Irene_L
Jag tycker det är synd när trådar tas bort så här. Man kan väl låsa tråden och ta bort de sista inläggen! Den tråden hade behövs tycker jag för att visa nya vad som hänt.

Oj såg inte att aqvakul skrivit inlägg om samma sak....sorry!!
*Stintan*
Eller så behöver vi inte hålla på och älta det längre förhoppningsvis. Men visst kan jag också tycka att tråden kunde ha låsts istället.
Irene_L
Nej älta tycker inte jag heller vi ska göra. Därför tycker jag tråden skulle ha låsts!
Gillan
Klart vi inte behöver älta Stintan, men den kunde väl ändå fått vara kvar...............nu kommer ju frågan att återuppstå och så har vi inget att "länka" till....................och jag har i alla fall ingen lust att dra allt från början igen....................never, ever rtfm.gif
Aqvakul
Jag känner faktiskt att jag börjar ilskna till ordentligt. Ett antal människor trädde fram och berättade svåra saker. Mycket klargjordes och det kändes som en del av den misstro som funnits på Odla hade vädrats bort. Sen spårade det ut lite på slutet, men faktikt inte så farligt. Ska allt detta vara ogjort? Så okänsligt av forumansvariga. Det hade varit hundra gånger bättre att låsa tråden. Fy, vad jag är besviken.....
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 03-09-2009, 21:21) *
Jag känner faktiskt att jag börjar ilskna till ordentligt. Ett antal människor trädde fram och berättade svåra saker. Mycket klargjordes och det kändes som en del av den misstro som funnits på Odla hade vädrats bort. Sen spårade det ut lite på slutet, men faktikt inte så farligt. Ska allt detta vara ogjort? Så okänsligt av forumansvariga. Det hade varit hundra gånger bättre att låsa tråden. Fy, vad jag är besviken.....


Me too kompiskram.gif , jag hade verkligen önskat att allt fått vara kvar, jag och flera med mig, tänker nog aldrig någonsin "dra" allt detta igen och det kanske är det som "någon" förstår och därför stängde tråden??? Jag har ingen aning, så nu gör jag bara som en del andra, jag spekulerar g.gif ......................Usch! Jag avskyr att spekulera...............
Gossen Ruda
Instämmer. Jag är oskyldig iaf, jag hade visserligen mailat Göran tidigare idag och bett honom kolla en sak men sen avbeställde jag det. Sen dess har jag suttit och redigerat videofilmer. Då blir återigen fallet reserv en varböld på forumet. Jag kan nog delvis förstå varför tråden togs bort men förolämpningar brukar hagla här ändå.
Grå
CITAT (Gossen Ruda @ 03-09-2009, 21:37) *
Instämmer. Jag är oskyldig iaf, jag hade visserligen mailat Göran tidigare idag och bett honom kolla en sak men sen avbeställde jag det. Sen dess har jag suttit och redigerat videofilmer. Då blir återigen fallet reserv en varböld på forumet. Jag kan nog delvis förstå varför tråden togs bort men förolämpningar brukar hagla här ändå.


Jag tror knappt att reserv någonsin har varit en större böld på det här forumet än vad du är.
Azur
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 21:39) *
Jag tror knappt att reserv någonsin har varit en större böld på det här forumet än vad du är.

Jag läste aldrig tråden, men om Grås inlägg visar nivån på tråden då förstår jag att den togs bort.
Grå
CITAT (Azur @ 03-09-2009, 21:46) *
Jag läste aldrig tråden, men om Grås inlägg visar nivån på tråden då förstår jag att den togs bort.


Ja du är ju också en "favorit".*host*
Anma
CITAT (Azur @ 03-09-2009, 21:46) *
Jag läste aldrig tråden, men om Grås inlägg visar nivån på tråden då förstår jag att den togs bort.

Nej, så var det inte ifall det inte hamnade på den nivån sista sidorna. Tråden var väldigt informativ och rätade ut en hel del gammalt som behövde rätas ut och vädras i allmänheten. Nu kommer samma historia upprepas i det oändliga och det finns ingen tråd att hänvisa till. thumbdown.gif

Edit tappade bokstäver.
*Stintan*
CITAT (Gillan @ 03-09-2009, 21:17) *
Klart vi inte behöver älta Stintan, men den kunde väl ändå fått vara kvar...............nu kommer ju frågan att återuppstå och så har vi inget att "länka" till....................och jag har i alla fall ingen lust att dra allt från början igen....................never, ever rtfm.gif


Ja jag tycker absolut att den skulle fått vara kvar och jag skulle önska att den kom tillbaka. Menade inte alls att det var ok att ta bort den.
Aqvakul
Vill ha tråden tillbaks!!!! tummenupp.gif
Farbror Blå
Nej, tråden kan stanna borta.

Vad skulle vara poängen för nya medlemmar att se att de gamla en gång varit osams?
Ska vi inte sluta vara så insnöade, vi skrämmer ju bort nya medlemmar?
Det första dom läser i det allmänna forumet är att vi inte kan släppa gamla grejer.

Hör på poddradioprogram hela dagarna. Lyssnade på en debatt i Skottlans, om huruvida det var rätt att släppa Lockerbie-bombaren (dömd för att ha sprängt ett plan i luften, därmed dödat 278 personer).
han släpptes pga av humanitära skäl.

DÄR finns folk som säger "nu är det dags att gå vidare" efter en sån förlust..

Irene_L
Var??? Jag kan inte se den!!!

...................................
Jag missuppfattade...jag trodde tråden hade kommit tillbaks när Aqvakul skrev dom orden.....
*Stintan*
Skriv på namnlistan i den andra tråden!
Hej igen
CITAT (*Stintan* @ 03-09-2009, 21:59) *
Skriv på namnlistan i den andra tråden!

Mötte trist besked när jag loggade in här för en stund sedan.
Väldigt tråkigt att tråden togs bort sad.gif
Men ... om admin vill, så kan han lägga in den igen.
*Stintan*
Man kan ju alltid hoppas att han gör det.
malin72
hej på er alla!!!

Nu gör jag kanske lite fel..tar tag i tråd nr 2 och skriver och får säkert höra det...så jag passar på att förklara varför nu.
Varför jag valde att skriva här i nu var för att i den andra valde jag att bara *skriva under på listan*

Av olika anledningar så har jag inte varit aktiv inne på odla (även andra ställen) sedan före sommaren, hittade tillbaka för ett par dagar sedan och hann inte ens inse att den jätte långa tråden som fanns handlade om reserv, igår började jag läsa den bakifrån och hann inte så långt.... jag hann känna en blandad känsla av bla glädje att det verkade som att många laddade saker hade kommit upp till ytan och mycket förklaringar osv.
För egen del har det varit mycket som pyrt inom mig ang detta...av egen del och även pga att jag fått en väldigt fin ( irl kontakt) med många härifrån wub.gif som varit inblandade i väldigt många och konstiga saker pga det jag nu antar många av er nu vet......

För min del så tycker jag att det var synd att tråden försvann pga att jag inte hann läsa den, vilka och vad som har sagts osv men även för andras skull, jag ser att många tycker att det ska glömmas men om det inte har gjort det ännu och misstankar finns kvar så verkar det ju inte som att *vi* kan det, då hade det varit lättare som jag tex såg Gillan skrev- att enbart länka till den tråden..
Nu finns så klart risken att allt dras runt igen.

Jag är glad över att jag håller på att komma tillbaka hit igen och glad över att se er yes.gif smiley_small_hug.gif
Så jo jag skulle vilja ha tillbaka tråden inte för att bidra till bråk och tjafs utan helt enkelt bara kunna hänvisa till den och låta det vara....


Hej igen
CITAT (malin72 @ 03-09-2009, 23:18) *
hej på er alla!!!

Nu gör jag kanske lite fel..tar tag i tråd nr 2 och skriver och får säkert höra det...så jag passar på att förklara varför nu.
Varför jag valde att skriva här i nu var för att i den andra valde jag att bara *skriva under på listan*

Av olika anledningar så har jag inte varit aktiv inne på odla (även andra ställen) sedan före sommaren, hittade tillbaka för ett par dagar sedan och hann inte ens inse att den jätte långa tråden som fanns handlade om reserv, igår började jag läsa den bakifrån och hann inte så långt.... jag hann känna en blandad känsla av bla glädje att det verkade som att många laddade saker hade kommit upp till ytan och mycket förklaringar osv.
För egen del har det varit mycket som pyrt inom mig ang detta...av egen del och även pga att jag fått en väldigt fin ( irl kontakt) med många härifrån wub.gif som varit inblandade i väldigt många och konstiga saker pga det jag nu antar många av er nu vet......

För min del så tycker jag att det var synd att tråden försvann pga att jag inte hann läsa den, vilka och vad som har sagts osv men även för andras skull, jag ser att många tycker att det ska glömmas men om det inte har gjort det ännu och misstankar finns kvar så verkar det ju inte som att *vi* kan det, då hade det varit lättare som jag tex såg Gillan skrev- att enbart länka till den tråden..
Nu finns så klart risken att allt dras runt igen.

Jag är glad över att jag håller på att komma tillbaka hit igen och glad över att se er yes.gif smiley_small_hug.gif
Så jo jag skulle vilja ha tillbaka tråden inte för att bidra till bråk och tjafs utan helt enkelt bara kunna hänvisa till den och låta det vara....

tummenupp.gif
blomkronan
CITAT (malin72 @ 03-09-2009, 23:18) *
Jag är glad över att jag håller på att komma tillbaka hit igen och glad över att se er yes.gif smiley_small_hug.gif

Hej Malin kul att se dig igen... jag har saknat dig smiley_small_hug.gif
Nu får du leta upp din gamla tråd om Bougavillan och sätta in bild... jag tog kort på min i dag smile.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 03-09-2009, 23:18) *
hej på er alla!!!

Nu gör jag kanske lite fel..tar tag i tråd nr 2 och skriver och får säkert höra det...så jag passar på att förklara varför nu.
Varför jag valde att skriva här i nu var för att i den andra valde jag att bara *skriva under på listan*

Av olika anledningar så har jag inte varit aktiv inne på odla (även andra ställen) sedan före sommaren, hittade tillbaka för ett par dagar sedan och hann inte ens inse att den jätte långa tråden som fanns handlade om reserv, igår började jag läsa den bakifrån och hann inte så långt.... jag hann känna en blandad känsla av bla glädje att det verkade som att många laddade saker hade kommit upp till ytan och mycket förklaringar osv.
För egen del har det varit mycket som pyrt inom mig ang detta...av egen del och även pga att jag fått en väldigt fin ( irl kontakt) med många härifrån wub.gif som varit inblandade i väldigt många och konstiga saker pga det jag nu antar många av er nu vet......

För min del så tycker jag att det var synd att tråden försvann pga att jag inte hann läsa den, vilka och vad som har sagts osv men även för andras skull, jag ser att många tycker att det ska glömmas men om det inte har gjort det ännu och misstankar finns kvar så verkar det ju inte som att *vi* kan det, då hade det varit lättare som jag tex såg Gillan skrev- att enbart länka till den tråden..
Nu finns så klart risken att allt dras runt igen.

Jag är glad över att jag håller på att komma tillbaka hit igen och glad över att se er yes.gif smiley_small_hug.gif
Så jo jag skulle vilja ha tillbaka tråden inte för att bidra till bråk och tjafs utan helt enkelt bara kunna hänvisa till den och låta det vara....


Bra sagt Malin. tummenupp.gif
Kul att du orkar komma tillbaka till oss igen. smiley_small_hug.gif
Gillan
CITAT (malin72 @ 03-09-2009, 23:18) *
hej på er alla!!!

Nu gör jag kanske lite fel..tar tag i tråd nr 2 och skriver och får säkert höra det...så jag passar på att förklara varför nu.
Varför jag valde att skriva här i nu var för att i den andra valde jag att bara *skriva under på listan*

Av olika anledningar så har jag inte varit aktiv inne på odla (även andra ställen) sedan före sommaren, hittade tillbaka för ett par dagar sedan och hann inte ens inse att den jätte långa tråden som fanns handlade om reserv, igår började jag läsa den bakifrån och hann inte så långt.... jag hann känna en blandad känsla av bla glädje att det verkade som att många laddade saker hade kommit upp till ytan och mycket förklaringar osv.
För egen del har det varit mycket som pyrt inom mig ang detta...av egen del och även pga att jag fått en väldigt fin ( irl kontakt) med många härifrån wub.gif som varit inblandade i väldigt många och konstiga saker pga det jag nu antar många av er nu vet......

För min del så tycker jag att det var synd att tråden försvann pga att jag inte hann läsa den, vilka och vad som har sagts osv men även för andras skull, jag ser att många tycker att det ska glömmas men om det inte har gjort det ännu och misstankar finns kvar så verkar det ju inte som att *vi* kan det, då hade det varit lättare som jag tex såg Gillan skrev- att enbart länka till den tråden..
Nu finns så klart risken att allt dras runt igen.

Jag är glad över att jag håller på att komma tillbaka hit igen och glad över att se er yes.gif smiley_small_hug.gif
Så jo jag skulle vilja ha tillbaka tråden inte för att bidra till bråk och tjafs utan helt enkelt bara kunna hänvisa till den och låta det vara....



Underbart att se dig Malin smiley_small_hug.gif kompiskram.gif
Aqvakul
kompiskram.gif Malin!
Irene_L
Härligt att se dig igen, Malin! kompiskram.gif

Bra!!!! Tråden är tillbaks....och låst! Tack för det! tummenupp.gif
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=90490
Alba
Så bra att den kom tillbaka. Jag tror att den behövs. Ämnet kommer att poppa upp igen....var så säker.
Nu finns det något att hänvisa till om det behövs.
malin72
jag vill bara skriva thanks.gif så mycket för era hälsningar...det värmer mycket blush.gif för , ja det kanske låter konstigt men för mig är odla och alla odliater mig nära och vi har samma tokiga växtgalna intresse och även mycket annat, så när allt har varit så jobbigt att jag inte har orkat så har jag tänkt ibland - hm jaha hur ska jag nu bara stövla in igen och börja skriva och om vad dunno.gif
tyvärr så löste det sig genom denna tråden (som jag nu ska börja gå igeonm) lite trist eftersom att det är inte med allt bråk jag vill se på odla...men men, ändå känns det bra att den nu är där igen tummenupp.gif

som att jag inte har nog med att ta igen giggle.gif alla andra trådar i alla växt trådar med whist.gif

men tack vänner för att ni gjorde min *tillbaka gång* lätt och jag har saknat er... smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (malin72 @ 04-09-2009, 12:01) *
jag vill bara skriva thanks.gif så mycket för era hälsningar...det värmer mycket blush.gif för , ja det kanske låter konstigt men för mig är odla och alla odliater mig nära och vi har samma tokiga växtgalna intresse och även mycket annat, så när allt har varit så jobbigt att jag inte har orkat så har jag tänkt ibland - hm jaha hur ska jag nu bara stövla in igen och börja skriva och om vad dunno.gif
tyvärr så löste det sig genom denna tråden (som jag nu ska börja gå igeonm) lite trist eftersom att det är inte med allt bråk jag vill se på odla...men men, ändå känns det bra att den nu är där igen tummenupp.gif

som att jag inte har nog med att ta igen giggle.gif alla andra trådar i alla växt trådar med whist.gif

men tack vänner för att ni gjorde min *tillbaka gång* lätt och jag har saknat er... smiley_small_hug.gif


Odla blir som en del av verkliga livet.
Man ryker ihop blir förbannad, tjafsar lite och sedan är det bra och man går vidare.
Nya trådar, både roliga och tråkiga kommer och går, så är det även i livet.
vill vi ha ett levande forum får vi hjälpas åt att stävja dom värsta påhoppen och övertrampen, på samma sätt som man uppmuntrar och stöttar i svåra stunder.

Jag/vi har saknat dej också malin. smiley_small_hug.gif
*Stintan*
CITAT (pejori @ 04-09-2009, 12:18) *
Odla blir som en del av verkliga livet.
Man ryker ihop blir förbannad, tjafsar lite och sedan är det bra och man går vidare.
Nya trådar, både roliga och tråkiga kommer och går, så är det även i livet.
vill vi ha ett levande forum får vi hjälpas åt att stävja dom värsta påhoppen och övertrampen, på samma sätt som man uppmuntrar och stöttar i svåra stunder.

Jag/vi har saknat dej också malin. smiley_small_hug.gif


tummenupp.gif bara för att man "ryker ihop" i en tråd behöver man ju inte bära det med sig och ryka ihop i alla andra.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 12:46) *
tummenupp.gif bara för att man "ryker ihop" i en tråd behöver man ju inte bära det med sig och ryka ihop i alla andra.

Tyvärr tar flera med sig gammalt groll i nästan varje jä*la tråd de råkar delta i. Tokirriterande! angry.gif

Edit: la till nästan
Gossen Ruda
Som andra påpekat, framför allt Småprat behöver en moderator. Nån som oftast är här, som kollar och sätter ribban. Nu finns det inga regler alls, oförskämdheter och personangrepp hör till vanligheterna. En moderator man kan kommunicera med, som det är nu kan man skicka PM och mail till Admin men man får inget svar. Stalking hör också till vanligheterna, får se hur det blir nu.
Alba
Nu dök det ordet upp igen.....ids inte googla....vad är Stalking ?

Den ev moderator som vi kan få kanske är en person som lägger ribban väldigt lågt. Vill vi ha det så ?
Det har jag upplevt på annat forum. Trådarna låses och man förstår knappt varför.
MariaS
CITAT (Alba @ 04-09-2009, 12:57) *
Nu dök det ordet upp igen.....ids inte googla....vad är Stalking ?

Att förfölja någon
Alba
Aha....tack Maria.

Gossen Ruda
Kommer av engelskans stalk som egentligen har betydelsen smyga efter, smyga sig på.
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2009, 13:01) *
Kommer av engelskans stalk som egentligen har betydelsen smyga efter, smyga sig på.



Aha....tack
pejori
CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 12:46) *
tummenupp.gif bara för att man "ryker ihop" i en tråd behöver man ju inte bära det med sig och ryka ihop i alla andra.



Nej det behöver man inte, men det är något man (tror jag) lär sig med tiden och med lite övning. blush.gif

Med tiden hoppas jag, att man/vi lär oss att skilja på person och sak. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon