Full version: Pool,
Monchichii
Hej,

Jag har en liten pool på baksidan av huset, dvs en sådan uppblåstbar på 2300 liter.
Igår upptäckte jag att det fanns mygglarver i polen, och jag har gått runt med håven och försökt ta upp alla.
Dock finns det många kvar. Jag kör både mitt pumpfiler någon timme på kvällarna och jag har klor .
Har någon ett tips hur man får bort mygglarver i sin pool?


//Nina
Pia L
Lite diskmedel?
andersen
Säjer som Pia prova diskmedel.
Monchichii
Ska testa det, hoppas det inte blir några problem om jag ska bada sedan.
Berith
Låter lite att köra filtret bara nån timma varje kväll, vi kör dygnet om.

Vi har inte mygglarver, men några andra små svarta XXX som bits. Går med håven ofta ofta, och suger upp med "poolvårdssetet" som finns en bit ner på sidan. Fastnar en massa XXX i den lilla påsen som man bara kan vränga och tvätta ren.
Miro
Om du inte vill ha diskmedel i badvattnet kanske lite större mängd två funkar. Poängen är ju bara att bryta ytspänningen...
Monchichii
Jag läste någostans att det enbart skulle låta den gå 30 till 45 min minuter per dag. Men om man kan köra längre, då köra jag längre. Men man ska väl stänga av den när man inte badar?
Jo, jag har ett städset..men så kan jag inte koppla ihop vattenslangen på regnröningspryler. Jag kanske måste köpa något så gör att dessa delar kan kopplas samman.

Vad gör man sedan på hösten, vart ska man "dumpa" vattnet?
Jag har sett slangar man kan köpa...

//Nina
Tobb
enklaste borde vara att ta bort slangen som går till filterpumpen? och bara se till att vattnet inte rinner in mot huset.
*Stintan*
Hur bra är det att hälla ut klorvatten på tomten? Får man överhuvudtaget göra det?
Chamomille
Jag tycker det verkar konstigt att myggor lägger larver i klorat vatten. Har du klorat för lite?

Detta har aldrig hänt mig.
Inga från Närke
CITAT (Monchichii @ 02-07-2009, 13:40) *
Hej,

Jag har en liten pool på baksidan av huset, dvs en sådan uppblåstbar på 2300 liter.
Igår upptäckte jag att det fanns mygglarver i polen, och jag har gått runt med håven och försökt ta upp alla.
Dock finns det många kvar. Jag kör både mitt pumpfiler någon timme på kvällarna och jag har klor .
Har någon ett tips hur man får bort mygglarver i sin pool?

//Nina


Har du ingen granne som har akvarium, be dem gå och fånga upp mygglarverna för fiskarna älskar det.
Sedan hur länge pumpen ska gå har vi i alla fall ca 8 timmar/dag, har för mig att det stod så på instruktionen.
Vi köpte också rengörningssetet men fick inte heller det att passa eller så förstod vi oss inte på hur man gör så vi har inte använt den. Det ligger lite grus m.m. i botten och det får vara, annat samlas upp med håven varje dag.
Vi badar inte i den själva utan den är till vår lilla hund Nemo för hans rehabilitering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon