MariaS
.
andersen
Jag går upp kl0300 och ställer om klockan.Det allternativet fanns inte med på röstningen.
MariaS
CITAT (andersen @ 24-10-2009, 00:32) *
Jag går upp kl0300 och ställer om klockan.Det allternativet fanns inte med på röstningen.

giggle.gif Du ställer alltså klockan på ringning klockan tre för att ställa om den... Sorry, det skulle jag ju ha tänkt på
andersen
CITAT (MariaS @ 24-10-2009, 00:47) *
giggle.gif Du ställer alltså klockan på ringning klockan tre för att ställa om den... Sorry, det skulle jag ju ha tänkt på

laugh.gif
Aqvakul
Som det kontrollfreak jag är så förbereder jag naturligtvis allt på lördagkväll.
Huggorm
Jag ställer om dom efteråt, lite då och då. Sista klockan brukar vara omställd efter omkring två veckor.

För ett par år sedan glömde jag att det var vintertid, och kom till jobbet en timme för tidigt på söndagsmorgonen. Enda trösten var att jag inte var ensam rolleyes.gif
Uggi
Vi är lite delade frugan och jag, hon ställer om våra väggklockor på kvällen innan och jag tar klockorna i bilen på telefon osv på söndagsmorgonen.
Alba
Jag ställer om klockan i sovrummet dagen före.
De övriga klockorna dagen efter.
ylvahi
Jag vill ju inte komma 1 timme för tidigt till jobbet imorgon,
därför blir i allafall väckarklockan ställd ikväll
anne-li i olofstorp
CITAT (Alba @ 24-10-2009, 09:57) *
Jag ställer om klockan i sovrummet dagen före.
De övriga klockorna dagen efter.



Precis! Plus mobilen och tv:n..... resten får vänta....
Huggorm
Datorn ställer ju om sig själv, så jag utgår från den i morgon när jag skall ställa om klockan i mobilen. Då behöver jag inte fundera över vilket håll klockan skall flyttas åt biggrin.gif
Ogräs_
Jag ställer alla klockor när jag upptäcker att klockan på datorn inte stämmer överens med resten. Är man arbetslös och utan några tider alls att passa så kan det ta några dagar, det är inte säkert att man upptäcker att klockan nästan står still ibland bara för att man flyttat sig från datorn och in i köket.

Men börjar folk skriva om det så upptäcker man det rätt snabbt, då är det bara att hålla rätt på vilken söndag det handlar om (och inte glömma bort vilken veckodag det är).
Myosotis
Ställer tillbaka på söndag förmiddag, brukar glömma flera stycken. Värst är det med den i bilen, jag blir lika skrämd varje gång.
MariaS
Börja bli dags för en liten påminnande putt kanske, så ni inte glömmer.
Meriona
Flåt Miapia jag missade att du redan startat en tråd! duh.gif
MariaS
CITAT (Meriona @ 24-10-2009, 22:16) *
Flåt Miapia jag missade att du redan startat en tråd! duh.gif

Åja, den hade ju halkat ner ordentligt och jag är inte hemma och kan putta som jag borde...
Motti
Hur är det nu då !ställer man tillbaks en timma ?vi brukar alltid komma på det på söndagen när man ser att spisklockan inte stämmer med Tvn.Jag ska ha middagsgäster i morgon kl:1500 tänk om de glömt bort och kommer en timma för tidigt eller en timma för sent confused.gif Lite tur att jag ska bjuda på Älggryta då flirting.gif Hade totalt glömt bort det där med vintertid faktiskt giggle.gif
MariaS
Klockan tre inatt blir klockan två igen. Man ställer alltså tillbaka en timme.
Meriona
Just ddet man skulle ställa tillbaka utemöblerna i förrådet, var det inte så man skulle tänka?
Myosotis
CITAT (MariaS @ 24-10-2009, 22:11) *
Börja bli dags för en liten påminnande putt kanske, så ni inte glömmer.

Hinner glömma flera gånger till. I morgon bitti kommer jag att undra vad det är för fel på P1.
Huggorm
Egentligen skulle man gå och lägga sig, men nu gäller det ju att skjuta fram dygnsrytmen en timme
Anma
Min minnesramsa är att på våren ser man fram emot sommaren och ställer klockan framåt (så att sommaren kommer snabbare). På hösten har man sommaren bakom sig och ställer klockan bakåt.
Motti
Men va Colt !då får man sova en timma längre i morgon d010.gif plus att man ha en timma längre på sig hela dagen flirting.gif Nja jag var så gott som säker på att det var en timma tillbaks men inte helt säker.
Meriona
Men Motti, du kan inte lägga till en timme både på morron och dagen, då blir det tokigt.... wub.gif laugh.gif
MariaS
Himmel va många vintertidstrådar det hunnit bli sen jag gjorde denna....
Meriona
giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon