klura
CITAT (Klura @ 27-11-2009, 17:39) *
Okej..
Näe inget mail så då kanske det inte blev röstat då.
Jag får testa igen.


Det var tydligen min e-postadress den inte godkände,
så jag tog en annan och då gick det bra.

Gillar flera men valde att rösta på Likörtryffeln då den hade lite lågt resultat.
Piccante
CITAT (mojan @ 27-11-2009, 13:48) *
Jag älskar Körsbärslikören. Den får jag ofta ha ifred, den är inte så populär här.

Då är vi två som slåss om den

nu har jag röstat. Fattar inte att så många röstar på den torra tråkiga trillingnöten?
mojan
CITAT (Markus_H @ 27-11-2009, 19:15) *
Då är vi två som slåss om den


Dumt att slåss, vi tar en var flirting.gif och springer. naughty.gif
Alba
CITAT (Aqvakul @ 27-11-2009, 07:43) *
Trots att det faktiskt finns mycket godare choklad, t.ex. från Anton Berg, så är det något speciellt med Aladdin och särskilt till jul.

Väldigt stark nostalgifaktor!!!


En liten undran:

Har de tagit bort fransk nougat - en megafavorit?



Fransk nougat är också min favorit. Jag saknade den när jag skulle rösta.

När vi köper Aladdin (jultradition) plockar jag alltid ut Fransk Nougat......till mig alltså. giggle.gif
Biggan_
CITAT (Alba @ 27-11-2009, 20:10) *
När vi köper Aladdin (jultradition) plockar jag alltid ut Fransk Nougat......till mig alltså. giggle.gif


giggle.gif tummenupp.gif
Jag gör likadant med körsbärslikören! angel_not.gif Resten i asken ger jag gärna bort! biggrin.gif
Fransk nougat var också god!
Christina i Taxinge~
jahaja......det blev ägglikören som försvann!
hade hellre sett att marsipanpralinen försvunnit......
Motti
Körsbärslikören brukar ju alltid bli över här blink.gif och så tog de bort ägglikören confused.gif som är så god !
Eva i Skåne
Ägglikören kan jag gott vara utan och gärna också romrussin och körsbär.

Fransk nougat tyckte jag också om, men den har inte varit med på ett bra tag. Den med en hel mandel var min favorit på den tiden det begav sig. Och mandelsplitt! Det måste vara riktigt många år sedan den fanns... eller fanns den kanske bara i Paradisasken? Jag hoppas på att det är den som ska komma tillbaka som en gammal goding. tummenupp.gif

Anma
Fattar inte att körsbären är kvar. Tillverkningen är krånglig och tar massa personal som manuellt får stå och se till att alla praliner i formen har körsbär i sig. ett himla kladdgöra. Dyrt blir det och äckligt är det. Om de nu inte utvecklat en ny maskin som sköter fyllningen. Och har de det lär den blivit så dyr att körsbären är kvar bara därför.
På sjuttiotalet hade personalen fyllefester i bastun efter jobbet med körsbärslikören, men sen blev säkerheten starkare och så var det slut på det roliga.

Hur vet jag nu detta?
Jobbade på marabou i slutet av åttiotalet. smile.gif
Eva i Skåne
Ang körsbärspralinen så undrar jag om det verkligen finns alkohol i dom fortfarande. Nån som vet?
Min gissning är att det bara är essenser i svenska chokladaskar medan jag tror att det finns alkohol i t ex danska likörpraliner, men det är bara en gissning.
Anma
CITAT (Eva i Skåne @ 17-12-2009, 08:53) *
Ang körsbärspralinen så undrar jag om det verkligen finns alkohol i dom fortfarande. Nån som vet?
Min gissning är att det bara är essenser i svenska chokladaskar medan jag tror att det finns alkohol i t ex danska likörpraliner, men det är bara en gissning.

Ingen aning, men på den tiden det begav sig var det det.
Piccante
Det var ju glädjande att körsbärslikören fick vara kvar. Det ska stå i innehållsförteckningen om de innehåller alkohol. Fazers likörpraliner innehåller alkohol men jag tro gränsen går vid 1% i godis?
badabing
Finns bara ett svar: Gräddnougat!
Christina i Taxinge~
Jag såg tidigare att flera stycken röstade på trillingnöten.
Kan inte låta bli att undra varför den är så populär??
Enligt mig är det den man genast hoppar över och hoppas att nån annan ska ta.....den fastnar i tänderna och är tråkig!
Men den är äldst av alla pralinerna i aladdin-asken! Har funnits där sedan början av 40-talet! Trofénougat är näst äldst och kom i asken i slutet av -40talet, den är gooood och ska stanna länge än hoppas jag smile.gif
Men trillingnöt.....*suck*

Istället för ägglikörpralin kommer det nån annan gammal sort från -30talet, kul!


Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon