Ramoth
Måste erkänna att jag inte förstår hur det överhuvudtaget kan funka att den som svarar i telefon blir den som får betala när vissa obskyra "företag" hör av sig.
Hur ska man kunna skydda sig mot så´nt?
Sluta svara i telefon överhuvuttaget? ranting.gif
Sluta använda telefon och istället skicka brev? Jo, posten skulle väl uppskatta det förstås ...

Å telefonförsäljare som ringer fast man är med på nixlistan ... ranting.gif

Senaste samtalet - ja samtal och samtal - de lade genast på när jag svarade - kom från 0550-79 11 85

Mutter, mummel ... no.gif
Hannele
att de "slänger" på luren beror på att en maskin ringer upp och någon annan hann svara före dej.
Chamomille
Skitirreterande är det iaf. 0470515236 är det som terrar mig dagligen ranting.gif
Gossen Ruda
Men hur kan det bli att den blir uppringd får betala? Är det något nytt knep dom använder sig av?
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 29-07-2009, 12:47) *
Men hur kan det bli att den blir uppringd får betala? Är det något nytt knep dom använder sig av?

Det var en bra fråga. Är det verkligen så?
AnneMysan
Har också ett telnr som ringer upp mig flera ggr om dagen. 04556600699. Hittade företaget på Hitta.se och även Googlade på det. Hittade många som tydligen har samma problem. En Dialer som ringer upp bara och om någon försäljare är ledig, går samtalet till den personen. Men oftast får jag ingen i luren och det bara klickar till och avslutas. Jag mailade företaget och hotade dom med konsumentverket (som redan fått påstötning) om inte mitt nr ströks ur deras listor. Inget samtal igår iaf, men jag får väl se.
Chamomille
Känner igen det numret också angry.gif
Gossen Ruda
Nu får jag inga såna samtal pga nix, men är det någon som har försökt blockera linjen? Dvs, när man får ett sånt samtal och kopplas till en babbeltyp så bara var tyst. När h*n har tröttnat efter några hallå så lägg inte på luren utan lägg den vid sidan av telefonen. Då håller ni linjen tills tidsövervakningen tar ner den, kommer inte ihåg om det är 30 eller 90 sek. Lite jävulskap tillbaka. laugh.gif
Chamomille
Vi är med i Nix. Spelar ingen roll. Tydligen.
Berith
Peppar peppar... hit har ingen obekant ringt på hela sommaren, och vi är inte med i Nix.

Om det är så att det flera gånger är tyst i luren när jag svarar, brukar jag säga när det väl är nån där att 'nähädu, ville du inte prata förut så kvittar det nu!'

Eller så säger jag att 'ni ringde ju igår! hur ofta ska jag behöva svara på dom frågorna egentligen??'
Meriona
Jag har hemligt telefonnummer, också ett bra sätt att slippa de där envetna väskdängarna... Räcker att de ringer till jobbet sjuttielva gånger om dagen... Min chef tycker att jag är lagom bitchig, för han slipper de flesta därmed... laugh.gif
mojan
På denna sida http://www.vemringde.se/ kan ni kanske hitta era terrornummer. alien.gif

Jag hittade det "företag" som ringde till mig. ranting.gif ranting.gif

Lyckades få tag i "Kundtjänst" som lovade att samtalen skulle upphöra. Icke! mad.gif
Då flög den lede devil.gif i mig och jag mejlade varenda gubbe i företagsledningen. Det tog skruv!
En informationschef hörde av sig (via mejl) och nu är jag äntligen kvitt dessa oombedda samtal.

Stå på er! Vägra säljsamtal ni inte bett om!
AnneMysan
Firman som ringer mig heter First Base Sales. På deras hemsida finns en ruta man kan skriva i, om man inte vill att dom ska ringa. Och eftersom aldrig någon är i luren, när man svarar, vet man ju inte vad dom ska sälja ens. Nu är det 2 dagar som jag sluppit samtal, så kanske det räckte att maila dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon