mjamte
Hej!
I våras flyttade jag in i ett hus. Det har varit spännande att se hur det växer och blommar. Trädgården och blomsterrabatten känns väldigt välplanerad (så vitt jag kan bedöma); det blommar i omgångar och någon ny växt slår ut nästan varje vecka, så jag har haft blomster omkring i stort sett hela sommaren. Nice.
Min plan har varit att denna sommar bara se vad som finns och därefter börja fundera på ev förändringar.
Ett stort problem är att det är otroligt mycket gräs i rabatten närmast huset. Tror inte att den har skötts så väl de senaste åren. Jag misstänker att jag måste göra om allt från början, eftersom det är så mycket ogräs att det kommer vara omöjligt att rensa bort.
Undrar då till att börja med: NÄR ska man plantera om? Ska jag göra det nu inför hösten, eller ska jag vänta till våren?
Undrar också om det är möjligt att behålla de gamla blommorna och sas återplantera dem?
Jag är fullständig nybörjare på det här med trädgård, rabatter och blommor och växter...
Tacksam för svar och hjälp!
HelenJ
Jag har svarat på detta inlägg i tråden du skapade i avdelningen "Småprat om trädgård".
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=89351

Det är inte så bra att lägga samma fråga i flera trådar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon