Full version: hjälp, jag somnar
Fny
är på jobbet idag lite innan jag egentligen behövde, och jag bara suttit här på odla och softat... men fasiken vad trött jag börjar bli... urrrkkk... om en halvtimme eller så måste jag sätta fart och öppna butiken (sommarjobbar i museishop)... men det känns bara smärtsamt att röra på sig... tröööööööttt....
MariaS
Ja, vissa dagar bara är såna. Särskilt när man måste jobba när alla andra är lediga. Men jag kan trösta dig med att det går över. kram2.gif Du får ta en kopp kaffe och piggna till...
Fny
tack Maria! kompiskram.gif
Pia L
Man kan känna så fast man inte arbetar men har för mycket att göra ändå, med det här vädret så kan man inte bli annat än trött.....nu vill jag ha sommar och sooool så att man får tillbaka orken, här hinkas det kaffe för fullt för att vakna till
Myosotis
trostar.gif Jag blir också trött av hettan och att sitta inne hela dagarna, skönt att jag inte har några måsten.
Istället för att försöka hålla dig vaken: Försök sova 5 minuter. Sätt dig någonstans där du kan vara ostörd, toaletten i värsta fall, sitt bekvämt och håll en nyckelknippa eller liknande i handen över golvet. Om du lyckas somna slappnar handen av efter 5-10 minuter när sömnen blir djupare, nyckelknippan trillar ner på golvet och väcker dig. tummenupp.gif Att vakna i just den sömnfasen gör att man känner sig utvilad och får lättare att klara dagen sen. Testa!
Fny
hihi vilket roligt tips =) måste testas nån gång! Men inte nu, för nu är det äntligen dags för mig att dra igång. Toaletterna ska städas, kassorna ska öppnas och besökarna ska lockas in. Tjohej för massor av försäljning denna dag!
Meriona
Har du vaknat? unsure.gif
Fny
nope blush.gif måste bara vara allmänt seg idag... och jag misstänker att jag håller på att bli förkyld, för näsan rinner hela tiden...
Meriona
usch då, din stackare! Det är väl inte svininfluensa? unsure.gif
Farbror Blå
CITAT (Fny @ 16-07-2009, 15:05) *
nope blush.gif måste bara vara allmänt seg idag... och jag misstänker att jag håller på att bli förkyld, för näsan rinner hela tiden...


snorunge? giggle.gif


hoppas du kryar på dej
Fny
giggle.gif
tackar=)
MariaS
Och nu har du förstås kommit hem och är huuuur pigg som helst giggle.gif
Fny
nä tyvärr så var jag fortfarande på museet... jag var inte bara den som öppnade utan även den som stängde, vilket betydde att jag behövde övernatta... så jag jobbade från 9 på morgonen till halv nio på kvällen ungefär... och nu är det då självklart jag som öppnar idag igen... känns som att mitt liv utanför museet är smått icke-existerande just nu... blink.gif Men idag är jag iallafall pigg och glad, woho!
Meriona
Vad är det för mysko museum som har så långa öppettider? confused.gif

Du har väl sett den där filmen "En natt på muséet?".... Huvva, jag hade ALDRIG vågat sova över... wacko.gif

Skönt att du är pigg idag ändå, nu är jag trött istället. Skickade du hit något? blink.gif
Fny
Japp jag skickade över den lilla sömntomten som terroriserade mig igår! biggrin.gif

Museet har inte så särskilt långa öppettider egentligen, vi stänger vid halv sju, men sen gäller det för den av oss som är kvar att räkna kassan och redovisa samt städa toaletter och sånt skit... Och sen på morgonen är man då här tidigt och dammsuger hela stället och ställer i ordning nån timme innan vi öppnar vid halv tio... så då blir det ganska långa dagar... även om vi oftas inte behöver både öppna och stänga på samma dag, utan vi turas om... men igår var en sån där jobbig dag... Idag får jag däremot åka hem tidigt och räknar med att sitta hemma på uteplatsen med en kall öl redan klockan sju! biggrin.gif Nämnde jag att det tar tre och en halv timme för mig att ta mig till jobbet? Urk... tur att det bara är ett sommarjobb!
Meriona
Va - 3,5 timmar? Stackare! Hoppas du får bra betalt då, så att det är värt det...
unsure.gif
Myosotis
blink.gif Är du med i facket? Såna arbetstider plus resetiden ska man väl inte utsättas för! Inte konstigt om man blir trött!!
Fny
tja 1,5 av de timmarna är faktiskt betald restid så det är inte fullt så illa som det låter... men visst blir det lite mastigt de dagarna då jag inte sover över utan reser fram och tillbaka... sju timmar resa då med cykel, tåg och båt. Men själva jobbet är jättetrevligt, underbar plats, underbara människor och om inte bra så åtminstone hyfsad lön. Så jag är glad! tummenupp.gif
skånepåg
CITAT (Meriona @ 17-07-2009, 08:31) *
Vad är det för mysko museum som har så långa öppettider? confused.gif

Du har väl sett den där filmen "En natt på muséet?".... Huvva, jag hade ALDRIG vågat sova över... wacko.gif

Skönt att du är pigg idag ändå, nu är jag trött istället. Skickade du hit något? blink.gif


En natt på museet 2 e mycket roligare biggrin.gif
Fny
jag skulle då inte vilja spendera en natt här på museet heller faktiskt... en hel del av de andra av personalen har sett spöken... Själv har jag inte sett dylikt här inne, men däremot sett mystiskt figur mitt i natten några minuter bort som verkade vara osynlig för de andra, och hört kvinnoskrik uppe från skogen på kvällen... hua mig... hoppas bara att det inte var någon stackars turist som ramlat och skadat sig där uppe i skogen! (kan nämna att museet ligger på en liten ö med inte särskilt mycket folk... nån som kan gissa vilket museum det är? tongue.gif)
Meriona
Nä, är inte så bekant med den delen av Sverige - berätta! g.gif

Fy så obehagligt att du sett och hört såna mystiska saker - ryyyyys! crazy.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Fny @ 17-07-2009, 10:12) *
jag skulle då inte vilja spendera en natt här på museet heller faktiskt... en hel del av de andra av personalen har sett spöken... Själv har jag inte sett dylikt här inne, men däremot sett mystiskt figur mitt i natten några minuter bort som verkade vara osynlig för de andra, och hört kvinnoskrik uppe från skogen på kvällen... hua mig... hoppas bara att det inte var någon stackars turist som ramlat och skadat sig där uppe i skogen! (kan nämna att museet ligger på en liten ö med inte särskilt mycket folk... nån som kan gissa vilket museum det är? tongue.gif)



Museet på Birka (Björkö)??
Amaryllis
CITAT (Fny @ 17-07-2009, 10:12) *
jag skulle då inte vilja spendera en natt här på museet heller faktiskt... en hel del av de andra av personalen har sett spöken... Själv har jag inte sett dylikt här inne, men däremot sett mystiskt figur mitt i natten några minuter bort som verkade vara osynlig för de andra, och hört kvinnoskrik uppe från skogen på kvällen... hua mig... hoppas bara att det inte var någon stackars turist som ramlat och skadat sig där uppe i skogen! (kan nämna att museet ligger på en liten ö med inte särskilt mycket folk... nån som kan gissa vilket museum det är? tongue.gif)

Åh åh........ ääähhh kommer inte på namnet! Men ligger det i Stockholm där turister kommer med båt?
Fny
bravo.gif bravo.gif bravo.gif

bravo!
Amaryllis
Björkö var det ja! haha!
MariaS
Men blink.gif dit var vi alltid på skolresa, när jag var barn (för eeeeevigheter sedan) Vi hade alltid picknick i skogsdungen vid landstigningen. Det var nog det roligaste på den resan giggle.gif
Rosmarin
CITAT (Myosotis @ 16-07-2009, 10:11) *
trostar.gif Jag blir också trött av hettan och att sitta inne hela dagarna, skönt att jag inte har några måsten.
Istället för att försöka hålla dig vaken: Försök sova 5 minuter. Sätt dig någonstans där du kan vara ostörd, toaletten i värsta fall, sitt bekvämt och håll en nyckelknippa eller liknande i handen över golvet. Om du lyckas somna slappnar handen av efter 5-10 minuter när sömnen blir djupare, nyckelknippan trillar ner på golvet och väcker dig. tummenupp.gif Att vakna i just den sömnfasen gör att man känner sig utvilad och får lättare att klara dagen sen. Testa!


Denna så kallade "nyckelsömn" hjälper faktiskt. En fantastisk energigivare som inte tar lång tid och man känner sig som en ny människa efteråt. tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif Testa!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon