Full version: har ni koskräck?
aanderss
bilden är på min morfars arrandators kor
MariaS
Ååååå vilken söt liten MYSKO! wub.gif Gissar på en Jersey eller....
aanderss
vad jag vet så är de en kviga mer vet jag inte
Piccante
jag lider inte av koskräck. Är däremot reserverad mot terriers unsure.gif
MariaS
CITAT (aanderss @ 18-07-2009, 20:00) *
vad jag vet så är de en kviga mer vet jag inte

giggle.gif Jag syftade mer på rasen...
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-07-2009, 20:02) *
giggle.gif Jag syftade mer på rasen...

ja jag vet inte
MariaS
Jodå, visst ser det ut som en Jersey tillsammans med några SSB
Myosotis
wub.gif
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-07-2009, 20:07) *
Jodå, visst ser det ut som en Jersey tillsammans med några SSB

jaha så mycket om kor kan jag inte
MariaS
CITAT (aanderss @ 18-07-2009, 20:08) *
jaha så mycket om kor kan jag inte

Tja, man var ju gefter me ena bonnapôjk nôrra år se. Så något borde ju ha fastnat efter det whistling.gif
CillaM
CITAT (aanderss @ 18-07-2009, 19:57) *
bilden är på min morfars arrandators kor

En mysko mysko? Älskar kossor, sävliga, glada, lugna, busiga, envisa, och alla med underbara ögon!
aanderss
CITAT (MariaS @ 18-07-2009, 20:10) *
Tja, man var ju gefter me ena bonnapôjk nôrra år se. Så något borde ju ha fastnat efter det whistling.gif

jag vet iaf vad en kviga är
skånepåg
Min pappa e bonde så jag e uppväxt med kor, roliga djur aldra mest med kalvar när de ska sutta på fingrarna det e rätt häftigt biggrin.gif
*Stintan*
wub.gif kossor!
Chamomille
CITAT (aanderss @ 18-07-2009, 20:00) *
vad jag vet så är de en kviga mer vet jag inte

giggle.gif

CITAT (skånepåg @ 18-07-2009, 20:17) *
Min pappa e bonde så jag e uppväxt med kor, roliga djur aldra mest med kalvar när de ska sutta på fingrarna det e rätt häftigt biggrin.gif

Ja det är gulligt wub.gif
Huggorm
Dom smakar gott också
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 18-07-2009, 20:47) *
Dom smakar gott också


rotfl.gif
KURT
Prova att gå in i en hage med nervösa ungdjur som hela tiden panikartat springer i en mycket tät flock åt olika håll, och som både är extremt nyfikna, men också mycket rädda.
skogstroll
Grannen har ungkossor på somrarna som betar på sina ängar, en vacker dag rymde de och galopperade längs gatan. Upp på ett berg sprang de allihop.... de hade nog lite hemlängtan i alla fall för jag drog ner dem från berget. Sen kom ko-ägaren lite senare och föste hem dem haha.. vilken galen upplevelse giggle.gif
Wilmer
Men får man vara så söt smiley_small_hug.gif kom till mamma. Jag har inte ko-skräck, har världens goaste kossor med kalvar som grannar i sommar.


wrigg på sommarlov.jpg

Ja det blåa är min häst då, men det andra är hereford kossor.
MariaS
Ja sötast är väl den blå kossan i mitten giggle.gif
Kajsa i Arvika
Ingen koskräck här.. mer eller mindre uppvuxen i grannens lagård...
Farbror Blå
inte van med stora djur sen jag var liten. Blev skrämd av en jättehäst en gång och sen blev vi kortdärefter invaderade av kossor, när en inhägnad hade brustit och dom kom för att se vilka vi var. Vi små barn blev instängda i bilar och annat, medan de vuxna ( också de flesta ovana) skulle driva dom tillbaks
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon