Full version: operation
vanjalarsa
FY vad det är jobbigt att vänta på en planerad operation.
Vara sjukskriven utan att känna sig sjuk och bara VÄNTA.
Har ni varit med om det någon gång?

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Amaryllis
Har inte varit med om det men det låter tråkigt att vänta. Hoppas det går braq.
DragonLady
Ja du... det har ju hänt ett gäng gånger kan man ju säga.. min hjärtoperation t.ex tog nästan 2 år, o då åkte jag ändå ända till stockholm för de hade tid tidigare... thumbdown.gif
Den här väntetiden måste ju kosta enorma summor pengar..
Väntar just nu på en magnet röntgen igen.. endast himlen vet hur lång tid det skall ta denna gången innan man kommer till den... dunno.gif
pejori
Oja..Jag stod uppsatt för en avanserad ryggop. för ett antal år sedan.
Det utfördes endast fyra pär år, då rehab. efteråt var ca. ett år.
Efter sju års!!! väntetid, insåg läkarna att nervskadorna hade blivit permanenta och att en op. inte skulle hjälpa så jag ströks ur kön. rtfm.gif

Är därför nu mera sjukpenisionär. help.gif -cry-.gif
TheLan
Ja lite som min situation. Väntar på en höftoperation på grund av artros i båda höfterna. Jag är 27 år och har reumatism men den är kontrollerad så jag vet att jag kommer kunna jobba om dom bara får ordning på mina höfter. men istället så drar dom ut på det för jag är så ung!! det e ju helt puckat! Jag tycker ju personligen att det hade varit bättre att dom hade försökt operera mig så jag så fort som möjligt kom ut på arbetsmarknaden igen och inte behöver kosta staten och sjukvården massa pengar men vem vet hur läkare tänker och resonerar.
Myosotis
Ingen erfarenhet, bara en trostar.gif smiley_small_hug.gif


CITAT (pejori @ 31-08-2009, 13:10) *
Efter sju års!!! väntetid, insåg läkarna att nervskadorna hade blivit permanenta och att en op. inte skulle hjälpa så jag ströks ur kön. rtfm.gif

blink.gif ranting.gif Det är ju inte klokt!! duh.gif

CITAT (TheLan @ 31-08-2009, 13:46) *
...istället så drar dom ut på det för jag är så ung!! det e ju helt puckat!

duh.gif Men hallå. Hoppas du slipper vänta länge till. Annars kanske det är dags att åka till Tyskland.
Meriona
Tyvärr bara lyckats klanta mig så att operationerna blir akut.

Men stackare vad trist! rtfm.gif trostar.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag fick vänta några år på OP flera gånger. Mina ryggOP:s fick jag i Strängnäs när jag inte kunde gå längre.

Men hur jag kom dit och hem igen, ja de fick man allt fixa själv och det är inte det enklaste efter en svår rygg OP
Inga från Närke
CITAT (vanjalarsa @ 31-08-2009, 09:03) *
FY vad det är jobbigt att vänta på en planerad operation.
Vara sjukskriven utan att känna sig sjuk och bara VÄNTA.
Har ni varit med om det någon gång?

mvh vanjalarsa rolleyes.gif

Beror väl lite på vad för operation man väntar på men man har ju i alla fall fått reda på att något är fel. Min sambo har gått sjukskriven sedan i oktober förra året och än idag vet de inte vad felet är för de hittar inget men han kan knappast gå (balansproblem m.m.). Tror nog det är jobbigare att känna sig sjuk och läkare efter många undersökningar på olika instanser inte hittar något fel.
Jag vill inte förringa ditt problem det enda jag menar att många har det jobbigt och man kanske kan trösta sig lite med det att många andra har det värre.
Hoppas du inte behöver vänta allt för länge. Lycka till.
pejori
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 31-08-2009, 16:14) *
Jag fick vänta några år på OP flera gånger. Mina ryggOP:s fick jag i Strängnäs när jag inte kunde gå längre.

Men hur jag kom dit och hem igen, ja de fick man allt fixa själv och det är inte det enklaste efter en svår rygg OP



Dit ville dom skicka mej efter fem års väntan.
Som ensam med två små barn, var det inte ett allternativ kom dom på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon