Full version: VARNING!
pejori
Läs här och var på er vakt, ni som beställer och väntar på paket.
Svenska leverantörer skriver alltid på SVENSKA!!!!

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=93146
Alba
Tack för varningen. I dessa julklappstider är det ju många som beställer och väntar paket .........säkert många som kommer att öppna mejlet.

Jag har väntat på ett paket 1 mån.. Det kom igår som tur var.
Tur att jag inte fick ett mail då hade jag trott att det gällde mitt paket.
pejori
CITAT (Alba @ 13-11-2009, 14:08) *
Tack för varningen. I dessa julklappstider är det ju många som beställer och väntar paket .........säkert många som kommer att öppna mejlet.

Jag har väntat på ett paket 1 mån.. Det kom igår som tur var.
Tur att jag inte fick ett mail då hade jag trott att det gällde mitt paket.



Det var den tabben jag gjorde, skyller på att jag var trött just då... crying.gif
Det verkar som om dom kan pejla vilken IP som beställer, för mailet kommer fort efteråt... ranting.gif
MariaS
Gäller andra med. Vi som går på skola numera och har gjort stora sambeställningar på böcker, kan ju också drabbas om man inte tänker sig för...
pejori
Det var därför jag "plockade upp" den från datorfrågor, då risken är att många missar den annars... tummenupp.gif
Rihane
Nu är det ett från "Microsoft" som varnar för trojaner.......med bifogad .zip-fil. devil.gif

gnon49
Min oro har alltid gällt inloggningsuppgifterna till min bank. Nu har banken gått över till dosa. Det var min strörsta oro innan. Att ha känsliga uppgifter på hårddisken verkar allt mer riskabelt. Förr läste man om kriminalitet, nu ser man den direkt i sin dator. Och som ni säger, bifogade filer av alla slag i ett email skall man sky som pesten om avsändaren är någon utanför bekantskapskretesen.
pejori
CITAT (gnon49 @ 13-11-2009, 19:15) *
Min oro har alltid gällt inloggningsuppgifterna till min bank. Nu har banken gått över till dosa. Det var min strörsta oro innan. Att ha känsliga uppgifter på hårddisken verkar allt mer riskabelt. Förr läste man om kriminalitet, nu ser man den direkt i sin dator. Och som ni säger, bifogade filer av alla slag i ett email skall man sky som pesten om avsändaren är någon utanför bekantskapskretesen.



Jag var också orolig för banken efter min fadäs att ha öppnat ett mail.
Men banken lugnade mej med att dosan gör att siffrorna ändras och skyddas av bankens sida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon