Helen i Piteå Zon 5
Har påbörjat arbetet med att lägga upp lite olika album, bla. på mitt nya växthus. rolleyes.gif / Helen
ariana
Oj vad ni måste ha jobbat men fint ser de ut
tror att du har samma växthus som jag juliana premium
mitt är med polykarbonat jag har varit nöjd haft det i tre år
nu rolleyes.gif
ThomasJ
Mycket trevligt.. smile.gif

Alltid roligt att se hur andra har det runt om sitt växthus. Man får en bra grogrund för små ideér hur man skall göra runt sitt eget. rolleyes.gif

Det verkade som du han klart med allt runt om växthuset, själv har jag ju allt det kvar. Men det är ju också trevligt. smile.gif

Nyfiken-i-en-strut-Thomas, som jag kallas, undrar vad du har/hade i de vita (vad jag tror är frigolit) lådorna?

/Thomas
renate
smile.gif Så fint det blev,växthuset och rabatter rund omkring.Ett jättejob ni gjorde.
Hälsningar Renate rolleyes.gif rolleyes.gif
yla
va fint de blev
kul o se både före o efter
Helen i Piteå Zon 5
Det var många funderingar hit å dit innan jag bestämmde mig, men det blev Julian premium 10mm polykarbonat 12,1 kvm. Tanken är att armeringsjärnet ska fungera som ett vindskydd och insynsskydd mot växthuset. Jag har planterat klängväxter som ska täcka rutorna och så jag slipper se alla mina odlingslådor, som består av frigolitlådor + de 4 kallbänkarna jag har byggt. Man kan säga att det är min odlarhörna där bakom armeringsjärnet, gräset har vi grävt bort och det har ersatts med täckbark. Jag driver upp mängder av perenner varje år så det är bra att ha en egen hörna för sånt. Jag har bara bott på denna tomt 1 år ännu, så allt är från början, för här fanns bara några träd, men det är ju en bra början. Mer bilder kommer snart av påbörjade och färdiga projekt.
rosettei
rolleyes.gif
Det blev jättefint. Det är kul att se på fotografierna
hur trädgården växer fram.
sanna
Oj, oj, oj vad fint ni har! smile.gif

Sanna
pejahren
Det var jättefint! Jag avundas dig både växthuset och trädgården laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (ThomasJ @ 11-11-2003, 20:35)
Mycket trevligt.. smile.gif

Alltid roligt att se hur andra har det runt om sitt växthus. Man får en bra grogrund för små ideér hur man skall göra runt sitt eget. rolleyes.gif

Det verkade som du han klart med allt runt om växthuset, själv har jag ju allt det kvar. Men det är ju också trevligt. smile.gif

Nyfiken-i-en-strut-Thomas, som jag kallas, undrar vad du har/hade i de vita (vad jag tror är frigolit) lådorna?

/Thomas

Thomas...är man inte nyfiken får man ju aldrig veta något...och det vill man ju. smile.gif) Jag har lagt in några bilder till så du får se vad jag använder frigolitlådorna till, kolla under frösådder. /Helen biggrin.gif
ThomasJ
Tackar Helen.. smile.gif

Denna nyfikenhet är nu stillad.. wink.gif Men det finns mycket, mycket mer av den.. smile.gif Den tar aldrig slut. laugh.gif

/Thomas
Cilla
Vilken fin växthusmiljö Helen! Ser ut att ha blivit en mycket lyckad rumsindelning. Får mig att påminnas om att jag ska fundera mer på kringmiljöln till mitt växthus, som kommer upp vilket år som helst...
Hannele
Fint, Helen!
Vårt lilla växthus/lusthus ligger också i garaget.
Jag har massa idéer... men först ska pojkarna få gräva lite.
Wargen
Vad fint! smile.gif Blev himla sugen på Musselsyska...är den svårodlad? Jag gillar blommor med konstiga former på både blom och blad. I min lanthandel har jag tiggt, och fått, frigolitlådor som det varit penseér i. Hålen i botten är lite för stora men jag har lagt i en bit tidningspapper och sen jord. Sen när plantan ska omskolas är det bara att trycka ut den ur frigon. Fördelen med frigo är att den är så lätt, nackdelen att den går sönder så fort.
Helen i Piteå Zon 5
Musselsyskan är en lättodlad 1-åring. Jag brukar så fröna i mitten av april och du ska inte täcka fröna pga. dom är ljusgroende, skola om en gång. Placera sen plantorna i soligt och varmt läge, så kommer dom att växa å frodas, du kan även ta in och torka dom. Lycka till! /Helen biggrin.gif
Jag brukar tigga frigolitlådorna då affären säljer färsk fisk, det följer oftast lock till + att dom är staplingsbara.
Wargen
Tack för svar. smile.gif Ska definitivt prova till våren, att de går att torka är ju ännu ett plus!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon