Full version: Physalis
Motti
Har fått ett pyhysalisskott av min dotter som vuxit till sig regält och det blommar nu men det står inne ,frågan är ?kan jag få frukt på det fast det står inomhus eller måste det ut`?
Susalusa
Blommar det, så blir det väl frukt också? Kan du inte avhärda och sätta ut det då, om du är osäker?
Eva 33c
Problemet inne skulle väl kunna vara det där med pollinering i så fall. Men oftast flyger det ju omkring ett och annat flygfän även inomhus, annars kan man väl skaka plantan lite eller "röra om" försiktigt i blomman.
Irene_L
Du får berätta sen om du fick någon frukt!
Motti
Ja visst har vi flygfän inne !vi bor ju på landet rolleyes.gif Fast just nu är ju vädret hopplöst oberäkneligt så man vet ju inte om den tål att komma ut i regn och rusk,men den fortsätter att blomma,men blir det fint väder ska den nog få komma ut och stå vid södervägg i lä.Men det är ju så spännade att den blommar giggle.gif Hoppas jag får frukt på den om så bara en rolleyes.gif


Mvh Motti
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon