Full version: Tvillingmoste!
vickeva
Hej igen, här kommer rapport ocm mina syskonbarn. Det dröjde lite för förlossningen blev besvärlig och avslutades med akut kejsarsnitt. Kaotiskt och obehagligt. Syrran var beredd på att det kunde bli kejsarsnitt men inte på det sätt som det blev.
Kl 03.56 såg en liten gosse dagens ljus (eller nattens), han vägde 3350 och efter 2 minuter följde hans lillasyster med 3770g. De är bedårande söta och jag är omåttligt stolt.
yla
ojojojoj ett par stora bebisar jesses tvillingar brukar väl inte vara såå stora men va härligt att det är över nu
o grattis
Ina
Stort grattis till den nyblivna mostern!! Hoppas att det gick bra trots att det blev besvärligt för din syster! smile.gif
sanna
Stort grattis!
Cilla
Grattis!
Tänk att lillasystern var den tyngre av dem. Och så otroligt tunga tillsammans...
Sylvia
Grattis till två präktiga krabater från en tvillingmormor!
Helen i Piteå Zon 5
GRATTIS, GRATTIS både till din syster och till moster Vickeva! från moster-faster- farmor- Helen
Bettson
Grattis !!

Jag förstår att du längar efter att vara barnvakt.

Jag längtar till att bli farmor, men det dröjer tyvärr.

Bettson
Betty
Jättemånga grattis från mej med! Vilken tur att det gick bra till slut! Jag förstår att din syster var ganska trött på hela situationen innan - vilka stora bebisar! Grattis än en gång från en moster/ faster/ mormor. smile.gif
zaaritha
GRATTIS!!!
Tur att det gick bra till slut!
M-B
Eva i Skåne
Grattis till både dig och syrran wub.gif
Vilka bamsingar för att vara tvillingar.
renate
ohmy.gif Grattis till syterbarnen,de var stora må jag säger skönt att det är över nu.Ska själv blir farmor 2ggr.Båda mina söner ska blir pappa.Så har jag redan 3 barnbarn tongue.gif tongue.gif Renate
*Felix matte*
Grattis! Vilka bamsingar! tongue.gif
Passa på att "snooosa" på de små så ofta du kan!

Bebisdoft wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Finns inget som slår det wub.gif
säger jag som är mor till fyra, faster, moster, farmor & mormor och snart mormor igen wub.gif
Mariann
Grattis till mosterskapet från en annan moster/faster o mamma till tre.
Wargen
GRATTIS! Skönt att det gick bra, inga småttingar precis för att vara två...
Var själv en "jättebaby" en gång i tiden på 4 kilo, men min far var värre med fem kilo och min farbror var värst, vägde sex kilo! ohmy.gif Stackars farmor....men hon väntade tio år mellan varje (3) barn....det har jag full förståelse för. wub.gif
sanna
Min ena tvilling vägde 1002 gram när hon föddes... sad.gif hon gick sedan ner till 795 gram! En lång tid av sjukhusvård följde, som ni säkert förstår. Nu är hon 9 år, stor och stark och duktig, och helt ikapp sina jämnåriga! Hennes bror är större än de flesta jämnåriga! wub.gif

Tack sjukvården, tack alla duktiga människor som arbetar inom sjukvården! Jag betalar numera min skatt utan knot, kan jag avslöja...visst svider det understundom, men jag har så mycket att vara skattesystemet tacksam för! Jag är en av dem som har fått full valuta för pengarna....I ett annat land utan solidarisk sjukvård skulle jag förmodligen inte ha haft råd att betala för den dyra livsuppehållande behandling som mina barn fick...så vad gäller den saken är det väl egentligen alla ni andra skattebetalare där ute som jag ska tacka!!! smile.gif

Tack för att ni stod för "kalaset"! Det blev två starka friska barn av de små "grodorna" som tillsammans vägde 2424 gram när de föddes...


Sanna smile.gif
vickeva
CITAT (sanna @ 29-11-2003, 17:17)
Min ena tvilling vägde 1002 gram när hon föddes... sad.gif hon gick sedan ner till 795 gram! En lång tid av sjukhusvård följde, som ni säkert förstår.  Nu är hon 9 år, stor och stark och duktig, och helt ikapp sina jämnåriga! Hennes bror är större än de flesta jämnåriga! wub.gif

Tack sjukvården, tack alla duktiga människor som arbetar inom sjukvården! Jag betalar numera min skatt utan knot, kan jag avslöja...visst svider det understundom, men jag har så mycket att vara skattesystemet tacksam för! Jag är en av dem som har fått full valuta för pengarna....I ett annat land utan solidarisk sjukvård skulle jag förmodligen inte ha haft råd att betala för den dyra livsuppehållande behandling som mina barn fick...så vad gäller den saken är det väl egentligen alla ni andra skattebetalare där ute som jag ska tacka!!!  :)

Tack för att ni stod för "kalaset"! Det blev två starka friska barn av de små "grodorna" som tillsammans vägde 2424 gram när de föddes...


Sanna  :)

Wow, vilken härlig berättelse, tura att sjukvården finns, jag säger som du, sånt betalar jag gärna skatt för!!
*Felix matte*
CITAT (vickeva @ 30-11-2003, 21:47)
CITAT (sanna @ 29-11-2003, 17:17)
Min ena tvilling vägde 1002 gram när hon föddes... sad.gif hon gick sedan ner till 795 gram! En lång tid av sjukhusvård följde, som ni säkert förstår.  Nu är hon 9 år, stor och stark och duktig, och helt ikapp sina jämnåriga! Hennes bror är större än de flesta jämnåriga! wub.gif

Tack sjukvården, tack alla duktiga människor som arbetar inom sjukvården! Jag betalar numera min skatt utan knot, kan jag avslöja...visst svider det understundom, men jag har så mycket att vara skattesystemet tacksam för! Jag är en av dem som har fått full valuta för pengarna....I ett annat land utan solidarisk sjukvård skulle jag förmodligen inte ha haft råd att betala för den dyra livsuppehållande behandling som mina barn fick...så vad gäller den saken är det väl egentligen alla ni andra skattebetalare där ute som jag ska tacka!!!  smile.gif

Tack för att ni stod för "kalaset"! Det blev två starka friska barn av de små "grodorna" som tillsammans vägde 2424 gram när de föddes...


Sanna  smile.gif

Wow, vilken härlig berättelse, tura att sjukvården finns, jag säger som du, sånt betalar jag gärna skatt för!!

Och jag som tyckte att grabben var liten, 1700gram var hans lägsta vikt och längden 45cm..
Nu är han en ståtlig tvåbarnsfar som mäter 186 cm i strumplästen. wub.gif
Instämmer i att jag gärna betalar skatt för sjukvården.
Ina
Hur mår "skrottarna"? wub.gif
vickeva
CITAT (Ina @ 30-11-2003, 23:40)
Hur mår "skrottarna"?   wub.gif

De mår alldeles förträffligt.
Roligt att se hur olika de är.
Tjejen (till höger på bilden) är lugnare och tryggare, men med ett mer argsint humör, nästan lite hårdhänt, lillkillen (till vänster) är mer lättskrämd, lite som en fågelunge, darrar mycket med underläppen. Tänk att ligga i samma mage i över 40 veckor och vara så olika. Helt otroligt.
Men visst är de söta?smile.gif
Fialotta
Åhhhh...va söta och stora ohmy.gif

Häftigt att ha två på en gång o gosa med rolleyes.gif
*Felix matte*
Oj, oj vad söta de är. wub.gif wub.gif wub.gif
och nog syns det att de är syskon.... så lika wub.gif
Betty
Wow, vilka snyggingar! wub.gif Och vad mycket hår de har! Jättemysiga bebbor! wub.gif
estet
Helt underbara!! wub.gif
Ina
CITAT (vickeva @ 01-12-2003, 19:39)
Roligt att se hur olika de är.
Tjejen (till höger på bilden) är lugnare och tryggare, men med ett mer argsint humör, nästan lite hårdhänt, lillkillen (till vänster) är mer lättskrämd, lite som en fågelunge, darrar mycket med underläppen. Tänk att ligga i samma mage i över 40 veckor och vara så olika. Helt otroligt.
Men visst är de söta?smile.gif

Dom är jättesöta!! wub.gif smile.gif

Men eftersom det är en av varje sort så förmodar jag att det är tvåäggstvillingar och då behöver dom ju inte vara mera lika än "vanliga" syskon, så att säga...
yla
så fina fingrar han har pojken kanske ska han bli pianist laugh.gif
Ingo
Grattis, dubbelt grattis!
Lite sent, jag vet, jag såg inte den här tråden förrän nu...

Du får gärna berätta mer om hur bebbarna artar sig framöver - vi ska ha tvillingar i mars/april så jag är nyfiken!
vickeva
CITAT (Ingo @ 03-12-2003, 13:36)
Grattis, dubbelt grattis!
Lite sent, jag vet, jag såg inte den här tråden förrän nu...

Du får gärna berätta mer om hur bebbarna artar sig framöver - vi ska ha tvillingar i mars/april så jag är nyfiken!

Hej Ingo,
vad kul för er med tvillingar!!!
Såklart ska jag berätta mer, fast det kanske bara är du som är så intresserad. Jag kan varmt rekomendera ett annat forum: www.babyboom.nu. Där har min syster fått många kontakter och lärt känna många som är i samma situation som hon (och ni). Det är ett jättetrevligt forum (som detta), gå dit och kolla!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon