Full version: Saknar dig så!
Eva St
Saknaden är otroligt stor --- min underbara mor somnade in igår efter en kortare tids sjukdom.
Hon har varit den här människan ni vet som bara finns i alla lägen och för alla - jämt och ständigt i både glädje och sorg har man funnit trygghet och omtanke hos henne. Hoppas verkligen hon förstått vilken underbar människa hon varit och hur mycket hon betytt för oss alla som varit runt henne. Finns ju trots allt lite positivt i alla underbara minnen som vi har att plocka fram och njuta av.
Har faktiskt lånat en dikt som en odlamedlem skrivit som handlar om en mor och som både hon och jag tycker är så vacker - hoppas det är ok att jag lånat den
Kram från en sorgsen Eva
Biggan_
trostar.gif
Beklagar sorgen.
pejori
Beklagar verkligen din förlust... trostar.gif trostar.gif
Det finns inget som får en att känna sig så ensam i världen, som när man förlorar sin mamma. trostar.gif
Massor av styrkekramar...
Wilmer
trostar.gif
Eva St
Tack
Det värmer att ha Odlavänner ska ni veta!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram Eva
MariaS
trostar.gif
Eva-Helene
trostar.gif smiley_small_hug.gif
Biggan_
CITAT (Eva St @ 23-06-2009, 00:34) *
Tack
Det värmer att ha Odlavänner ska ni veta!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram Eva


Ja, här finns många underbara odlavänner som stöttar och peppar när det känns tungt och ledsamt! wub.gif ....och som bryr sej om hur man mår!
Wilmer
kompiskram.gif Det är så oerhört smärtsamt att förlora en nära, i början är det ju tilloch med fysisk värk! Man kan kanske aldrig veta om personen förstog hur mycket den betydde för sina nära, men iallafall så kände ju ni att hon fann en glädje i att göra gott för er, antar jag. Glädjs åt dina goa minnen och sörj din sorg. Stor kram kompiskram.gif
Orkidétjuven
CITAT (Eva St @ 23-06-2009, 00:17) *
Hoppas verkligen hon förstått vilken underbar människa hon varit och hur mycket hon betytt för oss alla som varit runt henne.


kram1.gif

Det visste hon nog. En mor vet allt. smile.gif
Lars-Olof Arvids
Du får en stor, varm tröstekram. trostar.gif

Olle
Aqvakul
trostar.gif kompiskram.gif
Sköt om dig!
Skruttis
Jag beklagar sorgen och skänker dig och din mor en tanke.
Irene_L
Beklagar sorgen! Skickar en tröst och styrkekram! trostar.gif
Alba
Jag tänker på dig och sänder en stor tröstande kram. smiley_small_hug.gif

Snöflinga

Förstår din saknad och beklagar verkligen. Men tror att någonstans finns hon och vakar över dig, det är bara det att hon inte syns ...
ängsvädd
Jag beklagar sorgen trostar.gif

Jag tror också att hennes själ finns kvar.
mamamaggan
Skickar en tröstekram trostar.gif

Mamma finns alltid och kommer alltid att finnas , så är det , oavsett om hennes kropp finns här eller inte. Min mamma som gick bort för drygt fem år sedan sitter på en molnkant och sparkar med benen medan hon ser ner på mig och sina barnbarn och ser till att vi har det så bra som möjligt.

Lady Hamilton
trostar.gif En stor tröstekram vill jag skicka till dig. Hoppas att du i all denna sorg ändå kan känna gädje i att fått ha en sådan underbar mamma Och jag tror också att din mamma har känt hur äskad o omtyckt hon var kram2.gif
Myosotis
trostar.gif Oj vad jobbigt, den värsta mardrömmen. Stackars dig, jag kan inte ens tänka mig hur hemskt det måste vara!!! -cry-.gif Se till att sörja ordentligt, det är viktigt! Stoor tröstekram!




emmas matte
trostar.gif trostar.gif känner med dig
zissi
Tänker på dig. trostar.gif

(Var med om detsamma för ca 1 år sedan. Ingen tröst i och för sig men förstår lite hur du har det.)
Eva St
smiley_small_hug.gif
Tusen Tack !!!!
till er alla för era tröstande ord och tankar de är guld värda i en sådan här stund. Känns gott att ha så mycket goa människor omkring sig som bryr sig som ni gör
En stor kram till er alla smiley_small_hug.gif
CillaM
Det är hemskt att förlora en av sina allra närmaste och jag känner verkligen starkt med dig. Många kramar och tankar till dig./Cilla
Boxer
Ingrid Zon3
Ledsen för din skull Eva. Det är tungt att förlora sin mor oavsett hur vuxen man själv är tror jag.

(Snart två år sedan min mamma gick bort. Tror att det värsta för mig var att alla hennes minnen försvann. Och mamma mindes allt!)
Betty
trostar.gif Så tråkigt Eva, det är tungt att mista sin mor, min gick bort för 8 år sedan. smiley_small_hug.gif , tänker på dig.
Sussie F-Flower
Fy, så tragiskt... -cry-.gif trostar.gif Varma styrkekramar från mig med...
Att mista sin mor som man har haft i hela sitt liv måste vara en av de tyngsta sorgerna som man går igenom.
Tänker på dig Eva i din stora sorg, och även jag tror att hon kommer att fortsätta att "finnas" vid din sida... yes.gif
smiley_small_hug.gif
Cathis
En stor smiley_small_hug.gif till dig Eva
Red Top
Tänker på dig! trostar.gif smiley_small_hug.gif
titti49zon6
Beklagar sorgen !
Din mor är nu en stjärna på himlen som tittar ned på dig och ger dig stöd och tröst
när du behöver det smiley_small_hug.gif
Egorina
Deltar i sorgen och kramar om. Det är svårt att mista sin mor, vet av egen erfarenhet. Men en mor lämnar inte sina barn bara sådär, tror att alla mammor sitter i sin himmel och håller ett vakande öga på sina barn för de är ju det käraste dom har. Jag har varje dag känslan att min mamma finns med om än på ett annat vis än förut, önskar jag kunde förmedla den känslan till dig. Var inte rädd för sorgen den är naturlig och hör till, tillåt dig alla känslor som kommer upp även om de kan tyckas vara konstiga. Småningom kommer du ut på andra sidan och de fina minnena du har av din mor börjar lysa igenom. Finns ett fint ordspråk som lyder: Genom saknadens tårar lyser ett skimmer från lycklig tider.
Eva St
smiley_small_hug.gif

Känns så gott att få läsa allt ni skriver och förmedlar till oss.
Kram Eva
Myosotis
smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon