Grå
Råkade få se att jag varit medlem sedan 14 Juli 2007.
Om jag inte minns helt fel var mitt allra första inlägg en fråga om huruvida vinrankan Vroege Van Der Laan skulle klippas eller inte eftersom det stod på lappen på sju språk (typ) att den inte skulle klippas, men plantskolepersonalen hävdade att den skulle det. Ribes Rubus svarade på det inlägget, har jag för mig.
Kanske var det ett annat inlägg om en sjuklig enegubbe jag hade på tomten som var det första, men jag tror inte det.
Det känns som att jag varit medlem i knappt ett år ungefär, eftersom näst intill 4,9 av 5 inlägg eller svar alltid har retat upp någon och skapat ett jäkla hallå i hönsgården.
Tiden går fort när man har roligt.

Minns ni, utan att söka, ert första inlägg?
blomkronan
Jo du... det minns jag giggle.gif jag skulle testa/skoja i meningslösa tråden och tryckte på "nytt inlägg" istället för "svara"

När jag var lite fick jag lära mig en ramsa... som löd
Det är ingen mening att ha en mening då alla menar att deras mening är den enda mening det är någon mening med!
blush.gif och det var ju inte meningen... att starta en helt ny tråd.

Sen minns jag faktiskt inte vilken fråga som var min första... det har varit många...
Anki V
Mitt första inlägg i maj -05 var en förtvivlad fråga om hur en nyköpt lavendelplanta skulle kunna klara 2 dm blöt tung snö.

Kerstin z 5-6 lugnade mig med att det skulle gå så bra så….och det gjorde det. Den plantan har sedan givit många frön och fått många ättlingar.

/Anki
*Stintan*
Har för mig att jag gjorde mitt första inlägg i en tråd med en bildgåta som jag gissade ett svar på. Kan ha varit i september 2005.
Alexander-VG-zon3
13-08-2005 blev jag medlem och då frågade jag råd om väderkvarnspalm.

Aqvakul
Jag frågade om plantskolor i Skåne med stort sortiment av Rosa rugosor....
MariaS
Mitt första inlägg var ett svar angående ogräsbekämpning. Många svar blev det efter det. Sen tog det nästan ett år innan jag startade en egen tråd...

Nu har jag åstadkommit mer än 10000 inlägg sen starten...
Alexander-VG-zon3
CITAT (MariaS @ 16-08-2009, 19:13) *
Mitt första inlägg var ett svar angående ogräsbekämpning. Många svar blev det efter det. Sen tog det nästan ett år innan jag startade en egen tråd...

Nu har jag åstadkommit mer än 10000 inlägg sen starten...


haha häftigt vi har samma på slutet 059. vilket sammanträffande. blir det 60 när du svarar mig.
Huggorm
CITAT (Grå @ 16-08-2009, 14:35) *
Råkade få se att jag varit medlem sedan 14 Juli 2007.
Om jag inte minns helt fel var mitt allra första inlägg en fråga om huruvida vinrankan Vroege Van Der Laan skulle klippas eller inte eftersom det stod på lappen på sju språk (typ) att den inte skulle klippas, men plantskolepersonalen hävdade att den skulle det. Ribes Rubus svarade på det inlägget, har jag för mig.
Kanske var det ett annat inlägg om en sjuklig enegubbe jag hade på tomten som var det första, men jag tror inte det.

Enegubben var tre dagar före rolleyes.gif
Myosotis
Blev medlem för att fråga om Trifolium incarnatum, men de första inläggen blev istället om hur sjutton man lägger upp en bild. Har för mig att det var Alba som hjälpte mig med det.
tepa
Hej

Mitt första inlägg var på nyårsafton 2007, då jag blev medlem. Frågade hur få Gerberans små knoppar att växa och slå ut. Fick rådet med extrabelysning 10 cm ovanför plantan. Riktigt så nära kom jag inte med lampan, utan lite högre upp. Det hjälpte inte, utan plantan överlevde inte sedan. Har nu en ny planta sen i vintras, ska se om jag lyckas övervintra denna. Sen frågade jag min andra fråga där i början 2008, vad perennerna tycker om våra varma vintrar.

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon