Anette W
Jag sådde några (köpta) lupinfrön med annorlunda färger. Jag försökte sprida dem, men det ser jag ju nu när de kommit upp att jag misslyckades med. Ska man försöka flytta isär dem och i så fall när? Nu är dom ca 3-4 cm höga.

Hälsningar från en ivrig, relativt färsk trädgårdsentusiast, som just nu håller på med massor av projekt som ni märker; Beskärning, nyplantering, frösådd, sticklingar, flytt av växter, trädgårdplanering, utrotning av knölklocka (suck) m m. Också ska man jobba också.
MariaS
Om dina sådder har börjat få sina första karaktärsblad, kan du försiktigt lyfta upp dem ur såkrukan och sätta dem en och en i andra krukor. Lyft upp dem med en glasspinne eller annat lämpligt föremål, så du inte skadar rötterna.
Anette W
Glömde skriva att jag sådde dem utomhus direkt i rabatten. De är kanske känsliga att flytta ifall det blir sol.
MariaS
Har du sått dem direkt i rabatten, kommer de gallra sig själva. De svagaste kommer dö inom en snar framtid. Annars gäller samma sak här, lyft upp de största försiktigt och plantera längre bort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon