CillaM
Havsörn åt upp kanin rotfl.gif Sorgligt men sant, naturen är hård. Inte att jag förnekar den lillas sorg men pappans agerande är ju rent oroligt, rent "bombat" om man skulle uttrycka sig som man gjorde för 25 år sedan.
Piccante
slap.gif herre gud va dumt.
Aqvakul
Påminner mig om när vår granne polisanmälde vår katt, för att den spöat upp deras nyinflyttade kisse... - stabofasoner....
Ingela i Segersberg
rotfl.gif
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2009, 22:20) *
Påminner mig om när vår granne polisanmälde vår katt, för att den spöat upp deras nyinflyttade kisse... - stabofasoner....

pejori
Oj vad jag skulle vilja se när polisen ska jaga rätt pippi.... rotfl.gif rotfl.gif
"Var det du som åt upp stampe?"""
"Ja" får jag flyga nu eller ska jag få fotboja först? rotfl.gif rotfl.gif
Anma
Men så tarvligt.... Jag har sett en och annan gång när havsörnen dyker ner på ängen och haffar både möss, råttor och harpalt. Har ännu inte sett dem ta en vuxen hare dock.
Tobb
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2009, 22:20) *
...stabofasoner....

biggrin.gifbiggrin.gif:D:D:D
Ralf
Påminner mig om tanten som hade klagat på kommunen. Hon hade knatat i skogen o hittat en självdöd älg som bara låg där o skräpade... Hon blev bestört för att ingen hade gjort nåt med den stackars kroppen.
KURT
Man vill ju jaga kungsörn på Gotland, för att de tar kaniner

http://www.sofnet.org/apps/nyheter/las_mer.asp?NewsID=1619
Alba
Jag undrar hur pappan hade tänkt att utredningen skulle gå till.
Orkidétjuven
Haha, vilket pucko tongue.gif
Myosotis
Sorgligt för kaninen och flickan, men annars: rotfl.gif Jag undrar dock lite sedan när havsörnar blivit nattaktiva, har jag missat något kanske? g.gif

Förresten såg jag på tv en gång hur en berguv tog en vuxen katt! Stackars katt, men det var ändå häftigt. Så stora de är!

CITAT (KURT @ 04-11-2009, 06:33) *
Man vill ju jaga kungsörn på Gotland, för att de tar kaniner

http://www.sofnet.org/apps/nyheter/las_mer.asp?NewsID=1619

Vad korkat. Kaninen tillhör väl inte ens den naturliga svenska faunan?
Ralf
CITAT (Myosotis @ 04-11-2009, 11:18) *
Vad korkat. Kaninen tillhör väl inte ens den naturliga svenska faunan?

mera kaninfakta
http://www.stallstratjara.se/kaniner.html
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 03-11-2009, 22:20) *
Påminner mig om när vår granne polisanmälde vår katt, för att den spöat upp deras nyinflyttade kisse... - stabofasoner....

OBS mkt OT - historien om våra nya grannar som flyttat ut från Lund och anmält vår katt spreds som en mycket god historia i byn. En kompis tog upp det på fm-fikan i Lunds tingsrätt och domarna skrattade sig halvt fördärvade. Polisen hörde faktiskt av sig per telefon, men efter en månad fick vi besked att förundersökningen var nedlagd. Lite besviken var jag nog, då jag planerat att ta en samhällsklass på studiebesök till tingsrätten. Ytterligare tre månader senare så kom vår unga grannkvinna och bad om ursäkt, skyllandes på sambon som vid det här laget hade flyttat. Ingen vidare bra start på "bylivet"...
Olle A
CITAT (KURT @ 04-11-2009, 06:33) *
Man vill ju jaga kungsörn på Gotland, för att de tar kaniner

http://www.sofnet.org/apps/nyheter/las_mer.asp?NewsID=1619


Var i den artikeln nämns kaniner?

CITAT (Ralf @ 04-11-2009, 12:26) *


Här är det tamkaniner det handlar om. Lantrasen gotlandskanin ska inte förväxlas med vildkaninerna på Gotland.

Kaninen kommer ursprungligen från Sydvästeuropa och Nordafrika, men finns sedan länge införd på många andra ställen.

Olle
TheLan
CITAT (Aqvakul @ 04-11-2009, 13:17) *
OBS mkt OT - historien om våra nya grannar som flyttat ut från Lund och anmält vår katt spreds som en mycket god historia i byn. En kompis tog upp det på fm-fikan i Lunds tingsrätt och domarna skrattade sig halvt fördärvade. Polisen hörde faktiskt av sig per telefon, men efter en månad fick vi besked att förundersökningen var nedlagd. Lite besviken var jag nog, då jag planerat att ta en samhällsklass på studiebesök till tingsrätten. Ytterligare tre månader senare så kom vår unga grannkvinna och bad om ursäkt, skyllandes på sambon som vid det här laget hade flyttat. Ingen vidare bra start på "bylivet"...


Å jösses vad jag skrattade Aqvakul!! det var nog det mest komiska jag läst på länge giggle.gif a0a.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon