Österläge
Hej!

Undrar om nån har fröer av höstanemon eller silvrig höstanemon att skänka bort mot frankerat kuvert? Kan även tänka mig att byta om jag har nåt ni vill ha, tex svart vallmo (ej köpefrö), jungfrun i det gröna, limegrön blomstertobak, asiatiska blad, olika chilis...

smile.gif Österläge
Maggan H
Silvrig Höstanemon, hur ser den ut? Jag har ett par olika sorter med rosa blommor.
smuleborg
Vi har 'Königin Charlotte', kan möjligen vara den du menar. Skänker gärna bort, skicka PM.
Österläge
Maggan: Silvrig höstanemon har rosa blommor med lite silvriga kanter o knoppar, heter Anemone tomentosa på latin. Gör en bildgoogling så ser du! Du har inte lite frön över..? wink.gif

Smuleborg: Königin Chalotte är en sort av stor höstanemon, tar jättegärna lite frön! PM:ar dig! biggrin.gif
smuleborg
CITAT (Österläge @ 22-09-2009, 12:59) *
Maggan: Silvrig höstanemon har rosa blommor med lite silvriga kanter o knoppar, heter Anemone tomentosa på latin. Gör en bildgoogling så ser du! Du har inte lite frön över..? wink.gif

Smuleborg: Königin Chalotte är en sort av stor höstanemon, tar jättegärna lite frön! PM:ar dig! biggrin.gif


Man lär sig nånting nytt varje dag, här på forumet.

Vi har 'Honorine Jobert' också, om du vill ha, rätt vanlig du har den nog redan. Om den nu går att fröså ("avkomman"?). Jag tycker själv att det är den finaste höstanemonen.

CITAT (Österläge @ 22-09-2009, 12:59) *
Maggan: Silvrig höstanemon har rosa blommor med lite silvriga kanter o knoppar, heter Anemone tomentosa på latin. Gör en bildgoogling så ser du! Du har inte lite frön över..? wink.gif

Smuleborg: Königin Chalotte är en sort av stor höstanemon, tar jättegärna lite frön! PM:ar dig! biggrin.gif


Man lär sig nånting nytt varje dag, här på forumet.

Vi har 'Honorine Jobert' också, om du vill ha, rätt vanlig du har den nog redan. Om den nu går att fröså ("avkomman"?). Jag tycker själv att det är den finaste höstanemonen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon