Full version: Tulpaner
Åsa K, zon 1
laugh.gif

I söndags såg jag de första tulpanerna, det var papegojtulpaner, mörkröda med grön/svarta vågiga kanter, 59:-/10 st

Hade mycket svårt att avstå rolleyes.gif klämde länge på bunten, de frasade härligt. Men....nu är det ju hyazinter som gäller ett tag framöver.

Mins att jag förra julen gav bort en bunt tulpaner i stället för julgrupp smile.gif
mottagaren blev mycket överraskad.

Skall försöka avstå, tiden går ju fort till efter nyår, semlorna kommer väl då också biggrin.gif
renate
tongue.gif Jag väntar också till efter nyår med tulpaner,nu vill jag har hyacinter som dofter ljuvligt,och så kommer snårt de ä............liga semmlor,som igenligen ska ätas i februari om jag minns rätt.Noja det gör detsamma jag äter inga.Skall köper torkade fikon de gilla jag,och valnötter mumms.Näää nu kom jag av mig totalt det var tulpaner det handlade om.Ha det gott snart är det vår hälsar Renate smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
Hannele
De första tulpanerna får jag alltid på min namnsdag; den 5 januari. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon