Ewa L
Köpte nytt datorbord igår. Precis sådant som jag har letat efter länge pga begränsat utrymme.

När jag skulle montera dit överskivan skulle den passas in på 9 träplugg + 6 skruvar. Bordet är massiv furu = väger en del. En av pluggarna var det lögn i h-e att passa in, så att skivan kom ner i läge. Kom då på den lysande idén att krypa in under bordet och helt enkelt såga av pluggen. Var ju fortfarande 14 fästpunkter kvar.

Mycket möjligt att idén var briljant, men lyd ett gott råd: När pluggen går av kommer sågen med fart. Såga alltså ifrån er!

Har fått gå omkring med vänster tumme i ett stort paket idag på jobbet. Ville inte gärna tala om vad jag gjort, bara lite vagt: Jobbat på egen hand. biggrin.gif laugh.gif
benganz
CITAT (Ewa L @ 20-11-2003, 22:56)
Har fått gå omkring med vänster tumme i ett stort paket idag på jobbet. Ville inte gärna tala om vad jag gjort, bara lite vagt: Jobbat på egen hand. biggrin.gif  :lol:

Låter som om det kunde vara jag
Posse
Sågar är läskiga grejer.... huh.gif
*Felix matte*
CITAT (Ewa L @ 20-11-2003, 22:56)
När pluggen går av kommer sågen med fart. Såga alltså ifrån er!

Har fått gå omkring med vänster tumme i ett stort paket idag på jobbet. Ville inte gärna tala om vad jag gjort, bara lite vagt: Jobbat på egen hand. biggrin.gif laugh.gif

Aj,aj,aj vad ont !
Sågar är farliga.
renate
ohmy.gif Kände igen mig genast huh.gif huh.gif aj,jaj,jaj!!!!!!!!!!slog foten i sonens metallväska igår,resultat:blånagel på tredje tån.Sonen bara skrattade. tongue.gif tongue.gif Renate
Ewa L
Vad skönt att höra att jag inte är ensam om att vara klumpig. Det som svider mest är nog det att det är självförvållat. Nåja, jag har ju en hand utan paket.
Fialotta
Oj, oj...kände oxå igen mig...
är envis och ska göra allt själv, du har många med systrar
därvidlag rolleyes.gif

Hoppas bordet blev fint i alla fall rolleyes.gif
Posse
CITAT (Felix matte @ 21-11-2003, 09:53)
Sågar är farliga.

Jag tycker det är jätteotäckt att titta på när ungar sågar, det kan se ut som att sågen med sina stora vassa elaka tänder närsomhelst skulle kunna studsa över på barnahänderna... huh.gif

Men antagligen är det väl ytterst sällan sådana olyckor inträffar, annars borde det väl vara undre åldersgräns.
Cilla
Agerar man så sker lite oplanerade saker också ibland. Det är väl bara när man sitter ned overksam som man inte misslyckas med annat än att hålla kroppen igång...

Håll såret rent och hoppas att det läker snabbt så att du kan såga obehindrat snart!

...från en beskärare som sågat i sig många gånger och tycker att det räcker med såret som uppstår - man behöver inte självförebråelse också!
Iris i V-botten
Jag höll på att få förbud för att använda osthyveln. För t.o.m. den lýckades jag skära mig på flera gånger. laugh.gif biggrin.gif
Så klumpig är vi lite till mans (kvinns)
Ella
Det är nog två år sedan nu som jag skulle dela några billiga pluggar, som satt ihopa, med kniv. Billiga blev de inte så länge till, jag var ju tvungen att räkna in läkarbesöket i priset.

Fortfarande har jag känselbortfall i det fingret!
andreas i uppsala
såga sig i tummen är småpotatis för min morbror.En gång när han högg ved så råkade han hugga sig i benet.(med yxa)
mvh
andreas
Gossen Ruda
Även solen har som bekant sina fläckar. Normalt är ju vi män födda händiga men olyckor händer. Jag har lyckats klippa av en bit av fingertoppen under häckklippning som några kanske minns. rolleyes.gif

Men en arbetskamrat lyckades med nåt annat när han var liten. Han drog med en snabb handrörelse ut en liekniv ur sitt omslag. Tyvärr var omslaget bara papper och som han höll för hårt i, så efter utdragningen blev det transport till farbror doktorn som fick sy ihop alla fingrarna på undersidan. Alla senor och nerver klarade sig.

När brorsan med familj en gång var uppe i Norrland inköptes lappknivar till barnen. Han undrade lite om ungarna skulle skära sig men försäljaren sa bara: "Köp en packe plåster och ha knivarna välslipade, dom lär sig". Skarpa knivar ger nämligen mer lättläkta sår.

Alla fingrar finns kvar, ingen saknas. Tvärtom var det för deras mormorsmor. Hon hade 11 fingrar men det är en annan historia.
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 21-11-2003, 21:51)
Normalt är ju vi män födda händiga

Jo jo Åke rolleyes.gif laugh.gif smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Cilla @ 21-11-2003, 15:31)
Agerar man så sker lite oplanerade saker också ibland. Det är väl bara när man sitter ned overksam som man inte misslyckas med annat än att hålla kroppen igång...

Som varandes otroligt nyfiken på allt... har jag sågat, skruvat, borrat och mixtrat med ALLT och det absolut mest intressanta var att fixa med gammeldags Radioapparater... att mixtra med Transistorerna var något som gav mig sysselsättning många nätter på 60-70-talet biggrin.gif

Varför ifrågasätts kvinna som kommer med borrmaskin i hand?
Att VÅGA är halva livet! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon