Pius
Vi har en trasig glasskiva i kylen, finns det så man kan köpa en ny tror ni?

Pius
*Stintan*
Går säkert att få tag på en ny om inte kylskåpet är från stenåldern.
blomkronan
Beroende på vilket märke du har på din kyl... så håller leverantörerna med reservdelar i 10-15 år
Ta reda på modell beteckning... sitter inne i kylskåpet vanligast på högersida...

Vilket märke har du? Har du Bosch eller Siemens kan du beställa själv via nätet och dom skickar hem till dig.

Vilket märke har du? jag kan tipsa dig hur du ska göra... (jobbar ju med att sälja kylskåp)
Hej igen
Besök en återvinningscentral .... en där alla vitvaror samlas
.... där får du glasskivan gratis ... likaså kan man få galler från frys & kyl
som går att anv till utegrillar man bygger.
blomkronan
CITAT (Hej igen @ 29-08-2009, 10:51) *
Besök en återvinningscentral .... en där alla vitvaror samlas
.... där får du glasskivan gratis ... likaså kan man få galler från frys & kyl
som går att anv till utegrillar man bygger.

Absolut... en bra idé tummenupp.gif

Men ett tips till då... är att alla kylskåp har olika storlekar och "upphängningskanter"
ta med dig måtten på din hylla även tjockleken till återvinningscentralen...

Modell betekningen behöver du om du ska beställa ny, du kan inte komma med måtten då...

Dom som jobbar med reservdelarna har ingen aning om hur sakerna ser ut... allt är bara kartånger med nummer på för dom.

Nästan varje dag kommer det in folk på mitt jobb med en trasig del och säger... den här vill jag ha! confused.gif hur i hela friden ska dom på lagren runt om i landet hitta bland typ 1000.000 delar... utan ett modellnr.
tepa
Pius, gjorde du som jag i min gröna ungdom? Frysfacket överst i kylskåpet skulle avfrostas. Och för att snabba på det hela satte jag en kastrull varmt vatten på glashyllan, MED ETT UNDERLÄGG under. Ni kan gissa vad som ändå hände. Hur dum får man va...

Tepa
andersen
CITAT (Hej igen @ 29-08-2009, 10:51) *
Besök en återvinningscentral .... en där alla vitvaror samlas
.... där får du glasskivan gratis ... likaså kan man få galler från frys & kyl
som går att anv till utegrillar man bygger.


Knappast, man får inte ta med sig saker ifrån en återvinningscentral inte heller köpa.
blomkronan
CITAT (andersen @ 29-08-2009, 12:43) *
Knappast, man får inte ta med sig saker ifrån en återvinningscentral inte heller köpa.

Du har så rätt... men om man frågar den personen som ska kasta INNAN dom kastar... om man kan få en skiva... så är det lagligt, annars är det stöld.
Gudrun i Göteborg
Jag rekommenderar en glasmästare. Ta de exakta måtten så sågar han/hon till en skiva på direkten. Inte särskilt dyrt heller.
Pius
CITAT (tepa @ 29-08-2009, 11:16) *
Pius, gjorde du som jag i min gröna ungdom? Frysfacket överst i kylskåpet skulle avfrostas. Och för att snabba på det hela satte jag en kastrull varmt vatten på glashyllan, MED ETT UNDERLÄGG under. Ni kan gissa vad som ändå hände. Hur dum får man va...

Tepa


Nix och inte var det jag heller utan gubben min som tappade något tungt på den nedersta glasskivan, den som sitter över grönsaksfacken.

Han har tejpat ihop den men nu höll den inte längre.

Pius
Pius
CITAT (blomkronan @ 29-08-2009, 10:47) *
Beroende på vilket märke du har på din kyl... så håller leverantörerna med reservdelar i 10-15 år
Ta reda på modell beteckning... sitter inne i kylskåpet vanligast på högersida...

Vilket märke har du? Har du Bosch eller Siemens kan du beställa själv via nätet och dom skickar hem till dig.

Vilket märke har du? jag kan tipsa dig hur du ska göra... (jobbar ju med att sälja kylskåp)


Nej men så snällt. tummenupp.gif

Det är ett Zanussi ZFC 23/6 RD. Några fler siffror hittade jag inte. Det är nog ganska gammalt fast inte mer än 15 år.

Det är den nedersta glasskivan, som ska sitta ovanför grönsaksfacken som gick sönder när sambon tappade något tungt på den.

Vore jättebra om du kunde ta reda på om det finns tillbehör att köpa.

Pius

tepa
Ha ha, tejpat ihop! Klart det inte håller i längden. Vet dock inte vad göra....

Själv slapp jag lindrigt undan. Hyresvärden frågade aldrig något, när jag sent omsider hade lämnat lägenheten. Man borde väl ha sagt något, men det gjorde man icke. ...

Hälsn Tepa
ABCiV
Klart du ska ta hjälp av en glasmästare!
blomkronan
CITAT (Pius @ 29-08-2009, 17:08) *
Det är ett Zanussi ZFC 23/6 RD. Några fler siffror hittade jag inte. Det är nog ganska gammalt fast inte mer än 15 år.

Jag googla och fick fram att Zanussi var Electrolux... kan det stämma? (Vi har inte Zanussi i vår butik) ring 0771-767676 och du blir kopplad till närmaste reservdels-återförsäljare... då kan du få reda på ett pris, om du ska köpa via dom (dyrt med resevdelar blush.gif) eller glasmästaren smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon