Full version: fuchsia
yla
min fuchsia blommar för fulllt ska de vara så eller
den komer nog slippa att vila iår
jag ville inte vända den då jag fotade för jag vill juinte att blommorna falller av...tror ni att den klarar sej vintern igenom



jag har vänt på den nu wub.gif
Åsa K, zon 1
Visst klarar den sig rolleyes.gif

Så här såg min Bella Rosella ut i november förra året. Och fortsatte blomma in i december för att sedan ta det lite lugnt.

Fortsätt ha din fuchsia ljust och ge näring så kommer den igång igen i vår.


yla
bra så gör jag så
jag trodde att det va ett måste att dom skulle vila
hur är det kan man vända den så blommorna kommer inåt eller
faller dom av då
faktiskt så är den alldeles nysatt från skott i somras
så den har ju verkligen varit jättekul att ha
den blommmade redan då den stod i vatten för att göra rötter
så den har verkligen glatt mej
det ska gå att övervintra denna utomhus iallafall på gotland så jag har en som står ute nu på torpet o jaghar täckt den med halm o det ska bli spännande o se om den verkligen kan övervintra ute
Åsa K, zon 1
Klart du kan vända den!

Det är nog bara gardenior och kaktusar som är känsliga för "vändningar".

De som kan övervintras utomhus fryser ner helt men kommer igen på våren. Det är bra att täcka, gärna med plast eller en presening så det inte blir för blött, för då ruttnar de.
Det finns en annan fuchsia som heter Tom West, den går också att övervintra ute. När den blommar så skräpar den ganska mycket för blommorna faller efter bara några dagar.
yla
åhh va bra då ska jag genast vända på den smile.gif TACK
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon