Ezereht
I dag när det var så regningt och jag kände mig lite seg...så stod två paket utanför dörren! Ett från Rosenposten med min Crown Princess margaretha och Tuscany Superb (hade beställt två till men dom var slut). Det andra paketet var från Odla med mina anis tutti frutti och salvia samt nån vit sak. biggrin.gif Who hooo! Ut och gräva!! bravo.gif Snabbt från Rosenpsten, bara 1 vecka (och helg emellan). Vad häftigt att ha vågat beställa därifrån nu, nästa gång är det inte lika svårt (låter lite farligt va wink.gif ).
Thé
Jättekul!

Min Crown Princess Margareta som jag satte i höstas ser jättefin ut, med massor av knoppar. Den är mycket bredare än de andra rosorna, men fortfarande väldigt låg, så klart.

Och toppen att de kom nu när du är ledig!

Skickar de barrotat så här års?
Ezereht
Mina var barrotade, annars blir ju frakten jättedyr. Jag tror säkert det går bra, är ju 13 grader och regn ute wink.gif

Jag har faktiskt satt dom ganska tätt.. hmm. Jamen får väl se helt enkelt hur det blir. Den kanske inte ens överlever, så kan ju ta dylika bekymmer nästa år.
Lilla Sibirien
Jag fick min beställning från Rosenposten i slutet av april och då beställda bl.a 3 st Tuscany Superb. Men just de tre har
tagit lång tid på sig, nu har de äntligen fått några blad. Alla rosor jag beställde är i samma rabatt, med samma förutsättningar
och alla de övriga kom bra igång. Kan det vara så att Tuscany Superb är långsam i starten eller vad kan det bero på.

Hoppas du får igång din Tuscany Superb snabbare än vad jag fick.
Mimika
Den är nog långsam, min sattes i höstas och nu är den ca 1dm hög och 4 dm bred, en tätt matta kan man säga..inget fel på växandet, bara lite eget smile.gif
Ezereht
Haha okej tack för förvarningen så behöver jag inte börja undra. Min Morden Sunset växer också sådär.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon