Full version: tre abonnemang
Wilmer
Så, efter knappt ett års perfekt börjar det.. Där jag bor har vi kompisar när vi köpt mobiler konstaterat att tre har bäst täckning. Jag kollade i affären, ja, det stämde tre hade bäst teckning. Skaffade mobil och fast abonnemang med tre. Inga próblem. Tills i våras. Vi har alla fått sämre och sämre täckning, det senaste har jag haft endast nödsamtal. Min telefon gick i samma veva sönder så den åkte in på service. Bara det en historia i sig (morr) men nu har jag en ev. fungerande tel igen.
Åter till täckningen! Enligt deras karta på internet har vi täckning. Jag lyckades få tillräcklig täckning en dag för att ringa och felanmäla. Efter en del tid fick jag ett röstmeddelande på min mobil(hade ingen täckning när de ringde tillbaka...). Det var hål i täckningen i området jag uppgav, därför kunde jag UPPLEVA det som om samtalen bröts. Såbra då, då kan jag sluta uppleva det så så blir det nog bra. Men summan av kardemumman, de kan inget göra åt det för min avtalsadress är ej här. Saken är den att jag Både på dator och mobil påtalade att det är HÄR det ska fungera. Sedan har jag en annan adress dit räkningen skickas. Ingenstans på deras hemsida läser jag att det är bara på avtalsadressen som han sa det gäller. Nu har ju "alla" här tre så de får felanmäla, men i allafall. Så urusel service eom jag fått av tre trode jag inte var möjlig. Det här är bannemej droppen. Och, VEM behöver en MOBIL som enbart fungerar i huset där man bor?? Iden är väl att man ska ha den på ALLA andra ställen??? Jag har min mobil som enda telefon, så jag är verkligen beroende av den, vilket gör mig ännu tokigare. Nu väntar jag bara på att det mobila bredbandet ska försvinna och samma visa upprepa sig där..

Någon mer som fått försämrat tre mobilnät eller är det vara bara vi i detta hörnet av Sverige?
ninnisky
Detta liknar precis vår situation på landet. Men, vi har inte tre utan Telenor och Clocalnet. Av glocalnet har vi fått bra info - men telenor menade bara att två master (gsm) i Borås var ur funktion på obestämd tid och ytterligare en i Göteborg.
Att vi sedan är utanför räckvidden 3.5 mil av dessa master visste hon tydligen inte på Telenor när hon fick min adress.

Tur att jag har lite bråttom (får gäster om en kvart) annars skulle jag skriva en lååååång historia.
Wilmer
giggle.gif Jag ser fram emot din berättelse senare då. Jag har nu hela förmiddagen ägnat mig åt installationer osv. för att ha gjort mitt när jag som det verkar måste klaga på telefonen igen (har itne med abonnemnaget att göra utan en liten bonus i historien).
takstigen
Telia är bäst!!!!!!!!!!!
MariaS
JAg har i o för sig TElias abonemang, men just i våra trakter är det stora problem med 3G-nätet har jag fått veta. Den ena masten efter den andra har tydligen drabbats av alla åskväder som passerat under Juli, och då är det ju klart att det även påverkar 3:s täckning. Men att det har varit dåligt sen i våras, har jag svårt att begripa.
Wilmer
CITAT (takstigen @ 10-08-2009, 12:59) *
Telia är bäst!!!!!!!!!!!


Nja, sanningen är här att TELIA knappt hade täckning på det mobila internet iallafall. Men när det här är slut kommer jag byta till mobilt telia om möjligt på mobilen.

Ja Maria, det kan så vara, men det har sakta gått nerför en period nu, men i början reagerade ingen av oss för tillfälliga problem kan ju hända. Nu är täckningen obefintlig, tråkigt för de av oss som bara har mobila abonnemang, de andra har ju fasta telefonen att lita till. Jag har Comviq kontant på en gammal telefon som jag har i reserv.
Myosotis
CITAT (takstigen @ 10-08-2009, 12:59) *
Telia är bäst!!!!!!!!!!!

Nej. Just här till exempel, mitt i Skåne, är det ingen täckning alls på telias mobilnät. Tre har jag ingen erfarenhet av mer än att en besökare hade det en gång och då var det bra täckning, säkert tre prickar. Har tele2 mobilt bredband, den täckningen är sådär. Glocalnet och telenor funkar också hyfsat.

trostar.gif till Wilmer, har ingen hjälp att komma med men förstår precis hur förbannad man blir. Ge dig inte, så kan de väl inte behandla dig!! "Du kan uppleva det som...", är de inte kloka eller?! ranting.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 12-08-2009, 22:25) *
Nej. Just här till exempel, mitt i Skåne, är det ingen täckning alls på telias mobilnät. Tre har jag ingen erfarenhet av mer än att en besökare hade det en gång och då var det bra täckning, säkert tre prickar. Har tele2 mobilt bredband, den täckningen är sådär. Glocalnet och telenor funkar också hyfsat.

trostar.gif till Wilmer, har ingen hjälp att komma med men förstår precis hur förbannad man blir. Ge dig inte, så kan de väl inte behandla dig!! "Du kan uppleva det som...", är de inte kloka eller?! ranting.gif


Wilmer är för snäll, det är nog det som är problemet, jag hade DÖDAT dem! giggle.gif
Vi har jämfört abbonemang i skärgården runt VÄnern nu i sommar, och haft med oss Tele2, Telenor och Telia-mobiler. Och Tele2 är klart sämst, därefter kommer Telenor och Telia är bäst. Men det varierar såklart över landet, man får väl kolla hur det är där man oftast vistas. Att det tydligen ändrar sig som i Wilmers fall, är ju svårt att skydda sig emot, det är ju rent jäkla bedrövligt, för oftast binder man ju sig för ett antal månader.... USCH och SKIT för ALLA mobilleverantörer som inte står för sitt ord! sad.gif
Wilmer
Tack för sympatin.. De kommer inget göra åt det eftersom min fakturaadress är en annan än där jag bor, så jag vet inte vad jag ska göra. Jag påtalade ju att det var HÄR jag bor och behövde ha täckning när jag skaffade abonnemnaget, då var tre bäst så vi valde det. Detta i butiken. Hade jag vetat hur viktigt det var hade jag begärt skriftligt på var abonnemanget kan förväntas fungera. Visst är det sjukt, det är ju inte HEMMA man normalt vill att det MOBILA nätet ska fungera eller? Nu är det ju så i mitt fall tyvärr så hjälper det inte mig. Nu är det dessutom fel på mobilen jag fick i utbyte så den ska skickas in igen, kameran fungerade inte och inte heller täckningen. Nödsamtal i Örebro, så dålig täckning har inte ens tre får jag hoppas. Tre supporten per telefon har varit mycket trevlig och hjälpsam (inte deras fel med bestämelserna) men tre butiken jag varit i, att de har kunder kvar är ett under. Synd när så många går arbetslösa att sådana oserviceminded människor har kvar sina jobb, känns lite orättvist.
Meriona
Bläääää! Allmäna Reklamationsnämnden tycker jag ska få ett klagomål! ranting.gif
Wilmer
Jag har berättat för de andra med tre härute, de ska ringa och klaga. Alla tror ju att det nog är hos dem, deras telefon etc. det visade sig vara mera utbrett när jag frågade de andra och vi slog våra kloka huvuden ihop. De har ju avtalsadressen här, så då borde ju tre agera??? Jag ska få en fungerande telefon igen innan jag tar tag i det för min del.
Wilmer
Vilket hån den nya tre reklamen är!! Slå sönder jacken, jag hoppas HOPPAS att ingen går på den niten. De som felanmält nätet här där jag bor, varav det finns de som har det som enda abonnemang, har fått till svar "tack för din felanmälan. Vi kommer tyvärr inte göra något åt problemet". Jag som har fakturaadress i stan hade inget ut av att felanmäla trots att det var för att använda här som jag tecknade abonnemanget. För ett år sedan var täckningen perfekt, när sedan folk gått på niten att skaffa tre-abonnemang så försämrades det för att tydligen inte åtgärdas. Bra sätt att ragga kunder snabbt och sedan ha dem bundna utan att behöva se till att där finns något nät. Ni som funderar på tre, tänk efter mer än en gång är mitt råd. Servicen är likamed noll, kanske är bättre om man bor mitt i någon stor stad, men defenitivt inte här i vårt hörn av Sverige. Blä för tre ranting.gif
Motti
Ja här köt vi mobilt både telefoni och data genom Telia och det fungerar strålande bra !enligt expertisen är Telia bäst på Mobilt telenät och data nät,som sakt här fungerar det kanon bra- thanks.gif
Wilmer
När jag skaffade nytt abonnemang kollade jag nogsamt med affären vilka som hade täckning här, Telia har inte bra täckning tyvärr. INte nu heller vet jag eftersom jag har det på jobbmobilen, Telia är sämre än Comviq men numera bättre än tre.
ängsvädd
Guuud vad irriterande - hoppas det löser sig!

Bra att du gått ihop med några andra!
Wilmer
Vi har en lokal hemsida, jag funderar på att ta upp problemet där för att nå fler här så de felanmäler om de har problem. Hoppas inte fler råkar ut för samma grej som vi..
henriks
Mobilitet och trådlöst.... myass!

Min erfarenhet är att om man oavsett operatör skall få en telefon till att fungera så bra som möjligt gäller det att stänga av 3G funktionerna - om man inte vill ha telefonen sittande i en laddare stup i kvarten.

Problemet är då att det begränsar urvalet av operatörer högst avsevärt - GSM nätet är det nog telia som har bäst täckning på.

Jobbmobil har jag telenor - som är fullständigt värdelöst om man inte står still när man pratar i telefon - då funkar det rätt ok
mobilt internet - 3 - men då spelar ju batteritiden ingen roll, datorn förser det med ström, funkar faktiskt riktigt bra, men långsamt
privat mobil - telia med 3G nätet avstängt = helt OK för mig, visst finns det en och annan fläck med dålig mottagning men...


Slutsats: Att säga upp telejacket, så att de har en chans att riva ner det trådbundna nätet.... ojoj vilket misstag, skanova vill inget hellre än att slippa underhålla kopparnätet på andsbyggden, men man lär aldrig kunna ångra sig, har man en gång blivit av med tråden kommer det att vara svindyrt att få tillbaka den!

Fram för fibernät till ALLA hus (puh.... minst lika svindyrt...)
Wilmer
När jag snart flyttar till hus med telefon indraget igen ska jag dyrka ledningarna och tillbe dem varje kväll.
ängsvädd
Jag har alltid varit skeptisk till trådlöst och hellre velat ha ADSL-bredband - vilket jag är mycket nöjd med. Men tyvärr har inte alla den möjligheten verkar det som sad.gif
skogstroll
CITAT (takstigen @ 10-08-2009, 12:59) *
Telia är bäst!!!!!!!!!!!


ja telia är bäst - på att överfakturera!!!
MariaS
Hur har 3 tänkt sig att vi ska ha det trådlöst då? Här får vi ju inte ens in 3G-signalen! Knapps att vi har GSM. Den gamla kopparkabeln som kommer via stolpar är vad vi har haft sen 1960 och de lär nog inte bytas ut i brådrasket heller har jag förstått. Däremot är de flitiga på att reparera den gamla kabeln. På de hundra metrarna som kabeln hänger över vår tomt, finns det inte mindre än 7 skarvar just nu. Fin fin kvalitet...
Wilmer
CITAT (ängsvädd @ 20-09-2009, 11:47) *
Jag har alltid varit skeptisk till trådlöst och hellre velat ha ADSL-bredband - vilket jag är mycket nöjd med. Men tyvärr har inte alla den möjligheten verkar det som sad.gif


Nja, man kan ju dra in telefon i huset, men det är ju så nedrans dyrt!

Maria, tala tyst om kopparn i kabeln annars försvinner den en mörk natt.
MariaS
CITAT (Wilmer @ 20-09-2009, 23:37) *
Nja, man kan ju dra in telefon i huset, men det är ju så nedrans dyrt!

Maria, tala tyst om kopparn i kabeln annars försvinner den en mörk natt.

Då får jag väl anlita 3 då rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Wilmer
sweatingbullets.gif Säg INTE att jag inte varnat dig. Nu har föresten lånetelefonen pajjat också, och min ser jag inte röken av. (Den nya jag fick i utbyte vid reklamation fungerade inte, men det tar tydligen en månad att komma på hur det ska lösas..).
Wilmer
ranting.gif Nu har det gått ytterligare (på fredag) TRE veckor sedan jag ringde sist och de sa att telefonen var på väg. Nu när jag ringer så vet de ingenting, finns inget ärende på numret osv. osv. så ja, jag kan inget göra säger grabben. Ja, men tack då, ta er räkning och stoppa upp någonstans, för jag har INGEN MOBIL ATT RINGA MED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tre kanske betyder TRE år TRE månader TRE veckor och TRE dagar med räkning och utan telefon?

Måste hem och leta efter alla lappar jag har, för någon kartong med vad-det-nu-var nummer på fick jag defenitivt inte med när jag fick den nya telefonen, den fick jag i näven i tre btuiken på torp.



Varning, skaffa inte tre som fast abonnemang om du vill kunna ta emot och ringa telefonsamtal
Ralf
Jag antar/hoppas att du skriver pappersbrev(med mottagningsbevis, det brukar ta) till dem o bestrider alla deras räkningar tills vidare.


När jag tjafsat med NetOnNet i flera månader skrev jag pappersbrev som skickades med mottagningsbevis. Jag skrev
att jag ville häva köpet då repratation tagit orimlig tid, 3 månader. Då blev det fart på dem.
MariaS
CITAT (Wilmer @ 14-10-2009, 10:20) *
ranting.gif Nu har det gått ytterligare (på fredag) TRE veckor sedan jag ringde sist och de sa att telefonen var på väg. Nu när jag ringer så vet de ingenting, finns inget ärende på numret osv. osv. så ja, jag kan inget göra säger grabben. Ja, men tack då, ta er räkning och stoppa upp någonstans, för jag har INGEN MOBIL ATT RINGA MED!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tre kanske betyder TRE år TRE månader TRE veckor och TRE dagar med räkning och utan telefon?

Måste hem och leta efter alla lappar jag har, för någon kartong med vad-det-nu-var nummer på fick jag defenitivt inte med när jag fick den nya telefonen, den fick jag i näven i tre btuiken på torp.

Varning, skaffa inte tre som fast abonnemang om du vill kunna ta emot och ringa telefonsamtal

ranting.gif ranting.gif ranting.gif Synd att du inte fått tillbaka telefonen, då hade du kunnat slå dom med den...
Wilmer
CITAT (Ralf @ 14-10-2009, 10:59) *
Jag antar/hoppas att du skriver pappersbrev(med mottagningsbevis, det brukar ta) till dem o bestrider alla deras räkningar tills vidare.
När jag tjafsat med NetOnNet i flera månader skrev jag pappersbrev som skickades med mottagningsbevis. Jag skrev
att jag ville häva köpet då repratation tagit orimlig tid, 3 månader. Då blev det fart på dem.

Kan jag få en personlig assistent som tar hand om det? Har inte ens haft tid att ringa o klaga wacko.gif
Wilmer
Nu står tre o gör reklam för att avskaffa fasta nätet ute på vårt köpcentrum, jag kanske ska stå där och ha en egen kampanj ranting.gif devil.gif

I allafall så damp tillslut telefonen ner på konsum efter att jag gett upp då inte ens personen jag ringde på tre kunde se något ärende längre eller hade någon aning om vad som hände, tyvärr tack och hej så var det inte mer med det. Jag förlikade mig med tanken på att ha förlorat min telefon för alltid och skulle säga upp abonnemnaget (går som tur är ut i januari) när mitt BREDBANDSABONNEMANG (tre) ballade ur. Ringde och fick tips om vad det kunde vara, frågade samtidigt lite försiktigt om min telefon.. Ja den, den ligger på konsum bara att hämta. blink.gif hemma låg lappen i brevlådan, bara att hämta ut en ny telefon (det tog bara nästan FYRA månader, TRE hade väl passat bättre). Den jag fick ut var grå, inte lila, kanske därför det tog sådan tid??????????????

Nåväl, nu är jag utan internet istället, allt kan ju inte fungera samtidigt. Grabben jag pratade med först hade visst fel, så jag har väntat på ett onödigt chip en vecka som inte fungerar. Spännande och se hur länge jag ska hålla på med detta sweatingbullets.gif
Myosotis
CITAT (Wilmer @ 03-11-2009, 16:49) *
... (det tog bara nästan FYRA månader, TRE hade väl passat bättre). Den jag fick ut var grå, inte lila, kanske därför det tog sådan tid?...

laugh.gif


Det är ju helt otroligt hur de behandlat sina kunder. trostar.gif Tack för varningen, jag kommer inte att skaffa tre i alla fall. Inser de inte att folk tipsar varandra och att de själva förlorar på sin dåliga service?! Hur länge har du varit utan internet nu? Tänker de göra något åt det?!
MariaS
Hon har fått klara sig utan internet hemma i två veckor! <med 3:s hastighet, lär hon hinna skaffa både fast abonemang och ADSL innan 3 fått foten ur...
Meriona
OM jag ser de där lokala representanterna så LOVAR jag att stega fram till dem och högljutt utbrista SÅN JÄVLA SKIT VILL JAG INTE HA!... Jag kan bjuda på det som har Telia..... w00t.gif Allt för själva klagandets skull!
Meriona
Funkar det nu då igen Wilmer eller va?
Ralf
CITAT (MariaS @ 03-11-2009, 18:28) *
Hon har fått klara sig utan internet hemma i två veckor! <med 3:s hastighet, lär hon hinna skaffa både fast abonemang och ADSL innan 3 fått foten ur...

Om dom inte river ner kopparledningen innan dess....,
MariaS
CITAT (Ralf @ 06-11-2009, 20:42) *
Om dom inte river ner kopparledningen innan dess....,

skulle mööööjligen va det då, men jag tror att de har börjat gräva ner fiber där ute med, så hopp finns det ju giggle.gif

i alla fall för fast anslutning
Meriona
TRE suger fortfarande förstår jag..... nuke.gif Sicken skit.
MariaS
Kan meddela att hon varit inne på en annan sida och provkört sitt numera kanske fungerande modem...
Meriona
Aha det var därför det funkade en kort stund igår kväll? .)
MariaS
CITAT (Meriona @ 07-11-2009, 20:02) *
Aha det var därför det funkade en kort stund igår kväll? .)

Japp, resten av tiden har nog mer gått åt till flytt än surftestande misstänker jag...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon