Full version: Är du barnslig?
niklas828
Idag gick jag runt och filurade kring att "växa upp", samla vuxenpoäng och att vara så himla livsmogen osv..

Och kom fram till detta, att egentligen så växer ingen av oss upp, vi är alla precis lika barnsliga!
Oavsett klass, ålder och kön.

Men vi visar/bejakar det bara på olika sätt. Hur gör ni själva för att sätta den rent obetydsfulla leken i ett lekfullt och vardagligt perspektiv?


Christoffer
Det är många som går igenom vuxenpoäng, och många gör saker för "att det ska vara så",
och inte för att de egentligen vill det innerst inne; är rädda att inte vara normala.
Jag har hört skrämmande exempel på dem som tycker att dem är misslyckade om de inte
har fru och barn, då undrar man var egenvärdet har flugit bort någonstans.
En sak är att vilja, och en sak att man måste av sociala påtryckningar.

Själv är jag rätt barnslig, men inte barnsligt naiv, och barnsligare blir jag mer och mer
med åren smile.gif
Att försöka vara "mogen" hörde nog mera tonåren till, när man inte var "mogen", precis
som vissa unga flickor och pojkar överdriver sina könsroller för att de ännu inte blivit kvinnor/män.
niklas828
Jo, på det sättet hörde det ju tonåren till, men ta som vissa t.ex subkulturer där folk 1 30-35 års åldern springer runt i stilar och åsikter som hör till trotsiga 15-åringar,
det kallas inte längre barnsligt utan rent patetiskt, men skillnaden känns ibland hårfin.
Farbror Blå
äsch såklart vi är barnsliga allihop?=)
Eva-Helene
CITAT (Farbror Blå @ 28-06-2009, 14:16) *
äsch såklart vi är barnsliga allihop?=)

Japp! Självklart! Det finns ingen mening i att göra livet tristare än det redan är!
Red Top



Pia L
Jag anser mig inte barnslig, snarare torr, tråkig och en aning synisk.
Cathis
Japp, klart man är barnslig blush.gif
Farbror Blå
CITAT (Pia L @ 28-06-2009, 21:23) *
Jag anser mig inte barnslig, snarare torr, tråkig och en aning synisk.


näee, men i en sån här tråd??
guuu va barnslig du är giggle.gif
Biggan_
Jo jag är nog lite barnslig och har barnasinnet kvar!
En annan tant som också hade barnasinnet kvar var väl Astrid Lindgren!

Aqvakul
Jagär otroligt barnslig men försöker att vara vuxen när det krävs.
Myosotis
35 och jättebarnslig. yes.gif Jag har en teori: Folk skaffar barn för att de vill åka pulka. Vuxna brukar inte göra det, och för att det inte ska verka skumt behöver de barn att skylla på! Gäller förstås allt sånt där, t.ex. leka med leksakståg, pyssla, klättra i träd, äta glass, ha julgran, måla påskägg, spela boll osv. Jag behöver inga barn, jag åker pulka ändå! wink.gif
niklas828
Ja och att "tvingas" titta på gamla Astrid Lindgren filmer, och låtsas som att det är för barnens skull.
Myosotis
Precis biggrin.gif
Chamomille
Jag är skitbarnslig emellanåt. Skrattar högt när smöret kommer ut som maskar i hålen på tunnbrödet när jag rullar ihop det. T.ex.... Sambon är nog lika barnslig han för han skrattar åt mig då wacko.gif Själv leker han med radiostyrda helikoptrar och flamsar högt. Vem köpte dom? Jo jag blush.gif

CITAT (niklas828 @ 29-06-2009, 16:07) *
Ja och att "tvingas" titta på gamla Astrid Lindgren filmer, och låtsas som att det är för barnens skull.

Hennes filmer går ju inte att missa ohmy.gif Sitter som klistrad vid tv:n. Får skylla på att det är för sambons skull jag sitter och tittar.
Aqvakul
CITAT (Chamomille @ 29-06-2009, 16:34) *
Får skylla på att det är för sambons skull jag sitter och tittar.

rotfl.gif rotfl.gif
Meriona
Barnslig tycker jag är befriande oavsett hur gammal man är, jag blir glad när jag ser åldringar hålla handen eller pussas på stan, en mormor som hoppar på stenar med barnbarnet kan väl ingen skämmas för? wub.gif Själv har jag en särskild soffa proppfull med bara kramdjur, superbarnsligt, men det är enda sätter för mig att kunna ha tigrar, ekorrar, ormar, igelkottar och allt vad det är tillsammans inne i min lägenhet.... blush.gif

Däremot att klä sig opassande är inte smakligt oavsett hur ung/smal/hipp man är, FÖR naket är alltid för naket, FÖR mycket tatuerat är alltid för mycket tatuerat. Vissa människor har bara ingen stil och ingen finess.... sad.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 29-06-2009, 21:39) *
Barnslig tycker jag är befriande oavsett hur gammal man är, jag blir glad när jag ser åldringar hålla handen eller pussas på stan, en mormor som hoppar på stenar med barnbarnet kan väl ingen skämmas för? wub.gif Själv har jag en särskild soffa proppfull med bara kramdjur, superbarnsligt, men det är enda sätter för mig att kunna ha tigrar, ekorrar, ormar, igelkottar och allt vad det är tillsammans inne i min lägenhet.... blush.gif

Däremot att klä sig opassande är inte smakligt oavsett hur ung/smal/hipp man är, FÖR naket är alltid för naket, FÖR mycket tatuerat är alltid för mycket tatuerat. Vissa människor har bara ingen stil och ingen finess.... sad.gif


Väldigt moget skrivet av en "barnslig" person... flirting.gif kompiskram.gif
Meriona
Hihi eller börjar jag bara bli GAMMAL?! laugh.gif
Biggan_
CITAT (Meriona @ 29-06-2009, 22:03) *
Hihi eller börjar jag bara bli GAMMAL?! laugh.gif


rotfl.gif Ja du, var går gränsen?
Motti
Jag kan absolut vara barnslig fast jag är 56 år !jag tror det är oerhört viktigt att bejaka barnet i sig,mina barnbarn fyra och sex år tycker jag är jättekul när jag kan gå ner på deras nivå och fåna mig rolleyes.gif sen kan man ju också vara barnslig på ett negativt sätt typ vara tjurig när man inte får som man vill eller hämnas,ja sånt som är ovuxet confused.gif När jag träffar mina gammla barndomsvänninor kan vi vara urbarnsliga och nästan prata "bebispråk "med varan men på skoj,vi liksom blir "barn"på nytt fast på ett "vuxet "sätt giggle.gif Det hjälper en hel del att ta fram barnet i sig ibland ocj kunna "fåna "sig lite!prova någon gång vet jag naughty.gif
Farbror Blå
CITAT (Meriona @ 29-06-2009, 22:03) *
Hihi eller börjar jag bara bli GAMMAL?! laugh.gif


Ja fy, en del här börjar bli till åren, tycker jag..
Och det där med klädseln? vad är det för fel med sarong och flipp flopps??
Motti
Flipp Fl
Farbror Blå
CITAT (Motti @ 29-06-2009, 23:31) *
Flipp Fl


???
Jo, det är badtofflor i plast, som låter flipp flopp flipp flopp när man går=)
Motti
Hmmm !skrev ett väldigt inteligent inlägg om flipp flopp men halva försvann confused.gif Jo jag har sådana men kan inte med dom,får kramp i tårna ju !sandaler ska det va !
Aqvakul
Jag har just rest bort några dagar med tre av mina kamrater sen första klass i småskolan. Vi brukar göra en sån resa vartannat år. Snacka om att vi regredierar....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon