LenaFriman
Hejsan alla trädgårdsälskare!

Har en yta på ca: 25 meter som vätter ut mot gatan. Tänkte förut ha häck men har nu tänkt om.

Den delen av tomten behöver ej vara så insynsskyddad eftersom vi har altanen på andra sidan huset.

Vill ha en stamrönn i utkanten av tomten men sedan då? Bor i zon 6. confused.gif

Funderar på blodhägg ungefär i mitten av planteringen, vill även ha syrener.

Ska ha en schuberthägg på framsidan av huset.

Hur gör jag för att det ej ska se för "gryllligt" ut.

Ska de vara sorter som återkommer i planteringen.

Mvh Lena.
pebblelake
Så har jag gjort! träd med buskar framför.jag har gulbarkig hägg med spirea "diablo bakom samt en gul spirea framför häggen,sen har jag en lönn "royal red" med hagtorn bakom och en finsk ros framför.detta skall nog även funka i zon 6 själv har jag zon 5.
LenaFriman
De låter ju skit snyggt!

Vilken härlig lönn! Enligt vad jag har läst så går den inte högre än zon 5, tyvärr.

Mvh Lena

pebblelake
CITAT (LenaFriman @ 10-06-2009, 08:46) *
De låter ju skit snyggt!

Vilken härlig lönn! Enligt vad jag har läst så går den inte högre än zon 5, tyvärr.

Mvh Lena

Prova! jag tror den skall funka,samma släckte som Acer "Drumondii" som lever väl i piteå.Ställ den bara väldränerat och blanda bark och grov sand och i befintlig jord.den kommer att frysa in en del på toppskotten ,men det är inget som syns på sommaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon